A 2023-as Toyota Crown a jövő év elején érkezik

A 2023-as Toyota Crown a jövő év elején érkezik meg az Egyesült Államok márkakereskedéseihez, és ára 39 950 dollártól kezdődik.

A 3125 dollárral többe kerül, mint a távozó Avalon, a belépő szintű Crown XLE egy „emelt szedán”, amely LED-es világítási egységekkel és 19 colos könnyűfém keréktárcsákkal rendelkezik, kéttónusú felülettel. A vásárlók akusztikus szélvédőt, valamint akusztikus elülső üveget is találnak az utastér némítására.

Ha már a belső térről beszélünk, az utasteret nyolc irányban hajtott motorral és fűtött első ülésekkel látták el, szövet és SoftTex kárpitozással. Hozzájuk csatlakozik egy 12,3 hüvelykes digitális műszercsoport és egy 12,3 hüvelykes Toyota Audio Multimedia rendszer vezeték nélküli Apple CarPlay-vel és Android Auto-val.

A további kiemelések közé tartozik a bőrbevonatú dönthető/teleszkópos kormánykerék, a kétzónás automata klímaberendezés és a HomeLink funkcióval ellátott, automatikusan elsötétülő visszapillantó tükör. A csúcspontok közé tartozik a hat hangszórós audiorendszer, a vezeték nélküli okostelefon-töltő és az osztottan lehajtható hátsó ülések.

A középszintű Crown Limited 45 550 dollártól kezdődik, és enyhén átdolgozott külsővel rendelkezik, elegánsabb LED-es fényszórókkal, esőérzékelős ablaktörlőkkel és rögzített panorámaüvegtetővel.

Nagyobb változások következnek be az utastérben, mivel a fűtött és szellőző bőr első üléseknek, a fűtött hátsó üléseknek és a fűtött bőrkormánynak köszönhetően a Limited fényűzőbbé válik. Az előkelő díszítés egy 11 hangszórós JBL prémium audiorendszert is tartalmaz.

Az XLE-t és a Limitedet is egy negyedik generációs Toyota Hybrid System hajtja, amely egy 2,5 literes négyhengeres motorból, két elektromos motorból és egy kis nikkel-fémhidrid akkumulátorcsomagból áll. A hajtáslánc kombinált teljesítménye 236 LE (176 kW / 239 LE), és 7,6 másodperces 0-60 mph (0-96 km/h) sebességet tesz lehetővé. Ennél is fontosabb, hogy a modellek becslések szerint 42 mpg városi, 41 mpg autópályán és 41 mpg együttesen hoznak vissza.

A jó hír ezzel még nem ér véget, hiszen a Crown alapfelszereltségű összkerékhajtással. Az Electronic On-Demand AWD rendszer egy hátsó villanymotorral rendelkezik, amely szükség szerint aktiválódik, hogy további tapadást biztosítson.

A maximális teljesítményre és luxusra vágyó vásárlók választhatják az 52 350 dolláros Crown Platinumot. Nagyobb, 21 colos kerekekkel és elérhető kéttónusú fényezéssel növeli az előéletet.

Az autó azonban inkább a teljesen új Hybrid Max hajtásláncáról nevezetes. Egy turbófeltöltős, 2,4 literes négyhengeres motorral, egy elülső villanymotorral, amely segít maximalizálni a forgatónyomaték-termelést, valamint egy hátsó eAxle-vel rendelkezik a jobb teljesítmény és minden időjárási tapadás érdekében. A modell emellett adaptív, változtatható felfüggesztéssel és közvetlen váltású, hatfokozatú automata sebességváltóval is rendelkezik, hidraulikus többtárcsás nedvesindítási tengelykapcsolóval.

Ezzel a beállítással a Crown Platinum együttes teljesítménye 340 LE (254 kW / 345 LE) és 0-60 mph (0-96 km/h) sebessége 5,7 másodperc. Sajnos a teljesítménynek ára van, mivel a becsült üzemanyag-fogyasztási besorolás 29 mpg városi, 32 mpg autópályán és 30 mpg együttesen.

A kiválasztott burkolattól függetlenül minden Crown a Toyota Safety Sense 3.0 vezetőtámogató rendszerrel van felszerelve. Tartalmazza a teljes sebességű, dinamikus radaros sebességtartó automatikát, a sávelhagyásra figyelmeztető jelzést kormányzási asszisztenssel, a sávkövetési asszisztenst és az ütközés előtti rendszert gyalogosérzékelővel. A vásárlók megtalálják az automatikus távolsági fényszórókat és a proaktív vezetési asszisztenst is, amely „enyhe fékezést és/vagy kormányzást biztosít, hogy segítse a vezetési feladatokat, például a távolság szabályozását a jármű és az előtte haladó jármű, gyalogos vagy kerékpáros között”. Egyéb alapfelszereltségű biztonsági funkciók közé tartozik a holttérfigyelő, a hátsó keresztirányú forgalom figyelmeztetése és a hátsó ülésre emlékeztető.

A Limited erre a kiterjedt listára épít az első és hátsó parkolóasszisztens automatikus fékezésével, míg a Platinum egy lépéssel tovább megy a panorámanézet monitorral és a fejlett parkolórendszerrel. Utóbbi szenzorok segítségével azonosítja a nyitott parkolóhelyet, így a jármű automatikusan le tud parkolni oda, amikor a kormányzás, a váltás, a gyorsítás és a fékezés megtörténik.