A CBR1000RR-R Fireblade SP 30th Anniversary és az új ADV350 lesz a Honda standjának két fő modellje a 2021-es Milánói Motorkiállításon

  • Az új CBR1000RR-R Fireblade és Fireblade SP, valamint a Fireblade SP 30th Anniversary névre keresztelt jubileumi modell három évtizedes, kihívásokkal teli fejlesztési munka eredményeként látott napvilágot
  • A vadonatúj ADV350 egy középkategóriás, prémium robogó, ami az X-ADV kemény, terepes stílusában fogant, és páratlanul bőséges felszereltség jellemzi
  • Megtekinthető lesz a nemrégiben bemutatott NT1100 is. Ezzel a praktikus és kényelmes modellel a leghosszabb túrák is roppant szórakoztatóak
  • Immáron biztos: visszatér a Hornet. A legenda legújabb változatának 3D-s tervrajzait a 2021-es EICMA-n először mutatja meg a Honda
  • Bővül a színválaszték. Új tónusokban is elérhető lesz az SH125i, az X-ADV, a Forza 125, a Forza 350, a CB650R, a CBR650R, a CMX500 Rebel, a CMX1100 Rebel, a Gold Wing és a Gold Wing Tour

Az idei évben már számos nagy bejelentést tett a Honda, egyebek mellett a Super Cub, a Monkey már, a CB500F-CB500X-CBR500R trió és az NT1100 pedig hamarosan megérkezik az ikonikus japán gyártó európai kereskedéseibe. Az újoncokat és a már forgalmazott modelleket a Milánói Motorkiállításon (EICMA) sorakoztatja fel a márka, egy egészen különleges, korlátozott darabszámú szupersportmotorral és egy vadonatúj, prémium robogóval is meglepve a nagyérdeműt.

CBR1000RR-R Fireblade, Fireblade SP és Fireblade SP 30th Anniversary

Az EICMA-n közszemlére állított termékválaszték csúcsán kétségtelenül a CBR1000RR-R Fireblade, a Fireblade SP és a Fireblade SP 30th Anniversary áll.

A gyorsasági motorok világát teljesen átrendező Fireblade első változata 30 éve mutatkozott be, fejlesztése pedig azóta is gőzerővel zajlik, miként arról a 2022-től elérhető, korlátozott darabszámú Fireblade SP 30th Anniversary is tanúskodik. Háromszínű fényezése éppúgy a nagy elődöknek állít emléket, mint a 2020-as, „ecsetvonásos” grafika, melyet frissített formában kapott meg a 2022-es átirat.

A Fireblade SP-hez két alapáras fényezés lesz elérhető: Grand Prix Red és Matt Pearl Morion Black. Mindkettőt aranyszínű kerekek teszik látványosabbá, míg a Fireblade modellt frissített Grand Prix Red fényezéssel és fehér első rajtszám hellyel küldik hadba.

A változtatások természetesen nem csak a megjelenést érintették, a 217,6 LE-s, soros, négyhengeres motor például erőteljesebb gyorsulással kecsegtet a kanyarok középrészén, és úgy általában jóval rugalmasabbá vált. Ebben a nagyobb hátsó lánckeréknek is komoly szerepe van, ugyanis ezentúl 40 helyett 43 fogat számolhatnak meg rajta a tulajdonosok. A Honda Állítható Nyomatékszabályozót (Honda Selectable Torque Control – HSTC) szintén módosították, hogy még lágyabb, kifinomultabb gázreakciókkal segíthesse a köridők lefaragását. Továbbfejlesztésében a HRC bajnok pilótái is részt vettek, így valóban a legmagasabb színvonalat képviseli.

Újdonság a Nissin féknyergek dugattyúinak új – fékerőt, illetve terhelhetőséget fokozó – alapanyaga és bevonata, valamint az optimalizált gyorsváltó is. A Fireblade SP-t a jövőben is Öhlins Smart Electronic Control (SE-C) futóművel és Brembo fékrendszerrel rendelhetik meg a száguldás szerelmesei.

ADV350

Az X-ADV elképesztő sikert aratott az öreg kontinensen – 2021-ben a Honda legkelendőbb motorkerékpárja volt Európában. Ezen felbuzdulva újabb sikergyanús modellt alkotott a hamamatsui gárda, méghozzá egy különleges megjelenésű, középkategóriás, prémium robogó formájában. Ez nem más, mint a Honda atessai gyárában készülő, végtelenül praktikus Honda ADV350, amelyet masszív, terepes idomzattal, rendkívül gazdag felszereltséggel és – kifejezetten rossz minőségű aszfalton is – kiváló menetkomfortot garantáló futóművel varázsoltak igazán csábítóvá.

HONDA ADV350

Igen hasznos a két teljes értékű bukósisak befogadására alkalmas, ülés alatti tárolórekesz is, akárcsak a 12 voltos elektromos aljzattal felszerelt kesztyűtartó és a Smart Key intelligens kulcs. Kimagasló műszaki szintről árulkodik az állítható magasságú szélvédő, valamint a folyadékkristályos műszeregység, különösképp, hogy utóbbi okostelefonokkal is összekapcsolható és a Honda Smartphone Voice Control (HSVC) rendszernek köszönhetően hangutasításokkal is vezérelhető. A Honda Állítható Nyomatékszabályozó szériatartozék.

Az ADV350 négyszelepes, SOHC-vezérlésű, 330 cm3-es, továbbfejlesztett Smart Power+ (eSP+) motorja 29, 2 LE-es csúcsteljesítménnyel és 31,5 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékkal ejti ámulatba pilótáját. Acél csővázához fordított első teleszkópvillára és külső tartályos hátsó rugóstagra épülő futóművet társítottak, szabad hasmagasságát pedig igyekeztek a lehető legnagyobbra növelni. További érdekesség, hogy a 15″-os első és 14″-os hátsó keréken terepmintás, belső nélküli abroncsok feszülnek.

Az ADV350-et Spangle Silver Metallic, Matt Carbonium Grey Metallic és Matt Carnelian Red Metallic fényezéssel kérhetik a vásárlók.

NT1100

A 2021 októberében bemutatott NT1100-zal új időszak vette kezdetét a Honda túramotorjainak történetében. Mozgatásáról a CRF1100L Africa Twin karakteres hangú, soros, kéthengeres motorja gondoskodik, s mivel két személynek kínál messze átlagon felüli kényelmet és időjárás-védelmet, hétköznapi használatra és nagyobb túrákra egyaránt tökéletes.

Használati értékét karcsú, ámde nagy szállítókapacitású oldaldobozpár, fűthető markolat, középállvány, sebességszabályozó és USB-ACC-aljzat fokozza, s mindezt alapáron adja a modellhez a Honda. A minden elemében LED-es, nappali menetfénnyel (DRL), automatikus vészvillogóval (ESS) és automatikusan kikapcsoló irányjelzőkkel kiegészített világítási rendszer a maximális menetbiztonság jegyében került fel a tartozéklistára, míg az öt lépésben állítható a plexi és az idomzathoz társított alsó-felső légterelő a menetkomfortot hivatott növelni.

Szintén a gondtalan túrázást szolgálja a teljesen személyre szabható, 6,5 hüvelykes, színes TFT-műszeregység, mely Apple CarPlay® és Android Auto® csatlakozási lehetőséget is felkínál a pilótának. A nyereg igen alacsonyra került, az ülésmagasság ugyanis is csak 820 mm, a hatótávolság viszont roppant nagy: kb. 400 km. Az elegáns, visszafogott stílusban fogant idomzat elsőosztályú időjárás-védelmet nyújt a laza, kényelmes üléshelyzetben túrázó motorosnak, tervezésénél „proaktív komfortra” törekedtek a mérnökök.

A rövid tengelytávú, 17″-os kerekeken gördülő NT1100 ipszilonbölcső-vázon nyugszik. Hegyes villaszöge, 43 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított, patronos Showa villája és egydugattyús központi rugóstagja az élménydús motorozást szolgálja. 310 mm-es átmérőjű első tárcsáit négydugattyús, radiálisan rögzített féknyergek fogják közre. Az átdolgozott szívó- és kipufogórendszert úgy hangolták, hogy a lehető legdinamikusabb legyen a gyorsítás és alacsony fordulaton is jellegzetes legyen a 72,6 LE-es, 104 Nm-es motor hangja. A fedélzeti elektronika három menetüzemmódot kínál fel, miként a Honda Állítható Nyomatékszabályozó is három beavatkozási szinten használható.

A modellhez extraként Dupla Kuplungos Automatikus Váltó is (DCT) rendlehető, a színválasztékban pedig Matt Iridium Grey Metallic, Pearl Glare White és Graphite Black fényezés szerepel.

A Hornet

Honda illetékesei örömmel jelentették be, hogy a világszerte népszerű Hornet nemsokára visszatérhet a vállalat termékválasztékába. Az 1998-ben bemutatott, japán streetfighter lélegzetelállító megjelenésről, teljesítményéről és fordulékonyságáról vált híressé, így nem meglepő, hogy újkori változata is lenyűgözi a motorkerékpárok rajongóit.

A kiemelt helyre állított 3D-s vetítő nemcsak a jövő tárja a látogatók elé, hanem a korábbi Hornet-nemzedékek emlékét is feleleveníti. Bárhogy is, a Honda standja egyértelműen arról árulkodik, hogy minden eddiginél változatosabb és izgalmasabb kínálattal készül a japán iparóriás.

Az új és megújult modellek mellett számos új fényezésben pompázó Honda is megmutatja magát Milánóban:

SH125i és SH150i

Két vadonatúj szín és kortárs, sportos stílus teszi kelendőbbé az SH125i-t (a legnagyobb példányszámban eladott robogó Európában 2021-ben) és az SH150i-t. A Matt Pearl Cool White és Matt Rock Grey kivitel egyaránt exkluzív, különösképp, hogy SH-embléma került a padlóra, továbbá piros SH-matrica az idomzatra és ezüst díszcsík a fejidomra.

X-ADV

A világ első kétkerekű SUV-jaként emlegetett X-ADV három új színben rendelhető 2022-ben: Matt Ballistic Black Metallic, Matt Iridium Grey Metallic és Harvest Beige.

Forza 125 és Forza 350

A Honda két sportos GT-robogója, a Forza 125 és a Forza 350 is új fényezéseket kapott 2022-re. Előbbi Pearl Falcon Grey és Matt Pearl Pacific Blue tónusban, utóbbi Matt Carnelian Red Metallic színben vadászik a vásárlókra.

CB650R és CBR650R

A négyhengeres, középsúlyú, meztelen CB650R esetében a Sword Silver Metallic jelenti az újdonságot, míg a Matt Gunpowder Black Metallic és Grand Prix Red festésű CBR650R-nél a frissített grafika hivatott elcsavarni a motorosok fejét.

CMX500 Rebel és CMX1100 Rebel

Európa legnagyobb példányszámban értékesített custom motorja, a CMX500 Rebel ezentúl Pearl Organic Green színben is elérhető lesz, míg 1100-as testvére Pearl Stallion Brown új árnyalatban is gurulhat ki az utakra.

GL1800 Gold Wing és GL1800 Gold Wing Tour

A fejedelmi Gold Wing ezentúl kortárs Matt Jeans Blue Metallic színű köntösben is róhatja a kilométereket, a zászlóshajónak tekinthető Gold Wing Tourt pedig Glint Wave Blue Metallic és Pearl Glare White fényezéssel is megvehetik a szerencsések.