Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A BMW a 2018-as Digitális Napon

Posted on 2018.04.20.2020.06.08. By AztaCARom

A Münchenben székelő vállalatcsoport a legmodernebb termékfejlesztési folyamatok, a legkiforrottabb technológiai koncepciók, a legújabb innovációk és a legkorszerűbb gyártási eljárások kulisszáiba enged betekintést.

A villámgyors tempóban fejlődő személyes mobilitás egyik legmeghatározóbb kulcspontja minden kétséget kizáróan a digitalizáció, amely utat mutat a valaha átélt legintenzívebb élmények felé, megállás nélkül bővíti a közúti közlekedés biztonságát és kényelmét célzó lehetőségek körét, miközben új és hatékony, maximálisan ügyfélközpontú járműfejlesztési és -gyártási megoldásokhoz kínál hozzáférést. A BMW Group a digitalizáció minden szegletében módszeres fejlődést irányoz elő, amely a vállalatcsoport innovációs erősségének köszönhetően nem csupán az érzelmekre ható prémium szegmens gépkocsi- és motorkerékpár-fejlesztési területeit járja át, de az utazás élményének fokozását célzó, személyre szabott szolgáltatások kifejlesztésében és tökéletesítésében is vezérelvként szolgál. A 2018-as Digitális Napon a BMW Group betekintést enged legmodernebb termékfejlesztési folyamataiba, legkiforrottabb technológiai koncepcióiba, legújabb innovációiba és legkorszerűbb gyártási eljárásaiba, amelyekkel tervezőmérnökei a személyes mobilitás jövőképét formálják.

A BMW Group az elmúlt években számtalan digitális mobilitási szolgáltatás integrációjával alapozta meg az intelligens járműkapcsolati hálózat kiépülését, amellyel újfent megerősítette vezető pozícióját a prémium szintű mobilitási szolgáltatók mezőnyében. A Münchenben székelő vállalatcsoport „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiája égisze alatt dolgozta ki a digitalizált, teljes mértékben károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitás jövőképét valóra váltó mérföldköveket, amelyek a kutatás-fejlesztésre szakosodott részlegek újabbnál újabb innovációival karöltve hozzák el a jelenbe az automatizált járművezetésre képes, hálózatba kapcsolt, tisztán elektromos meghajtású járművek és intelligens digitális szolgáltatások korszakát. A 2018-as Digitális Napon a BMW Group ezen innovációk és technológiai kezdeményezések szemléltetésével mutatja be, hogy az autógyártási iparág mellett immáron csúcstechnológiákra szakosodott vállalattá is előlépett.

5G technológia: a BMW Group készen áll a nagysebességű információhálózat kiaknázására

Jelentős mértékben megnövelt adatátviteli sebességének és szinte késlekedés nélkül működő szisztémájának köszönhetően a közeli jövőben érkező 5G technológia vadonatúj lehetőségeket teremt a járműkapcsolati hálózat interaktivitásának fejlesztése terén. A BMW Group már most olyan technológiai megoldásokon dolgozik, amelyek az 5G szabvány teljes körű kiaknázását is lehetővé teszik. A cél egy minden korábbinál hatékonyabb, személyre szabott funkciókkal felvértezett okosrendszer kiépítése, amely az 5G technológia alapjaira épülve éveken belül sorozatgyártásba kerülhet a gyártó járműveiben.

A 2018-as Digitális Napon a BMW Group az 5G technológia „hálózatfelosztás” néven ismert innovációját is bemutatja. A funkció a hálózati infrastruktúra részegységeit igény esetén külön-külön is képes hozzáférhetővé tenni a kijelölt alkalmazás zökkenőmentes kiszolgálásához. Az ügyfél egy részegységekből álló virtuális hálózathoz kap hozzáférést, amelyet így például a HD felbontású navigációs térképek frissítéseire használhat fel, közvetlen adatforgalmat hozhat létre a járművek között vagy HD minőségű videók között szörfölhet.

Mesterséges intelligencia a közlekedés biztonságának növelése érdekében

A mesterséges intelligencia kulcsfontosságú szerepet játszik az olyan algoritmusok kifejlesztésében, amelyek a másodperc törtrésze alatt képesek szelektálni és elemezni azt a hatalmas mennyiségű adatot, amely az automatizált járművek folyamatos döntéshozatalához és kiszámított viselkedéséhez szükséges. A BMW Group a mesterséges intelligencia segítségével dolgozik a nagymértékben, illetve teljes mértékben automatizált járművezetés azon rendszerein, amelyek még a belvárosok legösszetettebb forgalmi szituációit is képesek kezelni. A vállalatcsoport célja, hogy a mesterséges intelligenciára támaszkodó automatizált járművezetési technológiák biztonságosabbá és kényelmesebbé tegyék az utazást.

A mesterséges intelligenciával dolgozó rendszerek egyik legnagyobb előnye a végtelen munkabírás. Az emberrel ellentétben a technológia minden helyzetben kiszámítható reakciót és állandó teljesítményt produkál, nem fárad el és nem zaklatódik fel, miközben még a legbonyolultabb szituációkban is tökéletesen koncentrált marad.

Összefűzött valóságok a fejlesztési folyamatok egyszerűsítéséért

Az összefűzött valóságok a kézzelfogható prototípusok és a virtuális szimulációk kombinációit kínálják fel, amelyekkel felgyorsítható és optimalizálható a járműfejlesztés egy-egy szakasza. A BMW Group úttörőként alkalmazza a szórakoztató elektronika és a számítástechnika szakterületein kifejlesztett innovációkat, az újgenerációs adatszemüvegek például rendkívül valósághű digitalizáció képében adják vissza az egyes munkafázisok egyre összetettebb folyamatait. A kiterjesztett valóság módszeres alkalmazása ugyanakkor a digitális élményekkel kiegészített fizikai benyomásokat is erősíti.

Az egyik kulcsfontosságú terület, ahol a BMW Group módszeresen alkalmazza az összefűzött valóságokat, a gépkocsik utasterének kifejlesztése. A számítógép által generált szimulációk itt egy mintapéldányban kelnek életre, a minden részletre kiterjedő, méretpontos, tökéletesen leképzett virtuális valóság így már a fejlesztés korai fázisában segít kialakítani a sorozatgyártásban kínált későbbi modell utasterét.

BMW operációs rendszer 7.0: a jövő kijelző- és vezérlési koncepciója

A bajor prémiumgyártó kijelző- és vezérlési koncepciójának következő generációja teljes mértékben digitális és maximálisan kifinomult. A BMW operációs rendszer 7.0 minden korábbinál intenzívebben igazodik a felhasználó igényeihez. Letisztult elrendezésének és külső kialakításának, intuitív kezelhetőségének, valamint személyre szabható kijelző-koncepcióinak köszönhetően az új operációs rendszer célja, hogy minden pillanatban a legpontosabb információkat kínálja fel a BMW ügyfelének.

Az újratervezett, teljesen digitális műszeregység a navigációs rendszer egész térképének vagy egy kijelölt részletének is helyet biztosít, a személyesen kiválasztott kijelző-tartalmak mellett. A digitális műszeregység átmenet nélkül kapcsolódik a középkonzolba épített, egyforma kialakítású központi kijelzőhöz, amelynek még tovább optimalizált, intuitív, érintés-érzékeny kezelőfelülete egyszerre maximum tíz, szabadon konfigurálható főmenüt kínál fel, egyenként kettő vagy négy almenüvel. A lapos menüelrendezésnek köszönhetően mindegyik beállítás és funkció könnyedén elérhető. A BMW operációs rendszer 7.0 még tovább javítja a vezető és a gépkocsi közötti multimodális járműkapcsolatot, amelynek az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsája mellett az érintőképernyő, a hangvezérlés és a BMW Gesztusvezérlés is része.

Valós idejű veszélyjelzések a balesetek elkerülése érdekében

Azáltal, hogy az intelligens járműkapcsolati hálózathoz csatlakoztatott járműveknek lokális veszélyjelzéseket küld, a BMW Group jelentős mértékben csökkenti a közúti közlekedési balesetek előfordulásának esélyét. A gépkocsikba szerelt szenzorok valós idejű adatait egy központi okosszoftver egyesíti, amely veszélyjelzés esetén az intelligens járműkapcsolati hálózathoz csatlakoztatott, lokálisan érintett autók számára érdemi információkat küld. A kifinomult technológia segítségével a veszélyjelzések és az extrém időjárás-előrejelzések csak a területileg érintett gépkocsikba érkeznek meg.

2016 novembere óta eme intelligens megoldás már időjárás-alapú veszélyjelzéseket is tud küldeni a lokálisan érintett gépkocsikba, így például köd, ónos eső, zivatar, felúszás-veszély vagy lerobbant jármű esetén is figyelmezteti a BMW területileg érintett ügyfeleit. A technológia azonban még rengeteg kiaknázatlan lehetőséget rejt. 2018-ban például a valós idejű forgalmi információk között a rendőrség, a mentőszolgálat és a katasztrófavédelem veszélyhelyzeti üzenetei is megjelennek, így ha például egy esetkocsi forgalmi torlódás felé közeledik, a dugóban araszoló sofőrök időben információkat kapnak arról, hogy megkülönböztető jelzéssel közlekedő jármű érkezik, és mely irányba nyissanak neki közlekedőfolyosót. A gyorsan és pontosan érkező információk az automatizált járművezetés megvalósulásához is elengedhetetlenek.

A BMW Group biztonságos IT háttértárban tárolja az intelligens járműkapcsolati hálózathoz csatlakozott gépkocsik valós idejű forgalmi információit és digitális szolgáltatásainak adatait

Az intelligens járműkapcsolati hálózathoz csatlakoztatott gépkocsik megállás nélkül küldik a valós idejű forgalmi információkat és a digitális adatokat a BMW Group folyamatosan elérhető IT háttértárába, a világ 46 országában. A biztonságos mobilhálózaton keresztül ugyanakkor a valós idejű forgalmi információk mellett online frissítések is elérhetők.

A vállalatcsoport biztonságos IT háttértára a jövőben hozzáférhető okosalkalmazások adattárhelyeként is szolgál majd, a már meglévő funkciók optimalizálása és az egyre újabb szolgáltatások kifejlesztése érdekében pedig a BMW Group felhőalapú rendszereket és mesterséges intelligenciára támaszkodó technológiai megoldásokat is alkalmaz. Az adatvédelem és az adatbiztonság azonban minden körülmények között elsőséget élvez. A BMW Group által üzemelt speciális rendszerek tökéletes összehangolásának köszönhetően nem csupán az adatbiztonság, de a mindenkori információ-elérhetőség is garantált. A háttértárba kizárólag leellenőrzött külső partnerek új szolgáltatásai kerülhetnek fel, a BMW így folyamatosan felkínálja ügyfeleinek az újabbnál újabb innovációkat. Ilyen újdonság többek között az Open Mobility Cloud rugalmas felhőalapú platform, amely a BMW Connected személyre szabott okosalkalmazásainak zökkenőmentes futtatásáért felel, vagy éppen a valós idejű veszélyjelzésekre szakosodott Location Platform is.

A digitális folyamatok a járműfejlesztést és a járműgyártást is felgyorsítják

A digitalizáció elterjedésével a járműgyártás területén is újabb lehetőségek jelennek meg. A háromdimenziós nyomtatás gyűjtőneve alatt csokorba foglalt kiegészítő gyártási technológiák rendkívül gyors, rugalmas és személyre szabható működésükről váltak ismertté. Kiváló példa erre egy-egy limitált darabszámban, vagy kizárólag tanulmányautóként megépített modell gyártási folyamata, ahol sokszor a kellően összetett alkatrészekre nem tömegtermelési mennyiségben, csupán néhány darabban van szükség.

A BMW első ízben 2010-ben alkalmazta a kiegészítő gyártási technológiát, amikor a Német Túraautó Bajnokságban (DTM) rajtrácsra állított versenyautóiban háromdimenziós nyomtatással előállított vízpumpát alkalmazott. A technológia legfrissebb példája az új BMW i8 Roadster, amely alumínium keretre feszített vászontetőt visel, a tetőt nyitó és záró mechanikában pedig a vállalatcsoport történetében most először lézerolvasztással előállított, csúcstechnológiás fém alkatrészek kaptak helyet. Hasonlóan innovatív módon készülnek az idei év elején bemutatott MINI Yours Customised termékpaletta elemei is: a brit prémiummárka ügyfelei a MINI néhány alkatrészét részletekbe menően személyre szabhatják, amelyeket a gyártó háromdimenziós nyomtatással állít elő. A BMW Group Münchenben, a vállalatcsoport kutatás-fejlesztésre szakosodott központi innovációs központjában (FIZ) ráadásul kiegészítő gyártási központot is működtet, ahol a BMW, a MINI és a Rolls-Royce különböző járműfejlesztési részlegei számára évente mintegy 140 000 darab prototípus-alkatrész lát napvilágot.

Hírek

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Ikarus Egyedi Kft. nyilatkozat
Next Post: „Avant-garde”

Kapcsolódó cikkek

  • A propaganda szerint dinamikusan növekszik a biciklizők száma a fővárosban Hírek
  • Az új BMW R 18 Bemutató
  • A PanameraTurbo S csupán 3,1 másodperc alatt röppen 100 km/h-ra álló helyzetből Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Yaris és az LC Convertible is ott van a Világ Női Autója döntősei között Hírek
  • A versenypályáról a közútra vinné hidrogéntechnológiáját a Toyota Bemutató
  • Lezárják a XV. kerületi Károlyi Sándor út torkolatát a Pozsony utcánál közműépítés miatt hétfőtől Hírek

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A streaming hozza a hangfelvételipar legtöbb bevételét
  • Családi hétvége a Városligetben
  • Kezdődik a Reflex5!
  • Meghosszabbították a 16. KAFF nevezési határidejét
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT