A 2024-es Rolls Royce Spectre EV egy szárazföldi luxusjacht, 320 mérföldes hatótávolsággal

A Rolls Royce bemutatta első sorozatgyártású EV-jét, a 2024 Spectre-t, több mint 120 évvel azután, hogy az alapító, Charles Rolls először felvetette az elektromos Roller ötletét.

A Spectre egy luxuskupé, amelynek ára valahol a 350 000 dolláros Cullinan SUV és a 460 000 dolláros Phantom limuzin között lesz, bár a pontos árakat csak 2023 végén fogjuk tudni, amikor az első autók a tervek szerint megérkeznek a tulajdonosaikhoz. .

A bőséges 126,4 hüvelykes (3210 mm-es) tengelytávon haladó és 2975 kg-ot nyomó Spectre egy alumínium térváz köré épült, amely az óriási akkumulátort integrálva segíti, hogy a kupé 30 százalékkal merevebb legyen, mint bármely korábbi Rolls-Royce. A cég különösen szűkszavú a műszaki adatokkal kapcsolatban, beleértve az akkumulátor méretét, de tekintettel arra, hogy az akkumulátorok önmagukban 1543 fontot (700 kg) nyomnak, és 320 mérföldes (520 km) elektromos WLTP-t tudnak adni a Specternek. kerülete ellenére is jóval 100 kWh felettiek.

A hajtáslánc konfigurációját sem közöljük, csak annyit, hogy a csúcsteljesítmény viszonylag szerény 577 LE (585 LE / 430 kW), és a 664 lb-ft (900 Nm) forgatónyomatéka leszámítva a luxuskupé küldését. 60 mph-ra 4,4 másodperc alatt, és 62 mph-ra (100 km/h) 4,5 másodperc alatt.

Ez valószínűleg bőséges teljesítmény egy olyan autó számára, amelyet Nizzában és St Tropezben való cirkálásra terveztek, nem pedig a mögöttük lévő hegyi utakon. Rolls szerint ez a dél-franciaországi terület volt az, ahol véglegesítették a Sepctre „varázsszőnyeges utazását”, amely a Planar felfüggesztési rendszeren múlik, amely leválasztja a bukókereteket, hogy megakadályozza a gördülést egyenetlen felületeken, egyenes vonalban. A kanyar felé közeledve a bukórudak újra működésbe hozhatók, míg az adaptív lengéscsillapítók és a négykerék-kormányzás szintén a futóműcsomag részét képezik.

Ismerős megjelenés

Vizuálisan a Spectre némi ihletet merít a régebbi kétajtós Rolls autókból, mint például a Wraith és a Phantom kupé, de szélesebbnek és alacsonyabbnak tűnik, mint bármelyik. Ez részben az alacsony profilú hűtőrácsnak köszönhető, amely a valaha volt legszélesebb Rolls hűtőrács (és egy 22 LED-del megvilágított), valamint a divatos osztott fényszóró-elrendezésnek köszönhető. Hasonlóan az anyavállalat BMW legdrágább autóihoz, a Rolls Royce valódi fényszórói egy pár szupervékony LED DRL alatti mélyedésben találhatók.

Még a legendás Spirit of Ecstasy kabalája is aerotuningot kapott, hogy sportosabb megjelenésű Rolls-t hozzon létre, míg a gyorshátú forma a luxushajók jegyeit veszi át. A Spectre pedig 23 colos felniken gördül – majdnem 100 év óta először volt egy Rolls-Royce ekkora kereke!

Belül a műszerfal architektúrája hasonlít a többi Rolls Royce autóhoz, de az utasoldalon digitális kijelző található, míg a híres csillagfényszóró immár az ajtókig nyúlik.