A Brit Királyi Autóklub kitünteti a Mercedes-AMG ONE hajtásláncát

Britischer Royal Automobile Club zeichnet Antriebsstrang des Mercedes-AMG ONE aus und vergibt die Dewar Trophy 2022 an Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP) für den E PERFORMANCE Antriebsstrang des zweisitzigen Hypercars. The British Royal Automobile Club’s Dewar Trophy has been awarded to Mercedes-AMG High Performance Powertrains for the E PERFORMANCE drivetrain of the two-seater Mercedes-AMG ONE hypercar.

Presztízs Dewar Trophy az utcai legális teljesítményért – hibrid Formula 1™ technológiával

Nagy megtiszteltetés a Mercedes-AMG ONE-nak (súlyozott üzemanyag-fogyasztás, kombinált: 8,7 l/100 km; súlyozott CO2-kibocsátás, kombinált: 198 g/km; súlyozott energiafogyasztás, kombinált: 32 kWh/100 km)[1]: a britek A Royal Automobile Club Dewar Trophy díját a Mercedes-AMG High Performance Powertrains kapta a kétüléses Mercedes-AMG ONE hiperautó E PERFORMANCE hajtásláncáért. A Formula 1™-ből származó erőforrás összesen 782 kW (1063 LE) teljesítményt ad le 1,6 literes V6-os turbómotorral, folyadékhűtéses akkumulátorral, négy elektromos motorral és teljesítményelektronikával. Ezzel a díjjal a Royal Automobile Club elismeri a Formula 1™ Power Unit sikeres fejlesztését és megvalósítását az utcai legális hiperautókban. A csúcskategóriás szakértő zsűri 1957 óta ítéli oda a Dewar Trophyt az autóiparban elért kiemelkedő műszaki teljesítmény elismeréseként.

„A Mercedes-AMG ONE a legambiciózusabb projekt, amelyet valaha is vállaltunk: a hiperautó először hozza el a Formula 1™ hibrid technológiát szinte egytől egyig a versenypályáról az utakra. Az affalterbachi Mercedes-AMG és a brixworthi Mercedes-AMG High Performance Powertrains csapatai örömmel veszik át a Dewar Trophyt, mert nagyszerű dolgokat értek el együtt. A szakértői bizottság elismerte azt a szoros csapatmunkát is, amely az AMG-ONE-t eleve lehetővé tette. Ez egyaránt vonatkozik a fejlesztésre és a gyártásra. Erre minden érintett méltán lehet nagyon büszke” – mondja Jochen Hermann, a Mercedes-AMG GmbH műszaki igazgatója és a Mercedes-AMG High Performance Powertrains Felügyelő Bizottságának tagja.

„A Royal Automobile Club Dewar-trófeájának átvétele óriási megtiszteltetés mindenki számára, aki részt vesz a Mercedes-AMG ONE fejlesztésében és gyártásában. Hatalmas kihívást jelentett megvédeni a Power Unit Formula 1™ DNS-ét és törvényessé tenni azt, de ezt teljes mértékben megfogadtuk, és a Mercedes-AMG és a Mercedes-Benz megingathatatlan támogatásával, nagyszerű csapatmunkával és élesen találkoztunk. Rendkívül izgatottak és büszkék vagyunk, hogy ezt megvalósítottuk” – mondja Adam Allsopp, a Mercedes-AMG High Performance Powertrains fejlett technológiai igazgatója.

Ez a harmadik alkalom, amikor a Mercedes-Benz megkapta a trófeát, korábban 2009-ben a Forma-1-es kinetikus energia-visszanyerő rendszerével, 2014-ben pedig a világbajnoki címet nyert PU106A hibrid erőforrásával nyerte el.

A Mercedes-AMG HPP brixworthi telephelyén gyártja a teljes hibrid hajtásláncot a Mercedes-AMG ONE számára. Az 1,6 literes V6-os turbómotorból, a nagyfeszültségű akkumulátorból, a négy elektromos gépből és a teljesítményelektronikából áll. Mielőtt a meghajtóelemeket Coventrybe szállítanák, hogy beépítsék őket a járműbe, a Brixworth-i tesztpadon kiterjedt átvizsgáláson esnek át, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy pontosan megfelelnek a teljesítmény-előírásoknak. A teszteket pontosan ugyanazokkal az eljárásokkal végezzük, mint a Formula 1™ tápegységeinknél.

Az egyedülálló hiperautó nemcsak az E PERFORMANCE Formula 1™ hibrid hajtásával nyűgöz le, hanem más motorsport-technológiáival is. Ez a szén-monocoque-tól és a karbon karosszériától kezdve a teherhordó motoron/hajtóműegységen és az aktív aerodinamikán át a tolórudas alvázig terjed. Összetett technológiájával a Mercedes-AMG ONE néha még egy Forma-1-es versenyautónál is többet kínál. Teljesen változtatható AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtással rendelkezik hibrid hajtású hátsó tengellyel és elektromosan hajtott első tengelyre, nyomatékvektorral. Tisztán elektromosan is tud hajtani.

[1]A feltüntetett adatok az (EU) 2017/1153 végrehajtási rendelet 2. cikke 3. pontja szerint mért WLTP CO2-adatok. Az üzemanyag-fogyasztási adatok ezen adatok alapján kerültek kiszámításra. Az elektromos energiafogyasztás meghatározása a 2017/1151/EU rendelet alapján történt.