A beltérben a funkcionalitás és az időtlen elegancia találkozása

Az MAN Lion’s Intercity LE belsejét is teljesen újratervezték, a maximális ügyfélelőnyt határozottan szem előtt tartva. A jármű az ügyfél igényeitől függően az alacsonypadlós részen dobogókkal vagy dobogók nélkül elérhető. A rugalmasan konfigurálható csomagtartók magassága optimalizált, hogy az alacsonyabb utasok is elérhessék azokat. Az emelt padlószintű hátsó részben az ülések fokozatosan emelkednek felfelé, így a prémiumminőségű távolsági buszokra emlékeztető színházülésezés jön létre. Az egész belsőtér kialakítása világos, sallangmentes és barátságos: „Minden látható elemet nagy gonddal terveztünk! A »Smart Edge« belső kialakítás, valamint a hozzá illő szín- és díszbetét-koncepció modern, világos teret eredményez és a tágasság élményét nyújtja az utastérben. Kellemes, barátságos benyomást kelt az utasok számára, valamint letisztultságot és vizuális rendet” – kommentálja Stephan Schönherr. Különös figyelmet fordítottak az összes látható felület kiváló minőségű és igényes megjelenésére. A színvilág az MAN márkára jellemzően világos, tudatosan kontrasztos árnyalatokkal, amelyek a tágasság benyomását keltik, és megkülönböztetik a különböző funkcionális területeket. Az új üléselrendezés és a modern, ovális keresztmetszetű felső kapaszkodók teszik teljessé a belsőépítészeti koncepciót. A városi változatban minden ülést és kapaszkodót lehetőség szerint az oldalfalakhoz rögzítenek a padló optimális tisztíthatóságának biztosítására.

A legmodernebb világítási koncepció keretében – amely menetrend szerinti autóbuszoknál újszerű megoldás – a közvetlen és folyamatos fénynek köszönhetően a belsőtér nagyon tágasnak, hívogatónak és világosnak tűnik. A meleg fehér színű, közvetlen LED-es világítás egyenletes megvilágítást biztosít, és meleg, kellemes hangulatot teremt. Opcióként egy erősebb, 100 lux megvilágítású világítási rendszer is rendelhető, valamint stílusos, integrált szervizpanelek a zárt csomagtartók alján, amelyek olvasólámpákkal, szellőzőnyílásokkal és az utaskísérőt hívó gombbal is rendelhetők. Opcióként diszkrét hangulatvilágítás is rendelhető.

Mindig a legjobb klíma és higiénia a fedélzeten

Az MAN Lion’s Intercity LE típushoz a legmodernebb szellőztető- és légkondicionáló rendszerek különböző változatai állnak rendelkezésre. Az Eredeti MAN antivirális belső levegőszűrők megbízható higiéniai védelmet nyújtanak. A mikroszűrők hatékonyan védekeznek a vírusok átvitele ellen, ugyanis jelentősen csökkentik a vírusos aeroszolok koncentrációját a jármű belsejében. Ezt a rendszer felépítése teszi lehetővé, amely több szűrőrétegből áll. Ezek a rétegek hatékonyan kiszűrik a káros gázokat, valamint a szervetlen és biológiai részecskéket, aeroszolokat, felfogva és semlegesítve azokat. A levegőben lévő koncentrációjuk jelentősen csökken az első két réteg által biztosított erős szűrésnek köszönhetően. A harmadik, biofunkcionális réteg vírusellenes hatása szinte teljesen hatástalanítja a megmaradt vírusokat. A koronavírus-világjárvány miatt megnövekedett higiéniai követelmények idején a vezetői munkaterület egyrétegű biztonsági üvegből (ESG) vagy polikarbonátból készült válaszfallal is specifikálható, amely hatékonyan védi a vezetőt a cseppfertőzéstől a munkája során. Ezenkívül kiváló minőségű kézfertőtlenítő-adagolók is felszerelhetők az ajtóknál vagy az opcionális mellékhelyiségbe.

A belépőszintű szellőztetési opció egyszerű, nagy méretű szellőzőablakokkal rendelkezik, amelyek mindenkor optimális szellőzést biztosítanak, ha nincs korszerű légkondicionáló rendszer telepítve. További különlegesség a vezető számára készült elülső doboz, amely az alumínium hőcserélőnek köszönhetően tíz kilogrammal könnyebb lett. A teljesítményadatok: hűtési teljesítmény 7,5 kilowatt, maximális fűtési teljesítmény 19 kilowatt. Újdonság itt a levegőminőség-érzékelő (AQS), amely automatikusan belső keringtetésre kapcsol, ha a külső levegő szennyezett. Az utastér falaira felszerelt ventilátoros, konvektoros fűtés és a tetőfűtés mindenkor kellemes meleget biztosít. A bevált 30 kilowattos, gázolajjal vagy tüzelőolajjal működő kiegészítő fűtőberendezés igény szerint aktiválható a csúcsteljesítmény biztosítására. Opcióként a lépcsőkhöz kiegészítő fűtőtestek és az ajtókhoz légfüggönyök rendelhetők.

A következő szint a tetőre felszerelt két fűtőberendezést kínál, légkondicionáló funkció nélkül. Ezek a Valeo és a Konvekta kínálatából egyaránt választhatók, 40 kilowatt fűtési teljesítményt nyújtanak, és mintegy 50 kilogramm tömeget takarítanak meg a teljes értékű klímaberendezésekhez képest. A kis légkondicionálók szintén mindkét beszállítótól kaphatók, és 32, illetve 33 kilowatt hűtőteljesítménnyel rendelkeznek. A nagyobb változatok teljesítménye 40, illetve 39 kilowatt. A moduláris Valeo-egységek 30 milliméterrel alacsonyabbak, mint a Konvekta-változatok, amelyek viszont teljes mértékben újrahasznosíthatók és valamivel üzemanyag-takarékosabbak.

Irigylésre méltó munkahelyet biztosító, korszerű vezetőtér

Az új MAN Lion’s Intercity LE modern munkahelyet biztosít vezetőjének, amely az elegánsan ívelt vezetőfülke-ajtajával tökéletesen illeszkedik a dizájnkoncepcióba. Az utasfelvétel így egy szálloda recepcióspultjához hasonlít, és a polikarbonát üvegezéssel ellátott, hátul zsanérozott ajtó biztonsági elemként is szolgál. A színösszeállítás az utastér színvilágához igazodik: fent világos színeket találunk, míg sötétebb árnyalatok uralkodnak lejjebb, illetve ott, ahol fokozottan fennáll a szennyeződés veszélye, vagy ahol a műszaki rendszereket helyezték el. A sofőr munkahelyét a végig alacsonypadlós buszokhoz képest jelentősen, 120 milliméterrel megemelték, így a buszvezető az utasok szemmagasságában ül. A vezető feletti korábbi „Euro-doboz” átadja helyét egy új informatikai rekesznek, amelyben szabványosított 19 hüvelykes tartók találhatók az elektromos berendezések vagy a wifirouter és a RIO-doboz számára. A vezető és a bejárat feletti elülső kupola mennyezetére szükség esetén a pénztárgépre irányított meleg fény specifikálható.

A vezetői munkahely két változatban elérhető: a Lion’s Intercity klasszikus változata, valamint az MAN saját, teljesen VDV-konform vezetői munkahelye a Lion’s City új generációjából. Itt az alsó rész a kormánykerékkel együtt a vezető igényei szerint állítható. Az ergonómiára, kényelemre és biztonságra összpontosítva a VDV vezetői munkahelyet a kapcsolók és műszerek elrendezésével a felhasználóbarát kialakítás szempontjából is optimalizálták. A kezelőszerveket a használat gyakoriságának megfelelően három zónában helyezték el, és a jobb oldali opcionális kiegészítő műszertartó további DIN-egységek vagy képernyők elhelyezésére alkalmas. Az oldalsó kezelőpanelen pohártartó és USB-csatlakozó található, akárcsak a jól láthatóan elhelyezett rugós kioldókar. A további tárolási lehetőségek közé tartozik egy zárható rekesz, egy szemetesláda és egy újságháló a vezetőajtóban, amely több változatban is elérhető.

Az optimális üléspozícióra épülő jobb ergonómia érdekében a vezetőülés vízszintes állíthatósága 50 milliméterrel nagyobb, mint az MAN Lion’s Intercity esetében. A műszerfal a kormánykerékkel szinkronban állítható (+/- 110 mm; 20 fokos dőlésszög). Az optimális láthatóságot ezenfelül a „Highline” nagy felbontású, négy hüvelyk képátlójú színes képernyő biztosítja. Ez alapfelszereltségként rendelkezik megállói menüvel, amely új, turistabuszos stílusú és még könnyebben leolvasható. A műszerfal bal oldalán mostantól egy további képernyő is elhelyezhető, amely a tolatókamera vagy más források képét jeleníti meg.

Az alapfelszereltségként kör keresztmetszetű tartókarra rögzített, optimalizált tükrök a legjobb kilátást biztosítják hátra és oldalra. Homloktükörrel vagy anélkül, és a második ajtónál külön iskolabusz-tükörrel is kaphatók, és mindig két métert meghaladó magasságban szerelik fel ezeket. Kérésre a Lion’s City igényes, teljesen burkolt, integrált tükörváltozata is rendelhető.