A BILSTEIN értékes tippeket ad a tökéletes járműtuninghoz

Sportfelfüggesztés és coilover – elmagyarázzuk a tényeket!

A leeresztés elengedhetetlen a tuning szektorban. Ezért a coiloverek nagyon népszerűek a szakemberek körében, és nagy a kereslet. Meglepő módon néhány félreértés és hiba továbbra is fennáll a népszerű termékekkel kapcsolatban. A BILSTEIN szakértői tippeket ad az ésszerű süllyesztéshez, hogy a lóerő tökéletes legyen az úton.

A jármű súlypontjának leengedése a dinamikusabb hangolás érdekében

A rövidebb rugós sportfelfüggesztés megfelelő lengéscsillapítókkal kombinálva alacsonyabb súlypontot biztosít a vele felszerelt járműveknek. De az ártudatos vásárlók néha csak utólag szerelik fel a süllyesztő rugókat, kombinálva azokat a meglévő eredeti lengéscsillapítókkal. A BILSTEIN azonban a kezdetektől fogva új, kényelmes sportlengéscsillapítók és új lengéscsillapító csapágyak hozzáadását javasolja a rugókhoz, hogy a kezelhetőség harmonikus és összességében egységes maradjon. Az ilyen intézkedések célja, hogy minden felfüggesztési beállítást sportosabbra tervezzenek, mint egy sorozatjármű esetében. Az eredmény észrevehetően jobb kezelhetőség.

Coiloverekkel még változékonyabban hangolható egy jármű. Fix beállítás helyett a rugós gallér menetes beállítással mozgatható fel vagy le. Ezt a támasztékon lévő csavarmenet végzi. Ez viszonylag egyszerűvé teszi a jármű hangolását és az adott körülményekhez való igazítását. Összefoglalva: Minden coilover felfüggesztés sportfutómű, de nem minden sportfutómű coilover felfüggesztés.

Több teljesítmény a tuningrajongók számára

Ellentétben a süllyesztő rugóval, ahol az eredeti lengéscsillapítók a beállított szinten maradnak, egyes coiloverek is rugalmasak, és állítható csillapítást tesznek lehetővé a visszapattanó és ütési fokozatban. Ez lehetővé teszi a teljesítmény-orientált tuning-rajongók számára, hogy még pontosabban hangolják járműveiket személyes preferenciáikhoz vagy speciális követelményekhez, mint például a jármű tömege, a gumiabroncsok jellemzői vagy az útviszonyok.

A coiloverek állítható tartománya milliméterben van megadva tól-ig. A BILSTEIN felfüggesztések tesztelt beállítási tartománnyal rendelkeznek, amely szerepel a jármű dokumentációjában. A BILSTEIN technikusa, Alexander Kranz elmagyarázza: „Gyakran tévedésből feltételezik, hogy minden milliméter felfelé vagy lefelé pontosan tükröződik a jármű magasságában is. Ez azonban nem így van, mert végül a tavasz is megmondja a mondanivalóját.”

Más szavakkal: A járműmagasság a rugólap aktuális funkcionális magasságának és a rugóval együtt járó magasságának összege. rugóstag csapágy. Egyébként a hátsó tengely lengéscsillapítója csak akkor vesz részt a magassági szinten, ha rugósra van tervezve.

Az előző állapot dokumentálása a magasság mérésére

A süllyesztés utáni magasságváltozás objektív megítélése érdekében dokumentálni kell az előfeltételt: Építési helyzetben vízszintes talajon, függőlegesen mérve a kerékagy közepétől a sárvédő alsó széléig minden keréken. Összehasonlításképpen az utókondíciót használjuk – de csak felfüggesztésmérés és alapos beállítás vagy tesztvezetés után.