A Ferrari Vision Gran Turismo egy lenyűgöző együléses, hibrid Twin-Turbo V6-os motorral

A Ferrari egyike azon kevés szuperautó-gyártóknak, akik még nem mutatták be a Gran Turismo videojáték koncepcióját, de ez mára megváltozott. A Sony játéksorozatának 25. évfordulója alkalmából rendezett ünnepségek alkalmával a GT World Finals Monacóban, a Ferrari bemutatta saját Vision Gran Turismo koncepcióját teljes méretű prototípus és digitális formában is, amely lenyűgöző, alacsonyan fekvő testtel és együléses elrendezéssel büszkélkedhet. , és egy V6-os hibrid beállítás, amely iszonyatos teljesítmény- és nyomatékadatokat hoz.

A dizájntól kezdve a Ferrari Vision Gran Turismo vadabbnak tűnik, mint bármi, amit Maranellóban láttunk, beleértve a nemrég bemutatott 499P-s endurance versenyzőt is. Ez annak tudható be, hogy videojátékban való élvezetre készült járműként a tervezők nem rendelkeztek ugyanazokkal a korlátokkal, mint a valós autókban, lehetővé téve az extrém arányokat.

A sárvédők kiemelkednek az erősen faragott karosszériából, gyönyörű íveket hozva létre, miközben kontrasztot alkotnak az éles orrral és farokkal, mindkét sport ultravékony LED világítási egység. A hasmagasság közel nulla, elöl a masszív elosztó, az oldalsó küszöbökön a bordák, a hátsó diffúzor pedig szinte hozzáér az aszfalthoz. További érdekességek az oldalsó hatalmas szellőzőnyílások, valamint a nagy hátsó szárny, amely egy félig átlátszó központi bordán keresztül kapcsolódik a tetőhöz. Végül a körbefutó szélvédő lefedi az együléses elrendezést egy központi vezetési pozícióval. A belső kialakítás minimális, a kormánykerék egy képernyőt és egy átlátszó műszerfalat tartalmaz.

A hiperautó a Flavio Manzoni vezette Ferrari Centro Stile alkotása, amely a múlt ikonikus versenyzőitől, köztük a 330 P3-tól és az 512 S-től merített ihletet. A hivatalos sajtóközlemény szerint a Vision GT „futurisztikus formatervezési kiáltvány a Ferrari közúti és versenyautói” és „újradefiniálja a cég stílusnyelvét”. Ez valószínűleg azt jelenti, hogy egyes stílusjegyei a jövőbeni sorozatgyártású modellekben és remélhetőleg a következő zászlóshajóban is értelmezhetőek lesznek.

Csúcskategóriás hibrid teljesítmény

A Porsche vagy a Jaguar többi, teljesen elektromos hajtásláncát használó Vision GT-koncepcióval ellentétben a Ferrari egy hibrid elrendezést választott, amely közelebb áll a sorozatgyártású modelljeihez – bár lényegesen erősebb. A 296 GTB középre szerelt ikerturbós 3,0 literes V6-osát úgy hangolták, hogy 1016 LE (758 kW / 1030 LE) és 900 Nm (664 lb-ft) nyomatékot produkáljon, minden előírástól mentesen. Ezen kívül további 322 LE (240 kW / 326 LE) van az első keréken és a hátsó tengelyen elhelyezett három elektromos motortól. A Ferrari szerint a hibrid rendszer kombinált nyomatéka egyedül a hátsó tengelyen 1100 Nm (811 lb-ft). Az F1-ből származó technológiának köszönhetően az akkumulátornak mindig elegendő leve van a maximális teljesítményhez.

A motor teljesítményét egy nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltó továbbítja, míg az elektromos motorok kiegészítése AWD-t kínál. Maranello becslése szerint egy ilyen nagy teljesítményű gép 0-100 km-ről kevesebb mint 2 másodperc alatt, 0-200 km/h-ra (0-124 mph) kevesebb mint 5 másodperc alatt képes felgyorsulni, és eléri a végsebességet több mint 350 km/h (218 mph).

A szénszálas alváz és az elaszto-kinematikus felfüggesztés gondoskodik arról, hogy a kezelhetőség megfeleljen a megjelenésnek. Így a Ferrari 1:10 perc alatti Fiorano köridőre becsüli a Vision GT-t. Összehasonlításképpen az SF90 Stradale zászlóshajója 1:19 perc alatt megcsinálta. Az extra teljesítmény és a versenyautó jellemzői mellett ennek a különbségnek az egyik oka, hogy a Vision GT száraz tömege 1250 kg (2756 font), ami jóval alacsonyabb, mint az SF90 1570 kg-os (3461 font).

A Ferrari Vision Gran Turismo koncepció teljes körű prototípusa 2023 márciusáig lesz látható a maranellói Ferrari Múzeumban. A Playstation játékkonzollal rendelkezők december 23-tól vezethetik a Gran Turismo 7-ben – éppen időben. az ünnepi szezon játékestjére.