A De Tomaso P900 egy V12-es hajtású hiperautó, amelyet pályára szántak

A De Tomaso Automobili bemutatta a P900-ast, új, csak pályás hiperautóját, amelyet korlátozott számban, 18 darabban gyártanak, darabonként 3 millió dolláros áron. A P900 úgy néz ki, mint a közúti P72 továbbfejlesztése, és egy szívó V12-vel érkezik, amely 888 lóerőt teljesít – vagy egy F1-es V10-et azok számára, akik a lehető leghamarabb szeretnék átadni az autót.

A külső dizájn tekintetében a P900 a P72 által 2019-ben bevezetett sikeres receptet folytatja, amelyet viszont az 1965-ös De Tomaso P70 versenyautó ihletett. A hiperautó szénszálas kádra épül, a karosszéria ugyanabból az anyagból készült.

Míg egyes alkatrészei az országúti hiperautóból származnak, beleértve a sárvédőre szerelt fényszórókat és az üvegtetőt, a karosszéria nagy része új, még extrémebb részletekkel és aerokomponensekkel. Elöl az elosztó nagyobb bordákkal, a motorháztetőn új szívónyílás, az első sárvédők pedig hangsúlyosabbak, integrált kopoltyúkkal.

A profil faragosabb, mint korábban, de leginkább a hátsó része változott a P72-hez képest. Masszív hátsó szárnya van, amely LED-ekkel és aktív aerotechnológiával öleli a farkát, amely egy központi bordán keresztül kapcsolódik az új szellőzős motorburkolathoz. A turbina-stílusú, kerek LED-es hátsó lámpákat a nagy diffúzor felett elhelyezett, aranyozott, kerek kipufogócsövekkel kombinálják. Egyelőre nincs fotónk a belső térről, de spártaiabb hangulatot gyanítunk versenyvödrökkel és rengeteg szénszálas anyaggal.

V12 erő a csendes elektromos autók javára

Míg egy elektromos hajtáslánc minden bizonnyal több erőt és nyomatékot termelne, De Tomaso nem szereti a csendes hiperautókat. Így a P900-at egy szívó V12-vel áldották meg, amelyet a Capricorn német mérnöki cég épített, amely nagy tapasztalattal rendelkezik a motorsportokban. De Tomaso azt állítja, hogy a P900 V12-je az eddigi legkönnyebb és legkisebb, súlya 220 kg (485 font).

A valószínűleg pompás hangzású motor akár 12 300 ford./perc fordulatszámot is elérhet, kompatibilis lesz szén-dioxid-semleges szintetikus üzemanyaggal, és várhatóan 888 LE-t (662 kW / 900 LE) teljesít majd. Az erő egy szekvenciális Xtrac sebességváltón keresztül jut el a hátsó tengelyhez. A vállalat nem fedte fel a teljesítményadatokat, de bejelentette a 900 kg-os száraz tömeget, ami 1 kg-os tömeg/teljesítmény arányt jelent.

A V12 fejlesztése még mindig folyamatban van, és 2024-ben is folytatódni fog. Azok a türelmetlen vásárlók, akik a lehető leghamarabb szeretnék megszerezni De Tomaso P900-asukat, alternatív hajtásláncot választhatnak az 1997-es Benetton B197 F1 együléses autóból származó V10-es formájában. . A V10 valószínűleg kisebb teljesítményű, mint a V12, mivel versenyformában körülbelül 750 lóerőt produkált, de így is csodálatosan fog hangzani.

A De Tomaso P900 2023 nyarán debütál majd, amikor többet megtudunk a specifikációiról, és remélhetőleg testben is láthatjuk majd, mivel most már csak a kiváló minőségű renderelésekre szorítkozunk. A 3 millió dolláros hiperautó 18 szerencsés tulajdonosa hozzáférhet a De Tomaso mérnökei támogatásához, hogy felkészítsék P900-asukat a pályanapokra. A vállalat szerint még mindig van néhány megvásárolható építési rés, a potenciális ügyfeleknek nem szabad időt vesztegetniük a rendelés leadása előtt.