A BMW Group több mint 140 000 darab hálózatról tölthető autót értékesített 2018-ban

Piacvezető

A BMW Group Európában értékesíti legtöbb, tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljét, 2018-ban a hálózatról tölthető BMW és MINI gépkocsik több mint 50 százaléka az öreg kontinensen talált gazdára. 75 000 darab új autójával a bajorországi vállalatcsoport egyértelmű piacvezetőnek számít Európában a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek mezőnyében, több mint 16 százalékos abszolút piaci részesedést élvezve. A BMW Group hazai piacán, Németországban a vállalatcsoport minden ötödik modelljét tisztán elektromos meghajtással vagy plug-in hibrid hajtáslánccal szerelve adja el. A hálózatról tölthető gépkocsik globális piacán a BMW Group több mint 9 százalékos részesedést élvez. A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsik értékesítése tekintetében a cég legnagyobb önálló piacának az Egyesült Államok számít, ahol 2018-ban több mint 25 000 darab hálózatról tölthető BMW és MINI modell talált gazdára. Ez a szám a vállalatcsoport globális zöldautó-eladásainak 7 százalékát teszi ki. Az Egyesült Államok legkelendőbb, plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt luxusautója a tavalyi évben a BMW 530e (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,3 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,3 – 13,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 47 – 52 gramm / km)* modell volt.

Egyre nagyobb piaci részesedés

A világ elsőszámú prémiumautó-gyártójaként számon tartott BMW Group folyamatos sikertörténetében az elektromos mobilitás egyre nagyobb térnyerése meghatározó jelentőséggel bír. Amíg 2017-ben a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek a vállalatcsoport egész éves értékesítésének 4 százalékát tették ki, addig 2018-ban ez a szám már 6 százalékra emelkedett.

Stratégiai alappillér

Az elektromos mobilitás a BMW Group „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiájának egyik meghatározó alappillére, az automatizált járművezetés, a tökéletes járműkapcsolat és a mesterséges intelligenciára támaszkodó szolgáltatások mellett. 2018-ban a bajorországi vállalatcsoport rekordösszeget invesztált be a jövőbe mutató járműtechnológiák kutatás-fejlesztési részlegeibe, amellyel kapcsolatban Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke a következőképpen nyilatkozott: „Szigorú alapelvek mentén ragaszkodunk vállalati stratégiánk módszeres alkalmazásához, miközben széles körben fektetünk be a jövő járműtechnológiáiba. Az elektromos mobilitás területén megerősített piacvezető pozíciónk elérésére koncentrált hangsúlyt fektettünk. 2018 e tekintetben is kimagasló esztendő volt, számos új stratégia együttműködés bejelentésével és néhány kulcsfontosságú újdonság leleplezésével.”