A benzinfaló V12-esek ellenére a Lambo kiemelten kezeli a fenntarthatóság kérdését

A benzinfaló V12-esek ellenére a Lambo kiemelten kezeli a fenntarthatóság kérdését

Így csökkentené drasztikusan CO2-emisszióját a Lamborghini

Ha a károsanyag-kibocsátás csökkentése szóba kerül, nem a Lamborghini jut elsőként eszünkbe. Sőt, az olasz cég továbbra sem hajlandó elengedni a benzinfaló V12-es motorok kezét. Az új Lamborghini Countach is ezt a hagyományt folytatja, igaz, némi elektromos rásegítéssel. Ugyanakkor a bolognai márka szerint más módjai is vannak, hogy elérjék a fenntarthatósági céljaikat.  

A Lamborghini egy biometán rendszert telepített központjában, ami közel 4 millió köbméter gázt képes biztosítani éves szinten. Ez a cég szükségleteinek mintegy 65 százalékát fedezi, így több mint 11 ezer tonna szén-dioxid-kibocsátást tudnak majd megspórolni egy év alatt. 

Az olasz vállalat Sant’Agata Bolognese helyi önkormányzatával együttműködve 2011-ben létrehozta a Lamborghini Parkot, amelyben 10 ezer tölgyfa található, melyek mintegy 330 tonna szén-dioxidot kötnek meg évente. Emellett pedig 2016-ban saját méhészetet alapítottak, ahol 13 kaptárban összesen 600 ezer méh található. A mézet, a méhviaszt, valamint magukat a méheket is folyamatosan vizsgálják a környezetszennyező anyagok kimutatása érdekében.

Ezeken a projekteken túlmenően pedig a cég folyamatosan átalakítja kínálatát, amelyben 2024-től már kizárólag hibrid hajtású autók fognak szerepelni. 

A Lamborghini következő célja, hogy miután sikerült a gyárat CO2-semlegessé átalakítani, a teljes vállalat működése is CO2-semlegessé váljon. A Siánhoz hasonló hibrid autók csupán a szemléletváltás kezdeti lépéseit jelentik. A tervek szerint 2030-ra már négy tisztán elektromos modell is szerepel majd a bikások palettáján, melyek közül az egyik várhatóan egy 2+2 üléses nagy túraautó lesz. 

Forrás:

CarBuzz & mahzrt.hu