A 4iG beszállítója a BKV informatikai projektjének

A 4iG, a Sys IT Services Kft. nevesített alvállalkozójaként részt vesz a BKV informatikai rendszerének hosszú távú üzemeltetésében, a magyar IT-nagyvállalat 5+5 évre nyújt szolgáltatásokat a közlekedési társaságnak másik alvállalkozóval, a T-Systems Magyarország Zrt.-vel közösen – közölte az 4iG kedden az MTI-vel.

    A tájékoztatás szerint az első 5 évre szóló megbízás keretösszege meghaladja a 19 milliárd forintot.   
  

  A BKV által kiírt nyílt közbeszerzési eljárást a Sys IT Services Szolgáltató Kft. (Sys Kft.) nyerte el fővállalkozóként. A 2019. július 1-jén aláírt szerződés értelmében a fővállalkozó az általa megnevezett alvállalkozókkal közösen 5+5 évig működteti és fejleszti a budapesti közösségi közlekedés üzemeltetését végző BKV Zrt. informatikai rendszerét. 
 

   A szerződéses keretösszeg nettó 3 milliárd 808 millió forint évente, így az első 5 évben a szolgáltatási díj teljes keretösszege meghaladja a nettó 19 milliárd forintot. 

   A Sys Kft. két alvállalkozót nevesített ajánlatában – a 4iG-t és a T-Systems Magyarország Zrt.-t. 
 

   Közölték, a megállapodás értelmében a 4iG az informatika több területén nyújt menedzselt üzemeltetési szolgáltatásokat a BKV-nak. Az ilyen, a teljes IT-életciklusra kiterjedő szolgáltatások biztosítása az informatikai nagyvállalat hagyományos értéke és erőssége. A 4iG az elmúlt évtizedekben átfogó szaktudást szerzett a Service Desk/Help Desk területén, az asztali számítógépek, nyomtatók, valamint a hálózatot kiszolgáló szerverek üzemeltetésében, illetve a különböző IT-alkalmazások üzemeltetésében, fejlesztésében, ezen területek döntő többsége jelen projekt megvalósításának is részét képezik – írják a közleményben. 

    A tőzsdei IT-nagyvállalat szakmai módszerek széles körű alkalmazásával – informatikai eszközök standardizálása, feladatok automatizálása, tudásmenedzsment használata, célzott képzés – javít úgy a szolgáltatások minőségén, hogy közben csökkenti az üzemeltetési költségeket. A hatékonyság növelését szolgálja továbbá, hogy a 4iG magas rendelkezésre állást garantál ügyfeleinek, és proaktív szolgáltatásokat nyújt számukra, automatikusan végzik el a szolgáltatási területeken a monitorozást, a karbantartást és a rendszerek időszakos felülvizsgálatát is. Az általuk nyújtott szolgáltatások eredményét időről időre összegzik, majd bemutatják a megrendelőnek – olvasható a közleményben.