A BMW folytatja az elektromos mobilitás népszerűsítését

A BMW 330e limuzin, a BMW X5 xDrive45e és az új BMW 7-es sorozat hálózatról tölthető modellváltozatainak premierje mellett a 89. Genfi Nemzetközi Autószalonon a BMW X3 portfóliója is egy plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellel bővül: bemutatkozik a BMW X3 xDrive30e. A továbbfejlesztett akkumulátortechnológiának köszönhetően eközben még tovább nő a BMW 530e limuzin és a BMW 225xe Active Tourer tisztán elektromos hatótávolsága, a BMW 5-ös sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozata pedig BMW xDrive intelligens összkerékhajtással is elérhetővé válik.

A 89. Genfi Nemzetközi Autószalonon a BMW a legfejlettebb plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával felszerelt modellekkel bővíti portfólióját, amellyel újabb jelentős lépést tesz az elektromos mobilitás osztatlan népszerűsége felé vezető úton. Sőt mi több, a bajor prémiumgyártó ezzel egy időben egy újabb, hálózatról tölthető Sports Activity Vehicle (SAV) modell világpremierjét is bejelenti: a világszerte rajongott BMW X3 idén decembertől plug-in hibrid hajtáslánccal is megrendelhető lesz. A harmadik nemzedékét élő sportterepjáró palettáján ráadásul 2020-ban a tisztán elektromos meghajtás is bemutatkozik, amellyel az X3 a BMW márka első olyan modelljévé érik, amelyet a belsőégésű erőforrás mellett mindkét típusú hálózatról tölthető hajtáslánccal elérhetnek az ügyfelek.

2018-ban a BMW Group ismét megerősítette iránymutatóként betöltött, piacvezető szerepét a hálózatról tölthető prémium gépkocsik szegmensében: a müncheni központú vállalatcsoport termékei tavaly a világszerte eladott tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt prémium modellek abszolút több mint 9 százalékát tették ki. 2018-ban a BMW Group Németországban és Kínában is piacvezetőként végzett a hálózatról tölthető prémium gépkocsik értékesítési rangsorának élén, a teljes európai piacot is több mint 16 százalékos részesedéssel vezetve. A vállalatcsoport a tavalyi esztendő tizenkét hónapjában világszerte összesen több mint 140 000 darab új, tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellt adott át ügyfeleinek, amely 38,4 százalékkal múlja felül a 2017-es év teljesítményét és ezzel magasan új értékesítési rekordot jelent. A jövőbe mutató négy kulcsfontosságú járműfejlesztési terület innovációira koncentrálva (nagymértékben automatizált járművezetés, tökéletes hálózati kapcsolat, tisztán elektromos meghajtás, intelligens szolgáltatás-paletta) a BMW Group „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiája az elektromos mobilitás térnyerésére meghatározó tényezőként tekint. A müncheni központú vállalatcsoport célja, hogy átfogó modellpaletta-bővítési hulláma részeként 2019 végére több mint félmillió darab hálózatról tölthető modellje guruljon a világ útjain.

A tisztán elektromos meghajtású BMW i3 modellpárossal (a BMW i3 kombinált energiafogyasztása: 13,1 kWh / 100 km*, a BMW i3s kombinált energiafogyasztása: 14,0 – 14,6 kWh / 100 km*), a BMW i8 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,8 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 42 gramm / km)* és a BMW i8 Roadster (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 46 gramm / km)* progresszív duójával, a BMW X5, a BMW X3, a BMW 2-es sorozat, a BMW 3-as sorozat, a BMW 5-ös sorozat és a BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozataival, a Kínában gyártott és helyi piacra készülő BMW X1 xDrive25Le modellel, a MINI Cooper SE Countryman ALL4 plug-in hibrid négykerekűvel (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,4 – 2,5 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,4 – 13,7 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 55 – 56 gramm / km)* és az első tisztán elektromos MINI-vel 2019 végére a BMW Group hálózatról tölthető modellpalettája tizenkét tagúra bővül. A lélegzetelállító portfólióban ugyanakkor nem csupán a jelenlévő modellek száma, de sokszínűségük is egyedülálló: a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek a prémium kompakt szegmenstől kezdve, a középkategórián, a felső-középkategórián és a luxusautók kategóriáján keresztül, a sportautók és a sportterepjárók szegmensében is elérhetők. 2025-re a BMW Group minimum huszonöt tagúra bővíti fel hálózatról tölthető modellpalettáját.

Világpremier: a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW X3 xDrive30e

2019 decemberében a BMW egy újabb, plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt Sports Activity Vehicle (SAV) modell sorozatgyártását is beindítja, amellyel még tovább bővíti hálózatról tölthető portfólióját. A BMW X3 xDrive30e a 89. Genfi Nemzetközi Autószalonon ünnepli világpremierjét, a prémium középkategóriájú sportterepjáró sokoldalúságát a BMW eDrive hajtáslánc-technológia jövőbe mutató innovációival egyesítve. Az újdonság egy modellbe sűríti a magabiztos kisugárzást, a sportos vezethetőséget és a – tisztán elektromos meghajtás esetén is aktív – BMW xDrive intelligens összkerékhajtás agilitását, illetve stabilitását, amelyeket páratlanul alacsony üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett ad a bajor prémiumgyártó ügyfelének kezébe. A legkorszerűbb akkumulátortechnológiának köszönhetően a BMW X3 xDrive30e a nagyfeszültségű energiatároló egység egyetlen feltöltésével, tisztán elektromos meghajtással több mint 50 kilométer* megtételére képes, amely a BMW eDrive hajtáslánc-technológia innovációival 100 kilométerre vetítve 2,4 liter* átlagos üzemanyag-fogyasztással és kilométerenkénti 56 gramm* kombinált károsanyag-kibocsátással párosul.