A bajnokság harmadik helyén állnak Østbergék

Továbbra is a bajnoki cím megszerzése a feladata Mads Østbergnek és navigátorának, Torstein Eriksennek. Az első versenyüket az első helyről egy kerékcsere miatt bukták el, míg az Ózd-Eger Rally-n az egyetlen fő eleme makacsolta meg magát a Citroën C3 Rally2-nek, amihez a Tagai Racing Technology szakemberei sem tudnak hozzáférni: ez a leplombált motor… A folyamatosan gyengülő autót még így is a negyedik helyre tudták behozni, értékes pontokat szerezve ezzel. A világbajnok norvég pilóta nagyon csalódott volt, hogy nem tudtak a saját tempójukban versenyezni.

A Tagai Racing Technology által szervizelt versenyautó a teszten tökéletesen működött, az ózdi prológon a páros a nézőknek autózva a célban még meg is forgatta a Citroën C3 Rally2-t. A rendkívül gyors szakaszokra tökéletesen beállított autóval érkezett a csapat, az első napi dobálós pályákon és a másnapi autópálya minőségű részeken is tökéletesen működött a futómű.

Folyamatosan változtak az időjárási viszonyok, nagyon nehéz volt a megfelelő gumikat kiválasztani, hiszen volt, amikor a szervizparkból szikrázó napsütésben indultak el a párosok és a gyorsasági szakaszokon szakadt az eső, vagy megtörtént ez fordítva. A PIRELLI abroncsai most is jól vizsgáztak és a rutinos pilóta minden helyzetben ura volt versenyautójának.

A csapat mindent megtett azért, hogy az egyre gyengülő motort minél tovább életben tartsa. Turbót cseréltek, új motor-mappinget raktak be, az első nap végén váltót cseréltek. egyedül magába a motorba nem tudtak belenyúlni, hiszen ez az egyetlen fő egysége az autónak, amely leplombálva érkezik.

Az utolsó szakaszig a harmadik helyen autózott a páros, de az addig felépített előnyt már nem tudták tovább tartani és a negyedik helyen fejezték be a futamot.

Nagyon csalódott vagyok” – mondta a célban Mads. „Gyorsról gyorsra egyre gyengébb volt a motorunk. Nyerni jöttünk, de erre most nem volt esélyünk. Annak örülök, hogy legalább néhány pontot sikerült begyűjtenünk.”

A TRT új motort kapott a Citroën Racingtől a futam után és a következő közös versenyükön, a hétvégén megrendezendő Portugal Rally-n már az új erőforrással harcolhat WRC2 bajnoki címéért a norvég egység. Magyarországon a következő verseny a Salgó Rally, ami június első hétvégéjén szerepel a naptárban. Itt nem tud indulni a Citroën Rally Team Hungary versenyzőpárosa, mert egy időben van a futam a szardíniai WRC2 versennyel.