• Egyéb

A Combo Cargo egyedülálló a szegmensben

Sok-sok csúcstechnika és asszisztensrendszer

  • Mindent mutat a Surround Rear Vision tolatókamera, a holttér-figyelő és a többi
  • Könnyű tolatni az oldalvédelemmel és a parkoló-asszisztenssel
  • Mindig jól fogja az utat az ötféle módba kapcsolgató IntelliGrip kipörgésgátló
  • Előrelátó figyelmezetés ütközésveszélyre, vészfékezés és fáradtság-felismerés
  • Laza autózás sávtartó asszisztenssel és adaptív sebességszabályozóval
  • Legújabb generációs infotainment, nyolccolos, színes érintőképernyővel, navigációval és TMC-hírekkel

Rüsselsheim. Az új Opel Combo egy extra hatékony szállítóeszköz, személyautós génekkel – még a könnyű haszonjármű változatát is a személygépkocsik komfortjával és műszaki színvonalával alkották meg. Így aztán az áruszállító Combo vezetője és utasai kompakt méretű, mégis tágas és variálható járműben foglalhatnak helyet – egy limuzin kényelmét és technikáját élvezve. Akár 19 asszisztensrendszer teszi egyszerűbbé, biztonságosabbá és komfortosabbá a vezetést, a manőverezést, a személy- és áruszállítást – köztük olyan csúcstechnikai megoldások, amilyeneket egyetlen más jármű sem kínál a szegmensben. Az ajánlatban van adaptív sebességszabályozó1, figyelmeztetés frontális ütközésveszélyre, automatikus vészfék és gyalogos-felismerő2, fáradtság-felismerő, holttér-figyelő, vetített kijelzés és ötféle módba kapcsolható adaptív IntelliGrip kipörgésgátló. Ezekhez remekül csatlakoztató és időt megtakarító modern infotainment-rendszerek járulnak.

Biztos manőverezés: oldalvédelem és Surround Rear Vision tolatókamera

Opel-újdonság a Surround Rear Vision tolatóamera1. Nagyon jó áttekintést ad, csökkenti a vezető feszültségét. Mindenki tudja, milyen nehéz egy furgonnal tolatni, ha a belső tükörben semmit sem látni, mert tetőig megrakták a járművet, vagy ha nincs is belső tükör, mert válaszfal különíti el a rakteret a fülkétől. Ilyenkor csak a külső tükrökre hagyatkozhat az ember – de nem az új Combóban! Azt ugyanis kívánságra felszerelik egy kamerával, amely hátramenetbe kapcsoláskor a jármű mögötti területet mutatja az infotainment-képernyőn, segédvonalakkal megkönnyítve a tolatást. Normál előremenetben pedig 30 méterrel tekint a jármű mögé.

A körkörös áttekintést javítja a második kamera1 az utasoldali külső tükörben. Arrafelé megszűnik a holttér, mert amint kanyarodáshoz jobbra indexel a sofőr, bekapcsol a kamera, és az autó jobb oldalát mutatja a monitoron. Ez óriási biztonsági nyereség a többi közlekedőnek is, hiszen nem maradhatnak észrevétlenek.

Felszerelhető a Combo a szintén új oldalvédelemmel3 is. A rendszer érzékelőkkel figyelmeztet lassú manőverezéskor, ha akadályt (oszlop, fal stb.) súrolhatna a jármű oldala, vagy nekiütközhetne. Ezáltal elkerülhetők a bosszantó és drága sérülések. A közvetlen környezetet szenzorok tapogatják le, és az infotainment-képernyőn jelzik a veszélyt. A vizuális információhoz jelzőhang társul, annál szaporábban szól, minél közelebb kerül a jármű az akadályhoz. Nem hiányoznak a Combóból további személyautós rendszerek sem, mint a legújabb generációs automatikus parkolóasszisztens, amely felismeri az alkalmas hossz- illetve keresztirányú helyeket, magától be- és kikormányoz, a vezetőnek csak a pedálokkal és a sebességváltóval kell törődnie.

IntelliGrip és társai: biztos útfogás bármilyen talajon

Építkezéseken vagy egy-egy ügyfélhez vezető úton előfordul, hogy nehéz helyeket kell leküzdeni. Ilyenkor az új Opel Combo elektronikus segédeszközei növelik a biztonságot. Erős lejtőn segít sokat a széria emelkedőn elindulási asszisztens és a lejtmenet-szabályzó.

Latyakban, homokon vagy hóban kell közlekedni? A fronthajtású Combo felszerelhető az adaptív IntelliGrip kipörgésgátlóval, amely bármilyen talajon a lehető legjobban megkapaszkodik, elosztja a hajtónyomatékot az első kerekek között, és adott esetben megenged némi túlforgást. Ezáltal mindig optimális az útfogás és a jármű viselkedése.

Az IntelliGrip öt menetmódja:

  • Normál / ESP-Standard: automatikusan a normál mód működik átlagos körülmények között – perfekt megoldás autópályán. országúton, városban.
  • Hó: havas és jeges útra való. A kipörgésgátló lefékezi a túlforgó kereket, így jobban hajthat a másik. 50 km/órás sebességig működik.
  • Terep / sár: több túlforgást engedélyez, ezáltal elinduláskor kirepül a sár a gumiprofilból, a kerék meg tud kapaszkodni. 100 km/óráig aktív.
  • Homok: szinkronizálja a hajtókerekek túlforgását, megakadályozva, hogy beássák magukat – elakadás nélkül lehet továbbhaladni.
  • ESP Off: 50 km/órás sebességig kikapcsolja a menetstabilizálót, átengedi a kontrollt a vezetőnek. 50 km/óra fölött biztonsági okból automatikusan visszakapcsol normál módba.

Vontatáskor az utánfutó-stabilizáló program növeli jelentősen a biztonságot. Az ESP ezen kiegészítő funkciója megfogja a becsóváló utánfutót, illetve lefékezi a járművet. Ha ez sem elég, redukálja a motor nyomatékát és a sebességet, mindaddig, míg biztosan vissza nem tér az utánfutó az autó nyomvonalába.

Gondolkodó asszisztensrendszerek előzik meg a baleseteket

Az új Opel Combo sokféle vezetőtámogató rendszere nemcsak az útfogást javítja, vagy a tolatást könnyíti meg, hanem előrelátóan elkerüli a balesetveszélyt. Az elektronikus segédeszközök rendkívüli kínálata a következőket tartalmazza:

  • Figyelmeztetés frontális ütközésveszélyre, automatikus vészfékezéssel és gyalogos-felismeréssel4. A rendszer segít súlyos baleseteket elkerülni. Szükség esetén nemcsak hallhatóan és láthatóan figyelmeztet, hanem ha gyorsan csökken a távolság az előrébb haladó járműtől, és nem reagál a vezető, automatikusan lefékezi a járművet. A vezető választhat kisebb, közepes és nagyobb távköz között. Ezáltal nemcsak karambolok előzhetők meg, hanem túlságosan kis követési távolságért kiszabott bírságok is.
  • Adaptív sebességszabályozó: az előrébb haladó járműhöz igazítja a sebességet és a távközt. Ha csökken a távolság, lelassít a Combo, ha pedig megnő, visszaáll az előzőleg beállított sebességre. Kiegészítésképp tájékoztatja a vezetőt a rendszer, ha új sebességhatárt vett észre a jelzőtábla-felismerő. Ha aktív a sebességszabályozó vagy a sebességhatároló, a vezető kérdést kap a műszerfalon, hogy akarja-e módosítani a sebesség-beállításokat.
  • Az állandóan aktív fáradtság-felismerő pihenésre inti a sofőrt, ha elálmosodásra utal a vezetési stílusa. A vezetőtájékoztató felületen megjelenő üzenetet jelzőhang egészíti ki. Akkor is megszólal a „kávészünet-riasztás”, ha két óra hosszan egyfolytában 65 km/óra fölött ment az autó.
  • Az Opel-frontkamera sokféle adatot dolgoz fel, és ezekkel olyan rendszereket lát el, mint a jelzőtábla- és sávtartó-asszisztens. Az utóbbi figyeli a burkolati jeleket, és enyhén ellenkormányoz (65 és 180 km/óra között), ha véletlenül hagyná el a sávját a Combo. Amennyiben nem reagál a vezető, egy helyett már háromszor villan fel a jelzőlámpa, és hang is figyelmeztet. A kormány változatlanul ellene hat a nem szándékos kitérésnek. A jelzőtábla-felismerő vizuálisan mutatja a sebességhatárokat és feloldásukat, megelőzve egy-egy gyorshajtási bírságot.
  • A vetített kijelzés vezetési szempontból fontos információkat – sebesség, jelzőtáblák, sebességhatár, ütközésveszély-figyelmeztetés, navigációs jelek – mutat meg a vezető közvetlen látóterében, aki ezáltal az úton tarthatja a szemét.

Mindig tájékoztatnak a Multimedia-Infotainment-rendszerek

A lehető legjobb csatlakoztatást garantálják a Combóba kívánságra beépített legújabb generációs infotainment-rendszerek. Az Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis Multimedia Radio és Multimedia Navi Pro kényelmesen, ösztönösen kezelhető a jól kézre eső és leolvasható nyolccolos, színes érintőképernyőről, akárcsak a kormánykerékről, vagy hangvezérléssel. Zenei albumokat lehet lejátszatni, szöveges üzeneteket felolvastatni vagy diktálni. A készülékekhez ráadásul hozzá tartozik két USB-csatlakozó, egy dupla rádióvevő, és telt hangzású hat hangszóró.

A Multimedia Navi Pro csúcskészülékbe integrált navigációs berendezés egész Európa háromdimenziós térképét tartalmazza, veszi a TMC-üzeneteket (Traffic Messaging Channel), és mindig megtalálja az optimális útvonalat az ügyfélhez – ez nem utolsó sorban gazdasági tényező is, hiszen elkerülhetővé teszi az időrabló dugókat. Az úti célt beadni egyszerűen hangbemondással lehet a Navi Pro rendszerbe.

Az alkalmas okostelefonokat kívánságra nagyon egyszerűen, kábel nélkül tölti fel a Wireless Charging. Rádióműsorokat kiválasztani és a hangminőséget emelni DAB+ digitális vevővel lehet.

1 Várhatóan 2019-től kapható.

2 A rendszer 5 km/h és 85 km/h között aktív. Azért, hogy csökkentse egy esetleges baleset ütközési sebességét, 0 km/h und 30 km/h között 0,9 g-vel fékezi a járművet. 30 km/h és 85 km/h között maximum 22 km/h-val csökkenti az ütközési sebességet. E küszöbértékek felett a vezetőnek magának kell fékeznie, hogy tovább mérsékelje a sebességet.

3 10 km/óra alatt aktív.

4 A rendszer 5 km/h és 85 km/h között aktív. Azért, hogy csökkentse egy esetleges baleset ütközési sebességét, 0 km/h und 30 km/h között 0,9 g-vel fékezi a járművet. 30 km/h és 85 km/h között maximum 22 km/h-val csökkenti az ütközési sebességet. E küszöbértékek felett a vezetőnek magának kell fékeznie, hogy tovább mérsékelje a sebességet.

http://egyszermarlattamautot.hu/2018/09/26/a-gyozteskent-bemutatkozo-opel-combo-cargo-rovid-attekintese/