A DLRG Mercedes-Benz 230 G-je

Mercedes-Benz 230 G der Baureihe 460, Feuerwehr-Schnellbergungswagen mit Ziegler-Einbauten. Foto aus dem Jahr 1980. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: 00086273)Mercedes-Benz 230 G of the 460 model series, fire brigade fast rescue vehicle with Ziegler fittings. Photo from 1980. (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic Archives: 00086273)

  • A G-modell kezdettől fogva a segélyszervezetek által választott vészhelyzeti jármű
  • Terepjáró képességeinek köszönhetően a vízzel kapcsolatos vészhelyzetek helyszínére is eljut
  • A robusztus összkerékhajtású jármű közel 40 éve szolgál életmentőkkel

„Close-up” – a Mercedes-Benz Múzeum sorozatának neve mindent elmond. Minden rész egy meglepő, izgalmas vagy kulisszák mögötti történetet mesél el, megvilágítva egy jármű, egy kiállítás, vagy egy építészeti vagy dizájn részleteit. Ezúttal a reflektorfényben: az 1982-es Mercedes-Benz 230 G DLRG mentőautó az 5. Gyűjteményteremben: Hétköznapi hősök galériája.

6/2024: A DLRG Mercedes-Benz 230 G mentőautója

Vészhelyzetekre: 45 éve, 1979-ben debütált a 460-as modellsorozat Mercedes-Benz G modellje. A jármű kiváló tereptulajdonságai azonnal lenyűgözték az olyan segélyszervezeteket, mint a vízi mentésre szakosodott DLRG (Német Életmentő Egyesület). A G-modell segítségével a segítők vészhelyzetben gyakorlatilag járhatatlan helyekre, például strandokra vagy elárasztott területekre is eljuthatnak. Ma ezt a hagyományt folytatja a Mercedes-Benz G-osztálya a 464-es modellsorozat mentő- és különleges bevetésre. További információ: ggb.mercedes-benz.com/en/

Majdnem 40 éve a Main folyónál: A Ziegler által 1982-ben vízimentő felszerelésként épített kombi, amely jelenleg a Mercedes-Benz Múzeumban látható, csaknem negyven éven át megbízhatóan látta el feladatát – nem probléma egy G. 2/58/2 üzemi azonosítószámú jármű csak 2021-ig lépett a megérdemelt nyugdíjba. Megtekinthető az 5. Gyűjteményterem: Hétköznapi hősök galériájában. Más hasonló korú klasszikus autókon már régen H rendszám van. A DLRG 230 G-je azonban megtartja rendszámát, a hatósági azonosítóval, amely Frankfurt am Main „F” betűjéből és a 373-as számkombinációból áll.

Összkerék-meghajtású univerzális: a Mercedes-Benz Unimog már 1949-től lenyűgözte a segély- és mentőszervezeteket, különösen a tűzoltóságokat széles körű képességeivel. A G modell 1979 óta nagy sikerrel követte ezt a hagyományt. A DLRG mentőjárműve kiváló példa: a G modell kiemelkedő tereptulajdonságait ötvözi a DLRG működésére szabott kiterjedt speciális felszereléssel – a kétirányú rádiótól ( a Frankfurt am Mainban található DLRG járművek a „Pelikan” hívójelet viselik a kék jeladóval, első villogóval és kürttel ellátott speciális jelzőrendszerrel az erős első kábelcsörlőhöz.

Búvárműveletek: Az opcionális 75 kW (102 LE) 2,3 literes négyhengeres motorral szerelt jármű az 1980-as években hajtotta végre első küldetését a frankfurti DLRG búvárcsapattal. A legénység elöl ült, fekete-fehér kockás szövet üléshuzatokon, a jármű közepén és hátulján elhelyezett kiterjedt felszereléssel. A ritka kétrészes csomagtérajtó mögé szerelt fiókrendszer optimálisan hozzáférhető. Az eredeti felszereltségi listából kiderül, hogy akkoriban mi volt a 230 G fedélzetén: benne van pl. három búvárruha, három pár uszony, mélységmérők, légzőcső és sok más búvárfelszerelés. Szállítási zárral ellátott konzolok tartják a sűrítettlevegő-hengereket, mögöttük egy kompresszor. A mentési műveletekhez szükséges eszközök, beleértve a lángvágó berendezéseket, bemutatják az alkalmazások széles körét.

Vontatási műveletek: A 230 G további lehetőségeket is kínált Frankfurtban és környékén. A gázlóképességének köszönhetően sikeresen használták árvízi katasztrófaelhárításra. A DLRG hajócsoport nagyra értékelte a terepjáró vonóerejét az utánfutójukhoz. A G modell a szezonális mentési és műszaki segítségnyújtás során is bevált. Ezek különösen kiterjedtek a heves esőzések, áradások és magas víz miatti segélymunkákra. Ennek érdekében felszerelései között szerepelt láncfűrész, sisak szilánkos szemellenzővel és védőruházattal, valamint tömlők.

Nyugdíjba vonulás a Múzeumban: Indítsa be a motort, kapcsolja be a kék jelzőfényt és fújja meg az elektromos kürtöt – úgy tűnik, a jármű készen áll a következő küldetésre. Így jó, hogy először a Mercedes-Benz Múzeumban vethetünk egy pillantást rá.

FRISS PARALIMPIAI HÍREINK >>>

Tudtad?