A BMW 5-ös sorozat öt új plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatának világpremierje

A hatékonyság még változatosabb testet ölt

2020 őszén a hálózatról tölthető BMW modellek sora is jelentősen tovább bővül: érkezik a BMW 545e xDrive limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,2 – 2,3 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,8 – 16,3 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 – 53 gramm / km; a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével megtehető tisztán elektromos hatótávolság: 47 – 57 km), a BMW 530e Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,8 – 2,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,4 – 16,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 42 – 46 gramm / km; a nagyfeszültségű akkumulátoregyetlen feltöltésével megtehető tisztán elektromos hatótávolság (WLTP): 52 – 57 km) és a BMW 530e xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,2 – 2,4 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 16,1 – 16,7 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 50 – 54 gramm / km; a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével megtehető tisztán elektromos hatótávolság (WLTP): 48 – 53 km). A három újdonság bemutatkozásával az 5-ös BMW plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatainak portfóliója öttagúra nő, amely azt jelenti, hogy a felső-középkategóriában a BMW kényezteti ügyfeleit a legszélesebb hálózatról tölthető modellpalettával.

Az új BMW 545e xDrive limuzinban egy soros hathengeres benzinmotor és a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba integrált elektromos motor párosa gondoskodik a lebilincselően dinamikus vezetés páratlanul hatékony élményéről. A két erőforrás maximális rendszerteljesítménye 290 kW / 394 lóerő, amelyet a négy hajtott kerék között a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás oszt el. Az energiahatékonyság és a sportosság márkára jellemző egységét a BMW új Touring modelljei is büszkén hirdetik, amelyek plug-in hibrid hajtáslánc-technológiája egy négyhengeres benzinmotor és a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba integrált elektromos motor párosára épül. A rendszer az intenzív terhelés esetén átmeneti teljesítmény-többletet garantáló XtraBoost funkciónak köszönhetően 215 kW / 292 lóerő maximális rendszerteljesítményre képes.

A BMW új modelljei 2020 őszétől*

BMW 1-es sorozatTeljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás
(gramm / km)
BMW 120i131 / 1785,5 – 5,8126 – 134
    
BMW 2-es Gran CoupéTeljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás
(gramm / km)
BMW 216d Gran Coupé85 / 1163,8 – 4,199 – 108
    
BMW 3-as limuzinTeljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás
(gramm / km)
BMW 330d limuzin210 / 2864,4 – 4,7116 – 125
BMW 330d xDrive limuzin210 / 2864,7 – 5,0123 – 132
    
BMW 3-as TouringTeljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás
(gramm / km)
BMW 330d Touring210 / 2864,5 – 4,8119 – 128
BMW 330d xDrive Touring210 / 2864,8 – 5,2127 – 136
    
BMW 5-ös limuzinTeljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás
(gramm / km)
BMW 545e xDrive limuzin290 / 3942,2 – 2,349 – 53
    
BMW 5-ös TouringTeljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás
(gramm / km)
BMW 530e Touring215 / 2921,8 – 2,042 – 46
BMW 530e xDrive Touring215 / 2922,2 – 2,450 – 54
    
BMW 8-as CoupéTeljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás
(gramm / km)
BMW 840d xDrive Coupé250 / 3405,6 – 5,8146 – 154
    
BMW 8-as CabrioTeljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás
(gramm / km)
BMW 840d xDrive Cabrio250 / 3405,7 – 6,0151 – 159
    
BMW 8-as Gran CoupéTeljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás
(gramm / km)
BMW 840d xDrive Gran Coupé250 / 3405,6 – 5,9148 – 155

Az új modellek a 2020 novemberi gyártástól kezdődően érhetők el.

*A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, valamint kombinált energiafogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek. Az adatokat a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

További információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-fogyasztási, fajlagos szén-dioxid-kibocsátási, illetve elektromosáram-fogyasztási adatairól a „Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” (Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, szén-dioxid-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról) (Guideline for fuel consumption, CO2 emissions and electric power consumption of new passenger cars), kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT) társaságtól (D-73760 Ostfildern-Scharnhausen, Hellmuth Hirth Str. 1.) vagy a http://www.dat.de/en/offers/publications/guideline-for-fuel-consumption.html internetes oldalról szerezhető be: Leitfaden CO2 (Guideline CO2) (PDF – 2,7 MB)

https://egyszermarlattamautot.hu/2020/09/28/a-bmw-valamennyi-modellje-teljesiti-az-euro-6d-emisszios-normat

https://facebook.com/egyszermarlattamautot
https://instagram.com/egyszermarlattamautot

https://www.youtube.com/