A Citroen Advanced Comfort® program új fejezete

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ (a hirdetés alatt) A KÖVETKEZŐ OLDALRA!

A KÜLVILÁGTÓL TÖKÉLETESEN ELZÁRT VÉDŐBUROK

Nagy hangsúlyt kapott a tervezés során a hangszigetelés: elsősorban a gördülési és aerodinamikai zajokat szűrték ki, melynek eredményeként az utasok kivételesen hatékony védőburokban utazhatnak, a külvilág és az út zavaró tényezőitől tökéletesen elszigetelve. A motorblokk szigetelése is különleges figyelmet kapott. Az új ë-C4 – 100% Ëlectric-ben természetesen teljesacsend, semmilyen vibráció és zaj nem zavarja a nyugodt utazást.

Az új ë-C4 – 100% Ëlectric18 collos, gyémántfényű Crosslight könnyűfém felnijét kifejezetten arra fejlesztették ki, hogy javítsa a vibrációs komfortot.

Az Arkamys hangrendszeren kívül az új C4-ben és az új ë-C4 -100% Electric-ben is elérhető a 8 csatornás Hi-Fi rendszer, amelynek központi hangszórója a műszerfal tetején helyezkedik el, míg az első és a hátsó ajtókban mélyhangú hangszórókat (woofer) találunk, a szélvédő mentén magashangú hangszórókat (tweeter), a csomagtérpadló alatt pedig egy mélynyomót (subwoofer), amelynek köszönhetően a legmegszállottabbak is úgy hallgathatják a zenéjüket az autóban, mintha otthon lennének.

FÉNYBEN FÜRDŐ UTASTÉR

A világos utastér a Citroën Advanced Comfort® program egyik alappillére: a 4,3 m² összfelületű ablakok és a puha, meleg hatású anyagok derűs és pozitív hangulatot teremtenek az utazáshoz. A tetőlemez és az oszlopok világos színű bevonata tovább növeli a fényt és az otthonosságot, míg egyes beltéri csomagok (pl. a Metropolitan Blue vagy az Ambiance Hype Red csomag) élénkebb színeivel egészen más, az autózásban szokatlan hangulatokat tudunk elérni.

Az oldalablakokon és a háromszögablakokon kívüli üvegfelületként az új C4 és az új ë-C4 – 100% ëlectric is elérhető elektromosan nyitható tetőablakkal, amelynek használatával valóban fürdik a fényben az utastér. A légterelőszerűen nyíló tetőablakhoz sötétítő is tartozik, amellyel pontosan szabályozhatjuk a bejutó fény mennyiségét. Az utastérben így ideális fényviszonyok uralkodnak csukott és nyitott tetőablakkal egyaránt.

A LED-es hangulatvilágítás éjszaka is kellemessé, megnyugtatóvá teszi az utazást. A fehér háttérvilágítást a műszerfal kezelőszerveiből, valamint az elöl és hátul is megtalálható tetőlámpákból kapja az utastér.

TÖKÉLETES HŐÉRZET MINDEN UTAZÁS SORÁN

Az új C4 és az új ë-C4 – 100% ëlectric a legextrémebb körülmények között is ügyel utasai mindennapi hőkomfortjára. Ennek szellemében az alábbi megoldásokat kínálja:

  1. Fűthető szélvédő és kormány, elsőként a Citroën kínálatában,
  2. Első és hátsó ülésfűtés,
  3. Kétzónás automata légkondicionáló, amelyet a műszerfali gombokkal és az érintőképernyőn keresztül egyaránt vezérelhetünk,
  4. Szellőzőnyílások a középkonzolon a hátsó utasok számára.

20 LEGÚJABB GENERÁCIÓS VEZETÉST SEGÍTŐ RENDSZER

Az új C4 és az új ë-C4 – 100% ëlectric nem kevesebb, mint 20 legújabb generációs vezetést segítő rendszert kínál, azaz annyit, mint a C5 Aircross SUV, a Citroën zászlóshajója a vezetést segítő rendszerek területén. Az új C4 és az új ë- C4 – 100% ëlectric öles léptekkel halad az önvezető autózás felé!

o A vezetés biztonságát javító rendszerek: úton az önvezető autózás felé

  1. Active Safety Brake: Ez az ütközések elkerülésére szolgáló vészfékező rendszer nappal és éjjel egyaránt érzékeli a közelben található fix és mozgó akadályokat, gyalogosokat, kerékpárosokat, járműveket, és szükség esetén automatikusan lefékezi az autót.
  2. Ütközésveszély-jelző és ütközés utáni vészfék: A rendszer 30 km/h sebesség felett aktiválódik, és akkor figyelmezteti a vezetőt, ha fennáll annak a veszélye, hogy ütközni fog az előtte haladó járművel. Mindez közvetlenül az automatikus vészfékezés előtt történik, míg maga a vészfék már az esetleges ütközés után lép működésbe, és megállítja az autót, elkerülendő a további ütközéseket.
  3. Holttérfigyelő rendszer: A rendszer a külső visszapillantó tükörben felvillanó jelzéssel figyelmeztet arra, hogy egy másik jármű halad autónk holtterében.
  4. Véletlen sávelhagyást korrigáló rendszer: Abban az esetben, ha indexelés nélkül lépjük át a szaggatott vagy folyamatos sávjelző vonalat, a rendszer visszakormányozza az autót a sávjába. A vezető megakadályozhatja a visszakormányzást azzal, hogy erőteljesen irányban tartja a kormányt.
  5. Adaptív tempomat Stop & Go funkcióval: Figyeli az előttünk haladó autót, és a gáz- és a fékpedál irányításával tartja a vezető által beállított biztonságos távolságot. Ha szükséges, a rendszer kezeli a fék- és a gázpedált is, akár teljesen megállítja, majd újraindítja az autót anélkül, hogy a vezetőnek bármit is tennie kellene.
  6. Highway Driver Assist : A második generációs, félig önvezető autózást lehetővé tevő rendszer a Stop Go funkcióval ellátott adaptív tempomatot és a véletlen sávelhagyást korrigáló rendszert kombinálja, azaz vezérli az autó sebességét és iránytartását is. A vezető így részlegesen átadhatja a kormányzást, egyedül arra kell figyelnie,

hogy a törvényi szabályozást betartva kezét a kormánykeréken tartsa és figyelje az utat. A rendszerek bármikor kiiktathatók, a kormányzás visszavehető.

  1. Coffee Break Alert Kétórányi folyamatos, legalább 70 km/h sebességű utazás után a rendszer jelzi a vezetőnek, hogy ideje pihenőt tartani.
  2. Éberségfigyelő: A rendszer azt figyeli, hogy az autó haladási pályája mennyire tér el az útburkolati jelekhez képest, és a vezető figyelmének lankadása esetén jelez.
  3. Táblafelismerő rendszer sebességajánlással: A rendszer felismeri a sebességkorlátozó közlekedési táblákat (továbbá néhány egyéb fontos táblát is, például a STOP táblát és az egyirányú út jelzését), és kijelzi az aktuális korlátozást, a vezető pedig egy mozdulattal beállíthatja a felajánlott sebességértéket a tempomaton.
  4. Adaptív fényszóró: A rendszer figyeli a környező forgalmat, és ha a közelben autót érzékel, automatikusan átkapcsol országúti fényről tompított fényszóróra és fordítva.

Az utazás kényelmét és biztonságát növelő rendszerek

  1. Szabad kezes nyitás-zárás indítás: Az autó kinyitásához, bezárásához és indításához elég, ha magunknál tartjuk az elektronikus kulcsot.
  2. Head-Up Display: A vezetéssel kapcsolatos alapvető információk (sebesség, navigációs rendszer jelzései) színesben jelennek meg a vezető látóterében elhelyezett kijelzőn, ami lehetővé teszi, hogy teljes egészében az útra koncentráljon.
  3. Elektronikus rögzítőfék: Az autó leállításakor automatikusan bekapcsol, majd elinduláskor szintén automatikusan kienged. A középkonzolon elhelyezett gombbal a vezető bármikor bekapcsolhatja vagy kikapcsolhatja a kéziféket.
  4. Parkolóradar: Az első és a hátsó lökhárítóba épített érzékelők által közvetített adatok alapján parkolási manőver során jelzi az autó közelében lévő akadályokat.
  5. Tolatókamera Top Rear Vision funkcióval: Hátramenetbe kapcsolva a kamera képe megjelenik a központi kijelzőn. A manőverezést az egyes akadályok közelségétől függően változó színes jelzések segítik, míg az autó mögötti tér 180°-os szögben, felülnézetben látszik.
  6. Vision 360: Hátramenetbe kapcsolva automatikusan aktiválódik, de a vezető is bármikor bekapcsolhatja a kijelzőt, amelyen az autó teljes környezete 360°-os szögben felülnézetben látszik, és a lassú mozgással egyidejűleg folyamatosan frissül.
  7. Park Assist : Az aktív parkolássegítő rendszer járdával párhuzamos parkolásnál befelé és kifelé, merőleges parkolásnál pedig befelé nyújt segítséget. A vezető utasítását követően a rendszer felismeri a megfelelő parkolóhelyet és be-, illetve kikormányozza az autót. A vezetőnek csak a gáz- és a fékpedált kell kezelnie.
  8. Emelkedőn történő elindulást segítő rendszer: A berendezés megakadályozza, hogy a jármű emelkedőn elindulva, a fékpedál felengedése után véletlenül visszaguruljon, úgy, hogy 3%-nál meredekebb emelkedőn, a fékpedál felengedésekor 2 másodpercre egyhelyben rögzíti a járművet.
  9. Statikus kanyarfényszóró: A ködfényszóró a kormány mozgásától függően működésbe lép, így a fényszórót kiegészítve kanyarban és kereszteződésben akár 75°-os szögben is képes bevilágítani a látóteret.
  10. Vontatmánystabilizáló rendszer: Az eredeti vonóhoroggal gyártott modelleken elérhető stabilizátor érzékeli az autóhoz elektromos kábellel csatlakoztatott vontatmányt, és ha a vontatott jármű/utánfutó kileng, akkor az első tengely kerekeire egyenként, felváltva adagolt fékhatás segítségével stabilizálja a járművek pozícióját. Ha a billegés továbbra is jelentős, a rendszer csökkenti a motor nyomatékát és mind a négy kereket lefékezi, hogy az autó mihamarabb elhagyja a kritikus sebességtartományt.

6 TECHNOLÓGIA, AMELLYEL AZ UTAS ÉS AZ AUTÓ FOLYAMATOSAN KAPCSOLATBAN MARAD A DIGITÁLIS VILÁGGAL

Digitális szolgáltatások egész sora gondoskodik arról, hogy az utazás egyszerű, nyugodt, kényelmes és zökkenőmentes legyen. A szolgáltatások – melyek természetesen magukban foglalják az új ë-C4 – 100% ëlectric világához kötődő ökoszisztémát is – végtelenül egyszerűvé, derűssé teszik az autó használatát azzal, hogy folyamatos összeköttetést biztosítanak a digitális világ és az autó között.

  1. A 10 hüvelykes érintőképernyő kapacitív kijelzővel, amelyet elég éppen csak ujjheggyel érinteni, az autó igazi központi agya. Itt tudjuk az autó beállításait módosítani, a multimédiás rendszert, a telefont, a klímaberendezést és a navigációt kezelni. Az egész rendszer hangvezérléssel is működtethető.
  2. A vezeték nélküli telefontöltővel a Qi szabvány szerinti készülékeket tölthetjük, mégpedig egy erre a célra kialakított, mágneses indukciós elven működő felületen, a középkonzolon.
  3. A Connected CAM Citroën®a belső visszapillantó tükörbe épített full HD kamera segítségével fényképeken és rövid videókon rögzíti az autó előtti történéseket, majd a 16 GB kapacitású memóriakártyán rögzíti azokat. Wi-fin keresztül a felvételek okostelefonra menthetők, így elküldhetjük őket emailben, de akár a közösségi hálózatokon is közzétehetjük őket. Baleset esetén a rendszer automatikusan felvételt készít, így nemcsak játékos és szórakoztató, hanem biztonsági funkciója is van. A rendszer az új C3-ban és a C5 Aircross SUV-ban is elérhető.
  4. A Connect Assist Box folyamatosan elérhető, helymeghatározással működő, előfizetést nem igénylő, ingyenes segélyhívó szolgáltatása automatikusan és a segélyhívó gombok megnyomására is a megfelelő segítő szolgálatot küldi a helyszínre. A szolgáltatás része a remote control, azaz a távirányító is, amelynek segítségével távolból is szemmel tarthatjuk az autót a My Citroën alkalmazáson keresztül (töltés időzítése, utastéri hőmérséklet beprogramozása, töltöttség és hatótáv ellenőrzése, üzemanyagszint és kilométeróra ellenőrzése, az autó pontos hollétének meghatározása).
  5. A Connect Nav a legújabb generációs TomTom Traffic 3D navigációs rendszerrel működik, amely valósidejű közlekedési információkat szolgáltat, jelzi a közelben lévő benzinkutakat és az üzemanyagárakat, a parkolókat, az időjárási adatokat és a közeli látványosságokat. A felhasználók minden bizonnyal örömmel vesznek majd olyan szolgáltatásokat is, mint a veszélyzónára való figyelmeztetés vagy a Free 2 Move. Ez a rendszer különösen jó szolgálatot tesz az elektromos változat használóinak, hiszen jelzi a közelben lévő töltőpontokat és az aktuális hatótávval biztonságban elérhető zónát is. (Magyarországon nem elérhető)
  6. A Connect Play, a Mirror Screen funkció segítségével összeköti a vele kompatibilis Android Auto, illetve Apple CarPlay alkalmazásokat az autóval, így a telefon kijelzőjét teljes biztonságban, az érintőképernyőn figyelhetjük és vezérelhetjük. Az új C4-ben 3 USB-csatlakozó található, így egyszerre többen is tölthetik készüléküket. Két csatlakozót találunk a középkonzol alsó részén (egy A és egy C típusút), egy A típusút pedig a középkonzol mögött.