Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A Drive Happy programmal teljesen felforgatták a Toyoták értékesítési módszerét

Posted on 2018.05.02.2018.05.01. By Iroda Távirati

A Toyota új-zélandi képviselete olyan világelső újításokat vezetett be a járműértékesítésben, amelyek túlzás nélkül forradalmasíthatják az autóvásárlás gyakorlatát.

Amióta világ a világ, a kereskedelem egyik alappillére az alku intézménye. Legyen szó észak-afrikai szőnyegkereskedőről vagy európai autóértékesítőről, az eladó – de nemcsak ő, a gyártó, a forgalmazó és a nagykereskedő, egyszóval a kereskedelmi lánc minden egyes eleme – biztonsági ráhagyással alakítja ki árait. Így aztán nagylelkűen engedményt tehet a vásárlónak – ha pedig a vevő olyan szerencsétlen, hogy eszébe sem jut lejjebb küzdeni az árat, hát magára vessen.

Ezt az alapvetően értelmetlen, kényelmetlen és egyenlőtlen rendszert számolta fel a Toyota új-zélandi forgalmazója, amikor idén áprilisban bevezette a Drive Happy konstrukciót. Az irányár fogalmát eltörölték, helyébe országosan egységes, kötelező, nem alkuképes árakat állapítottak meg. Ezek modelltől függően akár 10 000 új-zélandi dollárral (körülbelül 1,8 millió forint) alacsonyabbak, mint az eddigi listaárak – még mellbevágóbb, ha azt mondjuk, akár 16 százalékkal csökkentette véglegesen, nem visszavonhatóan autói árát a Toyota.

Mindezt nem piaci nyomásra tette a japán gyártó, és nem is azért, hogy felzárkózzon vetélytársaihoz, hiszen a Toyota a szigetország első számú autómárkája az új-zélandi autóforgalmazók szövetsége a MIA* szerint is; 2017-es piaci részesedése meghaladta a 19 százalékot (20 919 darab autó, ebből 1377 hibrid, ami az országban eladott részben vagy teljesen elektromos járművek 51 százalékának felel meg) – a márka több autót értékesített, mint a második és harmadik helyezett márkák együttvéve.

Az árcsökkentés azonban csak a kezdet. A Toyota ugyanis a márkakereskedés fogalmát is a feje tetejére állította. Ahelyett, hogy a kereskedők saját készlettel rendelkeznének, központi telephelyekről hívhatják le az autókat, így egy betérő érdeklődő nem az éppen helyszínen rendelkezésre álló pár tucat, hanem több ezer lehetséges autó közül választhat azonnal. Ugyanakkor kibővítették a tesztautóparkot, és bevezették a hétnapos elállási jogot: a vásárlást követő egy hétben kérdés nélkül visszaadhatja az autót a vevő, ha bármilyen okból elégedetlen vele.

A legfontosabb változás azonban talán az értékesítőket érinti, akik mostantól nem az eladott autók után kapnak jutalékot, hanem a vevőelégedettségi felmérések eredményei alapján díjazzák őket. Mivel árengedményekkel nem nyűgözhetik le a vásárlókat, segítőkészségük, felkészültségük, udvariasságuk lesz a mérce, a végeredmény pedig az, amit a Toyota az egész program elnevezésében megfogalmazott: Drive Happy – azaz az ügyfelek leljék minél nagyobb örömüket autójukban.

* www.mia.org.nz

Fotók: Toyota

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Startol a Hosszútávú Világbajnokság Szuper Szezonja
Next Post: Katasztrófa-megelőzési rendszer kiépítésén is dolgozik a Toyota

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
  • Így teheti hatékonyabbá a mobilkommunikáció és az 5G az energiaszolgáltatókat és a közműveket
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT