A felelősségvállalás még inkább fókuszban

A BMW Group vállalati stratégiája központi tényezőjévé emeli a fenntarthatóság és az erőforrás-hatékonyság kettősét.

A müncheni központú vállalatcsoport teljes életciklusra kiterjedő, jelentős mértékű károsanyag-kibocsátási célokat fogalmaz meg portfólióján, egy évtized alatt több mint hétmillió darab hálózatról tölthető modellel.

A BMW Group vállalati stratégiája központi tényezőjévé emeli a fenntarthatóság és az erőforrás-hatékonyság kettősét. A vállalatcsoport igazgatótanácsának elnöke, Oliver Zipse július 27-én Münchenben mutatta be az új irányelv első részleteit és a 2030-ig kidolgozott főbb vállalati célokat. A BMW Group erős alapokra építkezik: az elmúlt évek és évtizedek során a vállalatcsoport időről időre új fenntarthatósági mércéket állított fel, a jövőbe mutató stratégia központi irányelve így ezúttal is a károsanyag-kibocsátás csökkentését és az erőforrás-hatékonyság növelését célzó, folyamatos fejlődés.

„Rendíthetetlenül hiszek a klímaváltozás elleni küzdelemben, és abban, hogy erőforrás-felhasználásunk módja nagymértékben meghatározza társadalmunk, és a BMW Group jövőjét. Prémium autógyártóként az a küldetésünk, hogy utat mutassunk a fenntarthatóság területén. Büszkén vállalunk felelősséget környezetünk megóvásáért, ezen irányelvünket pedig vállalati stratégiánk központi tényezőjévé emeljük” – fogalmazott Oliver Zipse. „Vállalati stratégiánk kivétel nélkül mindegyik részlegünket érinti, az adminisztrációtól kezdve, a beszerzésen, a fejlesztésen és a gyártáson keresztül, egészen az értékesítésig. A hosszú távú fenntarthatóság új szintjét váltjuk valóra” – tette hozzá.

Mint ilyen, a BMW Group 2030-ra egyértelmű emisszió-csökkentési célokat fogalmazott meg, amelyek most először a termékek teljes életciklusát számításba veszik, a beszállítói hálózat működésétől kezdve, a tömegtermelésen át, egészen a járműhasználat végéig. A vállalatcsoport célja, hogy a teljes életciklus vonatkozásában jelentős mértékben, minimum egyharmadával csökkentse az egy darab új autóra jutó károsanyag-kibocsátás mértékét. A 2019-ben legyártott mintegy 2,5 millió darab új autóval számolva ez 2030-ra több mint 40 millió tonnányi széndioxid-kibocsátás megelőzését jelenti a teljes életciklus figyelembevételével.