Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A DAF elektromos tehergépkocsi-összeszerelő üzemet létesít Hollandiában

Posted on 2023.01.29.2023.01.27. By AztaCARom

2023 tavaszán megkezdődik a DAF XD és XF Electric sorozat gyártása

A DAF egy új, eindhoveni elektromos tehergépkocsi-összeszerelő üzemmel bővíti gyártási egységeit, ahol tavasszal megkezdődik az új generációs DAF XD és XF Electric gyártása. Ezek a teljesen elektromos járművek akár több mint 500 kilométeres hatótávolságra is képesek károsanyag kibocsátás-mentesen, ami fontos lépést jelent a DAF részéről a még tisztább környezet kialakításának irányába.

A vadonatúj elektromos tehergépkocsi-összeszerelő üzem a DAF Trucks eindhoveni telephelyén található, építése tizennyolc hónapig tartott.
Az első DAF XD és XF Electric tehergépkocsik idén tavasszal gördülnek le a futószalagról. A DAF arra számít, hogy a következő néhány évben a gyártás több ezer járműre emelkedik, összhangban a teljesen elektromos tehergépkocsik iránti növekvő keresettel.

4×2-es és 6×2-es vontatók és tehergépkocsi-alvázak

Minden új generációs elektromos DAF alapja egy hajtáslánc nélküli, de fülkével rendelkező alváz. A hajtáslánc nélküli járműveket a DAF fő tehergépkocsi-gyártósorán gyártják, közel a DAF gyártóüzeméhez. A 4×2-es és 6×2-es vontatókat és tehergépkocsi-alvázakat ezután az elektromos tehergépkocsi-összeszerelő üzem gyártósorán egy nyolclépéses folyamat során XD és XF Electric tehergépkocsikká alakítják át.

Két gyártósor

Az új gyárban két gyártósoron zajlik az összeszerelés. Az akkumulátorcsomagokat a másodlagos gyártósoron, míg az összes nagyfeszültségű alkatrészt – beleértve az akkumulátorokat és a hajtásláncot is – a fő gyártósoron lévő alvázra szerelik. Mielőtt a jármű kigördülne, a végső állomásokon alapos ellenőrzés során megbizonyosodjanak arról, hogy a tehergépkocsi tökéletesen működik.   

Testreszabhatóság

Mint minden DAF jármű, úgy az XD és az XF Electric is testreszabható annak érdekében, hogy tökéletesen megfeleljen az ügyfél igényeknek. Ezért az elektromos PACCAR hajtásláncok modulárisak. Amellett, hogy két PACCAR EX motor áll rendelkezésre (hat különböző teljesítménybesorolással), az akkumulátorcsomagok különböző pozíciókban is felszerelhetők az alvázra, az ügyfél igényeitől függően. Ez maximális rugalmasságot biztosít a felépítményezők számára. 

A DAF XD és XF Electric

A DAF XD és az XF Electric a hannoveri IAA kiállításon mutatkozott be 2022 szeptemberében. A teljesen elektromos PACCAR hajtásláncok 170 és 350 kW (210 és 480 LE) közötti teljesítményt biztosítanak. A DAF választási lehetőséget is kínál az akkumulátorkapacitások között. A legkisebb kapacitás két akkumulátor kört tartalmaz, amelyek együttesen 210 kWh kapacitással rendelkeznek, és akár 200 kilométeres hatótávolságot is lehetővé tesznek. A legnagyobb 5 akkumulátorcsomaggal van szerelve, amelyek kapacitása 525 kWh, és több mint 500 kilométeres hatótávolságra képes. Az elektromos tehergépkocsik tökéletesen felszereltek a gyorstöltéshez, és még a legnagyobb akkumulátorcsomag is feltölthető 0%-ról 80%-ra alig több mint 45 perc alatt. 

Az év nemzetközi tehergépkocsija 

A vadonatúj DAF XD páratlan biztonsági jellemzőinek és hatékonyságának, valamint kiemelkedő vezetői kényelmének köszönhetően új mércét jelent az áruterítési szegmensben. Ezért nem meglepő, hogy a DAF XD sorozat a közelmúltban elnyerte az „Év nemzetközi tehergépkocsija 2023” címet, követve a DAF XF, XG és XG⁺ nyomdokait, amelyek az „Év nemzetközi tehergépkocsija 2022” címmel dicsekedhetnek. Az XD, XF, XG és XG⁺ egyedi DNS-e részét képezi az XD Electric és az XF Electric sorozatnak is.

Exkluzív podcastok a BEGURULVA és a PODCARS oldalakon!

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:DAF, DAF XD, DAF XF Electric, elektromos tehergépkocsi-összeszerelő üzem, XF Electric

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Ki fog dolgozni az akkugyárakban?
Next Post: Mesék a karámból

Kapcsolódó cikkek

  • A főszezon közeledtével bővíti kínálatát a FlixBus Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BKK érdekképviseletekkel egyeztetve segíti a látássérültek utazását Hírek
  • A természet, mint minta – a könnyűszerkezetes építés művészete Ctrl+C - Ctrl+V
  • Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma tavaly Németországban Hírek
  • Képek és mozi – Nissan Pathfinder Rock Creek Bemutató
  • Hatalmas nyereség-visszaesés a Daimlernél Hírek

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
  • Így teheti hatékonyabbá a mobilkommunikáció és az 5G az energiaszolgáltatókat és a közműveket
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT