• Egyéb

A CR-V menetbiztonsági szempontból is az iparág legjobbja, a Honda Sensing™ rendszer minden modellváltozathoz alapáron jár

  • Az új, speciális karosszériaszerkezet és a tovább fejlesztett menetbiztonsági kiegészítők hozadékaként még biztonságosabbá vált a CR-V

  • Merevebb, erősebb, kevésbé deformálódó utascella teszi biztonságossá a közlekedést

  • A Honda SENSING™ a legfejlettebb menetbiztonsági eszközöket foglalja magában

  • Várhatóan a legmagasabb Euro NCAP-minősítést kapja meg a modell

A vadonatúj CR-V-t arra törekedve tervezték, hogy menetbiztonsági szempontból is a legjobb legyen az iparágban. Fejlesztői úgy alkották meg a kategóriaelső merevségű és szilárdságú karosszériát, valamint a menetbiztonsági eszközöket, hogy ötcsillagos minősítést szerezhessen az Euro NCAP legújabb, szigorított töréstesztjén.

Összhangban a Honda „Biztonságot mindenkinek!” jelmondatával, az új CR-V minden egyes változata megkapja az aktív és passzív menetbiztonsági eszközöket.

Az átlagon felüli menetbiztonság alapja a kivételesen erős és merev platform, melynek révén minden irányból védve vannak az utasok. Ez a Honda által megfogalmazott All Directions Collision Safety filozófia. Megalkotásához a Fejlett Kompatibilitású Tervezés (Advanced Compatibility Engineering, ACE™) következő generációját dolgozták ki a Honda mérnökei. Ennél a nemzedéknél már váznyúlványok teljes hálózata felel az ütközési energia elnyeléséért, illetve elvezetéséért az utascella irányából. Az új szerkezet a frontális, az oldalirányú és az autó hátulját érintő ütközések során is rendkívüli biztonságot szavatol.

A sérülés kockázatát hat speciális, i-SRS és i-Side technológiára épülő légzsák csökkenti tovább.

Nem mehetünk el szó nélkül az – ultramodern, aktív menetbiztonsági és vezetést segítő eszközöket magában foglaló – Honda SENSING™ csomag mellett sem, különösképpen, hogy minden (!) modellváltozathoz alapáron jár. Ezt a rendszert a kategória legjobbjai között tartják számon, hiszen átfogó védelmet nyújt az autó utasainak. A működéséhez szükséges adatokat különleges kamerák, radarok és ultramodern szenzorok szolgáltatják, segítségükkel a vezető még időben észreveheti és elkerülheti a balesetveszélyes helyzeteket.

A Honda SENSING™ az alábbi menetbiztonsági eszközöket tartalmazza:

  • Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer (Collision Mitigation Braking System, CMBS): segít megállítani az autót, ha a rendszer úgy érzékeli, hogy elkerülhetetlen a frontális baleset. Működés közben hangokkal figyelmezteti a vezetőt és – szükség esetén – önműködően fékez.

  • Ráfutásos Ütközésre Figyelmeztető Rendszer (Forward Collision Warning): folyamatosan monitorozza az autó előtti területet, és vizuális, illetve hangjelekkel figyelmezteti a vezetőt, ha veszélyhelyzetet értékel.

  • Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer (Lane Departure Warning): figyelmezteti a vezetőt, ha irányjelzés nélkül lépi át a sávelválasztó útburkolati jelet.

  • Útpályaelhagyásra Figyelmeztető Rendszer (Road Departure Mitigation): a szélvédőre helyezett kamera folyamatosan ellenőrzi az autó mozgását, és azonnal figyelmezteti a vezetőt, ha elhagyja az útpályát. Ilyen esetekben az Elektronikus szervokormány (Electric Power Steering, EPS) automatikusan úgy irányítja a járművet, hogy sávjában maradjon, sőt ha a helyzet úgy kívánja, automatikusan fékezni kezd. A rendszert természetesen bármikor kikapcsolhatja a vezető.

  • Sávtartó Asszisztens (Lane Keeping Assist System, LKAS): ha a vezető irányjelzés nélkül közelít a sávelválasztó útburkolati jelhez, a rendszer először hangjelekkel figyelmezteti, majd óvatosan visszakormányozza az autót a sáv közepére.

  • Adaptív Sebességrögzítő (Adaptive Cruise Control, ACC): segítségével a vezető maga szabhatja meg a sebességet, illetve a követési távolságot az elöl haladó autóhoz viszonyítva, így változó forgalmi viszonyok között is használható a tempomat.

  • Közúti Jelzőtábla Felismerő Rendszer (Traffic Sign Recognition): automatikusan beazonosítja a közúti jelzőtáblákat, és megjeleníti őket a központi, digitális műszeregységen (DII).

  • Intelligens Sebesség Asszisztens (Intelligent Speed Assistance, ISA): az Adaptív Sebességrögzítő és a Közúti Jelzőtábla Felismerő Rendszer képességeit kihasználva mindig arra a sebességre állítja be az autót, amit a legutóbbi tábla jelzett.

  • Intelligens Adaptív Sebességrögzítő (Intelligent Adaptive Cruise Control, i-ACC): ez a rendszer a 2015-ös CR-V-ben debütált, lényege, hogy a többsávos utakon (pl. autóúton, autópályán) képes megjósolni, hogy a – szomszédos sávban haladó – autó irányváltásra készül-e. A Honda által fejlesztett Agilis Vezetést Támogató Rendszer (AHA) rendszert kifejezetten az európai útviszonyokat és vezetési stílusokat figyelembe véve alkották meg a mérnökök. Ez lehetővé teszi, hogy az új CR-V a többi jármű helyzetét és szándékát figyelembe véve határozza meg sebességét, tehát még nagyobb biztonságban telhet az utazás.

Ezek az eszközök, illetve kiegészítők szintén szerepelnek a vadonatúj CR-V felszereltségi listáján:

  • Holttérfigyelő Rendszer (Blind Spot Information): radarokkal pásztázza a jármű környezetét és azonnal szól, ha egy másik közlekedő „bújik meg” a nem látható részeken.

  • Kitolatást Segítő Rendszer (Cross Traffic Monitor): az autó hátuljába integrált radarszenzorok adatait elemzi, és figyelmezteti a pilótát, ha tolatás közben valamelyik irányból másik közlekedő érkezik.

  • Változó szögállású tolatókamera: teljes láthatóságot és biztonságot ad hátrameneti fokozatban. Alapesetben 130 fok a látószög, széles látószögnél függőlegesen és vízszintesen egyaránt 180 fok.

A gyorsításnál, fékezésnél és kanyarodásnál is biztos útfekvést garantáló Menetstabilizáló Elektronika (Vehicle Stability Assist, VSA) és az abroncsokat figyelő Guminyomás-ellenőrző Rendszer (Tyre Pressure Monitoring System, TPMS) szintén szériafelszereltség.

https://www.facebook.com/egyszermarlattamautot/posts/1839958952966073

 

https://www.facebook.com/egyszermarlattamautot/posts/1861916157437019

 

https://www.facebook.com/egyszermarlattamautot/posts/1863343160627652