A 2024-es Ford Mustang Dark Horse a valaha volt leginkább pályára fókuszáló 5,0 literes V8-as modell (Videóval és exkluzív podcastokkal!)

A Ford nem vesztegette az idejét a hetedik generációs Mustang új, sínre fókuszált változatának piacra dobásával, a Dark Horse néven. Nemcsak baljósnak tűnik, de azt ígéri, hogy a teljesítményt új szintre emeli.

Az új Ford Mustang Dark Horse az új Mustang sorozat csúcsán helyezkedik el, és a Mustang Bullitt 2001-es bemutatása óta viseli a márka első új teljesítménynevét. Ez a valaha volt legjobban pályás közúti Mustang, amelyet 5,0 literes V8-assal szereltek fel. és lényegében kitölti azt az űrt, amelyet a hatodik generációs Mustang Mach 1 hagyott hátra.

SEHOL MÁSHOL EL NEM ÉRHETŐ, EXKLUZÍV FORD PODCASTOK IDE és IDE KATTINTVA!

A Ford körülbelül három éve kezdett dolgozni a Mustang Dark Horse-on, és az 5,0 literes Coyote V8-at a Shelby GT500 760 lóerős motorjának hajtókarjaival szerelte fel. Az autógyártó kettős fojtószelepes karosszériát is beépített, és 500 lóerős „előrejelzést” tervez, bár a végleges adatokat még nem erősítették meg.

Nem csak a motor teszi a Mustang Dark Horse-t pályára összpontosító vadállattá. Az egyedülálló hatfokozatú Tremec manuális sebességváltó alapfelszereltség, és jellegzetes váltóolaj-hűtőt tartalmaz. A vásárlók 10 fokozatú automatát is választhatnak, ha úgy döntenek. Az autó fék-hűtőcsatornáit, egy segédmotorolaj-hűtőt, egy hátsó tengelyhűtőt és egy egyedi hűtőt is tartalmaz, amely könnyebb és erősebb hűtőventilátorokkal rendelkezik a jobb hűtési képesség érdekében.

A változtatások itt nem állnak meg. A MagneRide lengéscsillapítók alapfelszereltségként kerülnek minden Mustang Dark Horse-ba, hogy legördüljenek a gyártósorról. Ezek a lengéscsillapítók másodpercenként 1000-szer képesek figyelni a kerék és a gumiabroncs mozgását a teljesítmény optimalizálása érdekében. Ezeket a lengéscsillapítókat egy nagyobb hátsó lengőkar és 19 colos kerekek egészítik ki, amelyek elöl 9,5 hüvelyk, hátul pedig 10 hüvelyk szélesek, Pirelli P Zero gumikkal burkolva. A Ford a kezelhetőség javítása érdekében rugós toronymerevítővel és K-merevítővel is felszerelte az autót. A Dark Horse-hoz egy 13,9 hüvelykes, hatdugattyús Brembo első féknyereg is bekerült.

Azok, akik még nagyobb teljesítményre vágynak, választhatják a kezelési csomagot. Egyedülálló hátsó szárnyat ad hozzá beépített csappantyúval, merevebb rugókat, nagyobb első és hátsó lengőrudakat, valamint egyedi, 19 hüvelykes kerekeket szélesebb Pirelli Trofeo abroncsokkal. Könnyű szénszálas kerekek is elérhetők lesznek.

Számos vizuális változás még jobban megkülönbözteti a Dark Horse-t a kisebb Mustang modellektől. Elöl a fényszórókat elsötétítették, miközben új fekete hűtőrácsot szereltek fel. Ezenkívül az oldalsó szoknyák lejjebb nyúlnak, és új hátsó szárny, diffúzor és sötétített négyes kipufogóvégek is helyet kaptak. Új kitűzőket is terveztek, csakúgy, mint a Blue Ember metálnak nevezett új színt.

A belső tér is számos fejlesztést kapott. Például a lapos fenekű kormánykereket most velúr díszítik, és fényes indigókék díszítő varrások díszítik, míg a 10 sebességes automatával felszerelt modellek eloxált ezüst váltókarokat kapnak. A megjelenési csomagot megrendelő vásárlók Deep Indigo Blue üléseket is kapnak. A 12 hangszórós B&O audiorendszer az alapfelszereltség része.

„A Mustang évtizedek óta a legnagyobb prémium márkákkal versenyzett a világ legnagyobb színpadain, és nyert” – nyilatkozta Jim Farley, a Ford vezérigazgatója. „Mindenkit megleptünk, és ismét meg fogunk lepni egy pályaképes Mustanggal, amely a teljesítmény, a stílus és az amerikai tervezés új szintjét helyezi azon hétköznapi vásárlók kezébe, akik még mindig a V8-as sportautó izgalmára vágynak. .”

A Ford még nem közölt részleteket a 2024-es Mustang Dark Horse áráról és elérhetőségéről, de valószínűleg körülbelül 60 000 dollárról indul majd.