A Citroen Advanced Comfort® Program új fejezete

  • A CITROËN ADVANCED COMFORT® PROGRAM

A Citroën Advanced Comfort® program a márka átfogó koncepciója, amelynek keretében valamennyi új modell készül. A program alapja a kényelem új, modernebb, egyben racionálisabb megközelítése. Az új C4 és az új ë-C4 100% ëlectric a program 4 pillérére épülve konkrét, sokoldalú, globális kényelmi megoldásokat kínál az ügyfeleknek.

  • Az utazás kényelme: az autó megvédi az utasait a zavaró külső tényezőktől, például a felfüggesztés vagy a hangszigetelés révén; mindenki védőburokban érezheti magát.
  • A fedélzeten töltött idő kényelme: tágas terek, hasznos tárolóhelyek, okos elrendezés könnyíti az utasok életét.
  • A lélek kényelme: az információk elrendezése, az adott pillanatban szükséges és hasznos információk megjelenítése, a megnyugtató beltéri hangulat csökkenti a vezetőre nehezedő mentális terhet, így nyugodt lelkiállapotot biztosít a vezetéshez.
  • A használat kényelme: az autó és a berendezések használata zökkenőmentes, köszönhetően az intuitív technológiai megoldásoknak, a mindennapokban hasznos vezetéstámogató rendszereknek és az autó számos olyan rendszerének, amely a digitális világhoz való kapcsolódást segíti az utasok számára.
  • PROGRESSZÍV HIDRAULIKUS ÜTKÖZŐELEMEKKEL ELLÁTOTT FELFÜGGESZTÉS®: REPÜLŐSZŐNYEGEN UTAZUNK

Az új C4 és az új ë-C4 100% ëlectric is megkapta a Feel felszereltségi szinttől kezdve a C4 Cactusban és a C5 Aircross Hybridben alkalmazott megoldást, a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott Citroën felfüggesztést®, amely hihetetlenül kényelmessé teszi az utazást, valóban azt az érzést kelti, mintha repülőszőnyegen ülnénk. A rendszer nemcsak az utazási kényelemre van jótékony hatással, hanem az autó dinamikájára és a vezetési élményre is.

A Citroën egyedülálló innovációjának célja, hogy hatékonyan kiszűrje az út okozta rázkódást. Ez a törekvés nagyon kedves a márka ügyfelei számára, a legújabb fejlesztés pedig a Citroën teljes szakértelmének és tapasztalatának kiteljesedése. A futómű kényelme 100 éve része a márka örökségének, ehhez ragaszkodnak az ügyfelek, mert ezt a piacon sehol máshol nem találják meg.

Az új felfüggesztés kifejlesztése során 20 szabadalmat védett le a márka. A rendszer működési elve igen egyszerű: míg a hagyományos futómű lengéscsillapítóból, rugóból és mechanikus ütközőelemből áll, a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztésben két hidraulikus ütközőelem kap helyet, a két végállásnál, a ki- és berugózott állapotnak megfelelően. A felfüggesztés az igénybevételtől függően így két ütemben működik:

  • Kismértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt szabályozza a függőleges mozgásokat, anélkül, hogy szükség lenne a hidraulikus ütközőelemek igénybevételére. Az ütközőelemek alkalmazása lehetővé tette a mérnökök számára, hogy szabadabban kezeljék az autó kilengését, ami olyan érzetet kelt, mintha az autó átsuhanna az úthibák felett. Ezt nevezzük repülőszőnyeg-hatásnak.
  • Nagymértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt dolgozik a hidraulikus ütközőelemekkel. Ezek fokozatosan lassítják a mozgást, megakadályozva ezzel a kemény ütközéseket a végállásoknál. Egy hagyományos mechanikus ütközővel ellentétben, amely elnyeli az energiát, de annak egy részét visszaveri, a hidraulikus ütközőelem elnyeli és szétszórja az energiát. Így nincs visszapattanó hatás, az utasok az út zökkenéseitől védve utaznak.
  • ADVANCED COMFORT ÜLÉSEK – UTAZZUNK A SAJÁT NAPPALINKBAN

Az új C4 és az új ë-C4 100% ëlectric széles, hívogató ülései azonnal elcsábítják az utasokat, kényelmet, kellemes hangulatot, védelmet nyújtanak, mintha csak a saját kedvenc fotelünkben utaznánk, távol az út zavaró körülményeitől. A magas felépítésnek köszönhetően az ülések pozíciója is magasabb, mint a versenytárs modelleké, ezért az utasok messzebbre látnak, nyugodtabban utaznak.

A Citroën egyedülálló újításaként az Advanced Comfort ülések először a C4 Cactus-ban, majd a C5 Aircross SUV-ban jelentek meg, a középső felszereltségi szinttől szériafelszereltségként. A megoldás az új C4-ben és az új ë-C4-ben az Urban Grey, a Metropolitan Grey, a Metropolitan Blue, a Hype Black és a Hype Red beltéri csomagokkal érhető el, és négy ponton nyújt maximális kényelmi szolgáltatásokat:

  • Vizuális kényelem: az ülések párnázottsága jól látható, az egyéni jelleget látványosan erősítik a márka modelljeire – például a GS-re vagy a BX-re – jellemző mintázatú díszvarrások.
  • Az ülés kényelme: a vastagabb, 15 mm-es töltőanyag puha, első érintésre kényelmes.
  • Az utazás kényelme: az ülések középső részén lévő új, nagy tömörségű töltőanyag jól tartja az utasok testét hosszú utazások alkalmával is, hosszabb idő után sem süpped be kellemetlenül, és több éves használat után sem öregszik el.
  • A testtartás kényelme: az ülések vonalvezetése, a széles ülőpárnák és háttámlák jól támasztanak, az első ülések elektromosan, magasságukban is állíthatók, deréktámasszal szereltek (opcionális felszereltség), valamint elöl és hátul is széles, kényelmes oldalsó és középső könyöktámaszok állnak rendelkezésre.

A maximális fedélzeti kényelemhez, a védőburokban utazás érzéséhez járul hozzá a fűthető első üléseken használható extraként elérhető masszázsfunkció.

  • OKOS TÁROLÁSI LEHETŐSÉGEK MINDEN UTAS SZÁMÁRA

A tervezéskor különös figyelmet fordítottak a tárolási megoldásokra. A Citroën Advanced Comfort® program alkalmazásával a lehető legnagyobb helyet sikerült felszabadítani, így az utastérben nem kevesebb, mint 16 különböző tárolórekesz áll rendelkezésre, melyek űrtartalma összesen 39 liter. Az elöl és hátul egyaránt elérhető, nyitva tartható vagy szükség szerint zárható tárolókkal még egyszerűbbek lesznek a mindennapok.

  • Az első utas számára kivételes tárolási lehetőségek nyílnak:
  • A Smart Pad Support Citroën abszolút világújdonság. Egy olyan levehető, de masszív, praktikus, a műszerfalba illesztett konzolról van szó, amelybe két rögzítő segítségével teljes biztonsággal rögzíthetünk Apple iPad Air 2 és Samsung Tab A 10,5’’ készüléket, illetve egy univerzális rögzítővel bármilyen egyéb tabletet. A rögzítő a második felszereltségi szinttől érhető el.
  • Műszerfal-fiók: az utassal szemben elhelyezkedő, gombbal finoman nyitható tágas fiók, amely speciális, fekete grafikával díszített csúszásgátló bevonatot kapott. A fiókban a tablet vagy más egyéb tárgy is biztonságosan tárolható.
  • Tágas kesztyűtartó a fiók alatt: nagyon mély és könnyen nyitható.
  • A magas és széles középkonzolon rengeteg hely szabadult fel tároláshoz:
  • Tágas rakodó a konzol elülső részén, amelyben szürke-fekete díszítésű csúszásgátló réteggel borított csúszófedél segítségével rejthetjük el a fontos tárgyakat, de a fedelet magát is használhatjuk tárolóként.
  • Vízszintes tároló a középkonzolban, amelyben telefonunkat tárolhatjuk, és 2 USB-csatlakozó segítségével tölthetjük is. A két USB-csatlakozó közül az egyik Type-C szabványú.
  • Kis tároló a sebességváltó kar előtt, apró tárgyak elhelyezésére.
  • Nagy középső tároló, dupla pohártartóval és zárófedéllel.
  • Tágas tárolórekesz a középső könyöklő alatt.
  • A hátul utazók számára :
  • Pohártartók és tárolórekesz a hátsó üléspad lehajtható könyöklőjében (beltérhangulattól függő opció)
  • Térképtartó zseb az első ülések háttámláján. (beltérhangulattól függő opció)
  • Az utasoknak saját széles, mély tárolója van az első és a hátsó ajtókban.
  • A LEGMAGASABB SZÍNVONALÚ HELYKÍNÁLAT

Egy kompakt ötajtós legyen sokoldalú, hiszen sok családban ez az egyetlen autó van. Az új C4 és az új ë-C4 100% ëlectric külső méretei – hossza 4360 mm, magassága 1525 mm – megfelelnek a kategóriában megszokottnak, mert ez szükséges ahhoz, hogy a mindennapokban fürge és könnyen manőverezhető legyen, belső tere ugyanakkor igen tágas. Ez elsősorban a 2670 mm-es tengelytávnak köszönhető, amely a kategória egyik legnagyobbja, és amelynek egyik legjótékonyabb hatása a kiemelkedő, 198 mm-es lábtér a hátsó ülések előtt. Az 1800 mm-es külső szélesség a szegmens átlagának felel meg, és tökéletes helyet biztosít 3 utas számára a hátsó sorban. Az utastér szélessége vállmagasságban 1380 mm, könyökmagasságban pedig 1440 mm.

A tágas, 380 literes csomagtér könnyen rakodható, mivel a küszöb alacsonyan van (715 mm) és sík. A széles ajtónyílás és az egyenes vonalak a kategória közepére pozícionálják az új C4-et és az új ë-C4 100% ëlectric -et, amelyek minden igényhez képesek igazodni. Praktikus megoldás, hogy a csomagtér padlója két pozícióban rögzíthető, így szekciókra osztható a tér, és teljesen sík padló alakítható ki akkor, ha a hátsó üléstámlát lehajtjuk. A padlót akár ferdén is rögzíthetjük, így könnyebbé válik a pakolás. Az új ë-C4 100% ëlectricben a csomagtérpadló alatt külön tárolót kapnak a töltőkábelek, de más tárgyakat is tárolhatunk itt. Szintén okos megoldást jelentenek a csomagtér oldalaira szerelt kampók, amelyekhez például táskát rögzíthetünk, vagy a síalagút (beltérhangulattól függően), amelyben különösen hosszú, keskeny tárgyakat szállíthatunk.

  • IGAZI VÉDŐBUROK

Nagy hangsúlyt kapott a tervezés során a hangszigetelés: elsősorban a gördülési és aerodinamikai zajokat szűrték ki, melynek eredményeként az utasok kivételesen hatékony védőburokban utazhatnak, a külvilág és az út zavaró tényezőitől tökéletesen elszigetelve. A motorblokk szigetelése is különleges figyelmet kapott. Az új ë-C4 100% ëlectricben természetesen teljes a csend, semmilyen vibráció és zaj nem zavarja a nyugodt utazást.

Az új ë-C4 100% ëlectric 18 collos, gyémántfényű Crosslight könnyűfém felnijét kifejezetten arra fejlesztették ki, hogy javítsa a vibrációs komfortot.

Az Arkamys hangrendszeren kívül az új C4-ben és az új ë-C4 -100% ëlectricben is elérhető a 8 csatornás Hi-Fi rendszer, amelynek központi hangszórója a műszerfal tetején helyezkedik el, míg az első és a hátsó ajtókban mélyhangú hangszórókat (woofer) találunk, a szélvédő mentén magashangú hangszórókat (tweeter), a csomagtérpadló alatt pedig egy mélynyomót (subwoofer), amelynek köszönhetően a legmegszállottabbak is úgy hallgathatják a zenéjüket az autóban, mintha otthon lennének.

  • FÉNYBEN FÜRDŐ UTASTÉR

A világos utastér a Citroën Advanced Comfort® program egyik alappillére: a 4,35 m² összfelületű ablakok és a puha, meleg hatású anyagok derűs és pozitív hangulatot teremtenek az utazáshoz. A tetőlemez és az oszlopok világos színű bevonata tovább növeli a fényt és az otthonosságot, míg egyes beltéri csomagok (pl. a Metropolitan Blue vagy a Hype Red csomag) élénkebb színeivel egészen más, az autózásban szokatlan hangulatokat tudunk elérni.

Az oldalablakokon és a háromszögablakokon kívüli üvegfelületként az új C4 és az új ë-C4 100% ëlectric is elérhető elektromosan nyitható tetőablakkal, amelynek használatával valóban fürdik a fényben az utastér. A légterelőszerűen nyíló tetőablakhoz sötétítő is tartozik, amellyel pontosan szabályozhatjuk a bejutó fény mennyiségét. Az utastérben így ideális fényviszonyok uralkodnak csukott és nyitott tetőablakkal egyaránt.

A LED-es hangulatvilágítás (felszereltségfüggő) éjszaka is kellemessé, megnyugtatóvá teszi az utazást. A fehér háttérvilágítást a műszerfal kezelőszerveiből, valamint az elöl és hátul is megtalálható tetőlámpákból kapja az utastér.

  • TÖKÉLETES HŐÉRZET MINDEN UTAZÁS SORÁN

Az új C4 és az új ë-C4 100% ëlectric a legextrémebb körülmények között is ügyel utasai mindennapi hőkomfortjára. Ennek szellemében az alábbi megoldásokat kínálja:

  • Fűthető szélvédő és kormány, elsőként a Citroën kínálatában,
  • Első ülésfűtés,
  • Kétzónás automata légkondicionáló, amelyet a műszerfali gombokkal és az érintőképernyőn keresztül egyaránt vezérelhetünk,
  • Szellőzőnyílások a középkonzolon a hátsó utasok számára.
  • 20 leGújabb generációs vezetésTÁMOGATÓ rendszer

Az új C4 nem kevesebb, mint 20 legújabb generációs vezetéstámogató rendszert kínál, azaz annyit, mint a C5 Aircross SUV, a Citroën zászlóshajója a vezetést segítő rendszerek területén. Az új C4 és az új ë-C4 100% ëlectric öles léptekkel halad az önvezető autózás felé!

  • A vezetés biztonságát javító rendszerek: úton az önvezető autózás felé
  • Éjszaka is működő automata vészfékező rendszer : Ez az ütközések elkerülésére szolgáló vészfékező rendszer nappal és éjjel egyaránt érzékeli a közelben található fix és mozgó akadályokat, gyalogosokat, kerékpárosokat, járműveket, és szükség esetén automatikusan lefékezi az autót.
  • Ütközésveszély-jelző és ütközés utáni vészfék: A rendszer 30 km/h sebesség felett aktiválódik, és akkor figyelmezteti a vezetőt, ha fennáll annak a veszélye, hogy ütközni fog az előtte haladó járművel. Mindez közvetlenül az automatikus vészfékezés előtt történik, míg maga a vészfék már az esetleges ütközés után lép működésbe, és megállítja az autót, elkerülendő a további ütközéseket.
  • Holttérfigyelő rendszer: A rendszer a külső visszapillantó tükörben felvillanó jelzéssel figyelmeztet arra, hogy egy másik jármű halad autónk holtterében.
  • Véletlen sávelhagyást korrigáló rendszer: Abban az esetben, ha indexelés nélkül lépjük át a szaggatott vagy folyamatos sávjelző vonalat, a rendszer visszakormányozza az autót a sávjába. A vezető megakadályozhatja a visszakormányzást azzal, hogy erőteljesen irányban tartja a kormányt.
  • Adaptív tempomat Stop & Go funkcióval: Figyeli az előttünk haladó autót, és a gáz- és a fékpedál irányításával tartja a vezető által beállított biztonságos távolságot. Ha szükséges, a rendszer kezeli a fék- és a gázpedált is, akár teljesen megállítja, majd újraindítja az autót anélkül, hogy a vezetőnek bármit is tennie kellene.
  • Highway Driver Assist : A második generációs, félig önvezető autózást lehetővé tevő rendszer a Stop & Go funkcióval ellátott adaptív tempomatot és a véletlen sávelhagyást korrigáló rendszert kombinálja, azaz vezérli az autó sebességét és iránytartását is. A vezető így részlegesen átadhatja a kormányzást, egyedül arra kell figyelnie, hogy a törvényi szabályozást betartva kezét a kormánykeréken tartsa és figyelje az utat. A rendszerek bármikor kiiktathatók, a kormányzás visszavehető.
  • Coffee Break Alert : Kétórányi folyamatos, legalább 70 km/h sebességű utazás után a rendszer jelzi a vezetőnek, hogy ideje pihenőt tartani.
  • Éberségfigyelő: A rendszer azt figyeli, hogy az autó haladási pályája mennyire tér el az útburkolati jelekhez képest, és a vezető figyelmének lankadása esetén jelez.
  • Táblafelismerő rendszer sebességajánlással: A rendszer felismeri a sebességkorlátozó közlekedési táblákat (továbbá néhány egyéb fontos táblát is, például a STOP táblát és az egyirányú út jelzését), és kijelzi az aktuális korlátozást, a vezető pedig egy mozdulattal beállíthatja a felajánlott sebességértéket a tempomaton.
  • Adaptív fényszóró: A rendszer figyeli a környező forgalmat, és ha a közelben autót érzékel, automatikusan átkapcsol országúti fényről tompított fényszóróra és fordítva.
  • Az utazás kényelmét és biztonságát növelő rendszerek
  • Kulcs nélküli nyitás-zárás indítás: Az autó kinyitásához, bezárásához és indításához elég, ha magunknál tartjuk az elektronikus kulcsot.
  • Head-Up Display: A vezetéssel kapcsolatos alapvető információk (sebesség, navigációs rendszer jelzései) színesben jelennek meg a vezető látóterében elhelyezett kijelzőn, ami lehetővé teszi, hogy teljes egészében az útra koncentráljon.
  • Elektronikus rögzítőfék: Az autó leállításakor automatikusan bekapcsol, majd elinduláskor szintén automatikusan kienged. A középkonzolon elhelyezett gombbal a vezető bármikor bekapcsolhatja vagy kikapcsolhatja a kéziféket.
  • Parkolóradar: Az első és a hátsó lökhárítóba épített érzékelők által közvetített adatok alapján parkolási manőver során jelzi az autó közelében lévő akadályokat.
  • Tolatókamera Top Rear Vision funkcióval: Hátramenetbe kapcsolva a kamera képe megjelenik a központi kijelzőn. A manőverezést az egyes akadályok közelségétől függően változó színes jelzések segítik, míg az autó mögötti tér 180°-os szögben, felülnézetben látszik.
  • Vision 360: Hátramenetbe kapcsolva automatikusan aktiválódik, de a vezető is bármikor bekapcsolhatja a kijelzőt, amelyen az autó teljes környezete 360°-os szögben felülnézetben látszik, és a lassú mozgással egyidejűleg folyamatosan frissül.
  • Park Assist : Az aktív parkolássegítő rendszer járdával párhuzamos parkolásnál befelé és kifelé, merőleges parkolásnál pedig befelé nyújt segítséget. A vezető utasítását követően a rendszer felismeri a megfelelő parkolóhelyet és be-, illetve kikormányozza az autót. A vezetőnek csak a gáz- és a fékpedált kell kezelnie.
  • Visszagurulás-gátló: A berendezés megakadályozza, hogy a jármű emelkedőn elindulva, a fékpedál felengedése után véletlenül visszaguruljon, úgy, hogy 3%-nál meredekebb emelkedőn, a fékpedál felengedésekor 2 másodpercre egyhelyben rögzíti a járművet.
  • Statikus kanyarfényszóró: A ködfényszóró a kormány mozgásától függően működésbe lép, így a fényszórót kiegészítve kanyarban és kereszteződésben akár 75°-os szögben is képes bevilágítani a látóteret.
  • Vontatmánystabilizáló rendszer: Az eredeti vonóhoroggal gyártott modelleken elérhető stabilizátor érzékeli az autóhoz elektromos kábellel csatlakoztatott vontatmányt, és ha a vontatott jármű/utánfutó kileng, akkor az első tengely kerekeire egyenként, felváltva adagolt fékhatás segítségével stabilizálja a járművek pozícióját. Ha a billegés továbbra is jelentős, a rendszer csökkenti a motor nyomatékát és mind a négy kereket lefékezi, hogy az autó mihamarabb elhagyja a kritikus sebességtartományt. (Csak benzines vagy dízelváltozatokon elérhető.)
  • 6 TECHNOLÓGIA, aMELLYEL AZ UTAS ÉS AZ AUTÓ FOLYAMATOSAN KAPCSOLATBAN MARAD A DIGITÁLIS VILÁGGAL

Digitális szolgáltatások egész sora gondoskodik arról, hogy az utazás egyszerű, nyugodt, kényelmes és zökkenőmentes legyen. A szolgáltatások – melyek természetesen magukban foglalják az új ë-C4 100% ëlectric világához kötődő ökoszisztémát is – végtelenül egyszerűvé, derűssé teszik az autó használatát azzal, hogy folyamatos összeköttetést biztosítanak a digitális világ és az autó között.

  • A 10 hüvelykes érintőképernyőn, amelyet elég éppen csak ujjheggyel érinteni, tudjuk az autó beállításait módosítani, a multimédiás rendszert, a telefont, a klímaberendezést és a navigációt kezelni. Az egész rendszer hangvezérléssel is működtethető. (csak idegen nyelven)
  • A vezeték nélküli telefontöltővel a Qi szabvány szerinti készülékeket tölthetjük, mégpedig egy erre a célra kialakított, mágneses indukciós elven működő felületen, a középkonzolon.
  • A ConnectedCAM Citroën® a belső visszapillantó tükörbe épített full HD kamera segítségével fényképeken és rövid videókon rögzíti az autó előtti történéseket, majd a 16 GB kapacitású memóriakártyán rögzíti azokat. Wi-fin keresztül a felvételek okostelefonra menthetők, így elküldhetjük őket emailben, de akár a közösségi hálózatokon is közzétehetjük őket. Baleset esetén a rendszer automatikusan felvételt készít, így nemcsak játékos és szórakoztató, hanem biztonsági funkciója is van. A rendszer az új C3-ban és a C5 Aircross SUV-ban is elérhető.
  • A Connect Assist Box folyamatosan elérhető, helymeghatározással működő, előfizetést nem igénylő, ingyenes segélyhívó szolgáltatása automatikusan és a segélyhívó gombok megnyomására is a megfelelő segítő szolgálatot küldi a helyszínre. A szolgáltatás segítségével a távolból is „szemmel tarthatjuk” az autót a My Citroën alkalmazáson keresztül (töltés időzítése, utastéri hőmérséklet beprogramozása, töltöttség és hatótáv ellenőrzése, üzemanyagszint és kilométeróra ellenőrzése, az autó pontos hollétének meghatározása).
  • A Connect Nav a legújabb generációs TomTom Traffic 3D navigációs rendszerrel működik, amely valós idejű közlekedési információkat szolgáltat, jelzi a közelben lévő benzinkutakat és az üzemanyagárakat, a parkolókat, az időjárási adatokat és a közeli látványosságokat. A felhasználók minden bizonnyal örömmel vesznek majd olyan szolgáltatásokat is, mint a veszélyzónára való figyelmeztetés.
  • A Connect Play, a Mirror Screen funkció segítségével összeköti a vele kompatibilis Android Auto, illetve Apple CarPlay alkalmazásokat az autóval, így a telefon kijelzőjét teljes biztonságban, az érintőképernyőn figyelhetjük és vezérelhetjük. Az új C4-ben 3 USB-csatlakozó található, így egyszerre többen is tölthetik készüléküket. Két csatlakozót találunk a középkonzol alsó részén (egy Type-A és egy Type-C szabványút), egy Type-A szabványút pedig a középkonzol mögött a hátsó utasoknak.

Folyt. köv.!