A Daimler Truck AG magabiztosan zárta a 2020-as évet

A Daimler Truck AG számára a járvánnyal érintett 2020-as év első fele jelentős visszaeséssel kezdődött, de az egész esztendőre vetített bő 30 százalékos keresletcsökkenés mögött is pozitív tendencia észlelhető. A tavaly értékesített összesen 378.500 teherautó és busz közel egyharmaddal szerényebb eredmény az előző évhez képest, de ehhez mérten a teljes bevétel kisebb mértékben csökkent: a 2019-es 44 helyett 35 milliárd eurót tett ki. A tisztított EBIT pedig azért csökkent jelentősen a 2019-es 2672 millió eurós szintről 678 millió euróra, mivel a 2020-as év a kutatások és fejlesztések fokozott kiteljesedéséről szólt. A Daimler Trucks & Buses a járvány miatt erősen lecsökkent kereslet ellenére közel ugyanannyit fordított kutatásra és fejlesztésre, mint az előző évben (1,7 helyett 1,5 milliárd eurót), hogy az autonóm vezetés és az elektromobilitás tekintetében úttörő szerepet tudjon felvállalni – amely igényt többek között a Mercedes-Benz eActros is igazolja.

A 2021-es kilátások pozitívak. A 2020-as év végén folyamatosan növekvő kereslet is rávilágított, hogy a járvány utáni időszak ígéretes emelkedést hoz, így a Daimler Truck AG a bevételek, az eredmények és a nyereségesség egyértelmű növekedésével számol az új esztendőre – utóbbi esetben a cél a jelenlegi hatról hét százalékra történő emelkedés. A Daimler Truck AG különválása és különálló tőzsdei jegyzése további erőforrásokat szabadíthat fel, melynek során rugalmasabb, hatékonyabb és koncentráltabb vállalkozás jön létre, amely jobban alkalmazkodik a folyamatosan változó piaci viszonyokhoz és igényekhez.

A 2021-es és az azt követő évekre tervezett növekedést új partneri viszonyok is segítik. A Volvo Grouppal történő együttműködés az üzemanyagcellás fejlesztéseket, valamint a technológia sorozatgyártású megvalósulását fokozhatja. A Volvo Group felvásárolja a Daimler Truck Fuel Cell GmbH & Co. KG 50 százalékát kb. 0,6 milliárd euró értékben, hogy mindkét vállalatcsoport azonos arányban részesüljön az így létrejövő, Cellcentric névre hallgató üzemanyagcellás joint venture-ből. A cél az üzemanyagcellás technológiában történő globális piacvezető szerep, valamint 2050-ig a klímasemleges, fenntartható szállítás megvalósítása. Az amerikai Proterrával való együttműködés az elektromos járművek terén hozhat előrelépést.

Az autonóm vezetés területén a Daimler Trucks leányvállalata, a Torc Robotics hoz előrelépéseket: 2021-ben már intenzíven történnek a négyes szintű önvezetést megvalósító teherautó-prototípusok utcai tesztjei. Az amerikai Új-Mexikóban létesített új tesztközpont, valamint az Amazon Web Services (AWS) felhő alapú megoldásai még inkább felgyorsítják a technológia sorozatgyártásra kész bemutatását.

A középnehéz haszongépjárművekhez gyártott motorok terén a Daimler Truck AG és a Cummins Inc. globális együttműködést tervez. A stratégiai partneri viszony keretében a Cummins Inc. a Mercedes-Benz mannheimi gyárterületén létesít motorgyártó központot, hogy ott az évtized második felében Euro VII-es normákat teljesítő középnehéz motorok készüljenek a Daimler Trucks & Buses termékei és más ügyfelek számára. Ezzel együtt a jövőben a Daimler Trucks & Buses középnehéz motorjai világszerte a Cummins Inc.-től érkeznek. Ezzel a lépéssel a Daimler Truck AG teljes mértékben az emissziómentes hajtáslánci technológiákra, valamint egyéb hajtásláncok, például nehézgépek motorjainak fejlesztésére tud koncentrálni.