A Ford 230 millió font beruházással alakítja át a Halewood üzemet első európai elektromos autóalkatrész-gyárává

A Ford 230 millió font beruházással alakítja át a Halewood üzemet első európai elektromos autóalkatrész-gyárává

Tovább erősítve azt az elkötelezettségét, hogy mindent megtegyen az elektromos hajtásláncok bevezetéséért európai modellpalettáján, a Ford bejelentette, hogy 230 millió angol font befektetéssel átalakítja a Halewood sebességváltó-üzemet egy olyan gyárrá, ahol elektromos hajtóművek készülnek majd a Ford jövőbeli európai elektromos hajtású személy- és haszongépjárműveihez.

A megújult Halewood üzem várhatóan 2024-ben kezd működni. A tervezett gyártási kapacitás mintegy 250.000 darab lesz évente. A beruházás – amit az Egyesült Királyság kormányzata is támogat az Autóipari Átalakítási Alapon keresztül – egyben azt is elősegíti, hogy a Ford-munkahelyek megmaradjanak Halewoodban.

“Fontos állomáshoz értünk, hiszen ez a Ford első, házon belüli beruházása az elektromos autók alkatrészeinek európai gyártására. Ez a lépés közelebb visz minket célunkhoz, hogy 2030-ra az általunk értékesített személyautók 100 százaléka tisztán elektromos hajtású, a haszonjárművek kétharmada pedig tisztán elektromos vagy plug-in hajtású legyen,” nyilatkozta Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke.

“Szeretnénk köszönetet mondani az Egyesült Királyság kormányának is, amiért támogatták ezt a fontos beruházást Halewoodban, ami újra megerősíti a Ford elkötelezettségét az ország iránt, illetve azt pozíciónkat, hogy mi vagyunk a brit autóipar és technológiai bázis első számú befektetői.”

Az Egyesült Királyság kormányzatának üzleti kapcsolatokért felelős államtitkára és parlamenti képviselője, Kwasi Kwarteng elmondta: “A Fordnak az a döntése, hogy Halewoodban építi fel első elektromos autóalkatrész-gyárát, újra csak azt igazolja, hogy az Egyesült Királyság az egyik legjobb helyszín a kifogástalan minőségű autóipari termelésre. A világon rendkívül kemény verseny folyik az elektromos autók gyártásának megszerzéséért, nekünk pedig elsődleges célunk, hogy kamatoztassuk ezeket az előnyeinket.”

“A mai bejelentés és a mögötte álló állami támogatás óriási bizalmat szavaz Nagy-Britannia gazdaságának és azon terveinknek, hogy felfuttatjuk az elektromos járművek gyártását. Halewood büszke az ipari örökségére, és ez a beruházás a jövőt is biztosítja – nem beszélve a magas fokú képzettséget kívánó, jól fizető állások sokaságáról itt, az északnyugati országrészben.”

A hajtóművek a jövőbe röpítik Halewoodot

A hajtómű az a komplett, egybeszerelt elektromos hajtási rendszer, ami a hagyományos benzines vagy dízelautókból ismert motor-sebességváltó párost helyettesíti.

A Ford Halewood sebességváltógyárat azért választották ki a hajtóművek gyártására, mert kiemelkedően jó minőséget produkált, és mert elkötelezett dolgozói kimagaslóan jól képzettek.

“Nagyon örülünk annak, hogy éppen ránk esett a vállalat választása, hiszen ez a beruházás jó időre biztosítja a Ford-munkahelyeket Halewoodban. Ez a döntés egyben elismerése az itteni világszínvonalú munkaerő szaktudásának, elkötelezettségének és versenyképességének,” nyilatkozta Kevin Pearson, a halewoodi Unite szakszervezet vezetője.

Halewoodban jelenleg számos Ford személy- és haszongépjármű sebességváltóját gyártják, és a termelés 100 százaléka exportra megy. Mielőtt az idei év elején az üzem teljes egészében visszakerült a Ford tulajdonába, Halewood a Getrag Ford Transmissions (a Ford és a Magna vegyesvállalata) részeként működött több mint 20 éven át.

A Ford az Egyesült Királyság egyik legnagyobb exportőre, amely hat kontinens több mint 15 országába szállít motorokat és sebességváltókat; a tengerentúli értékesítés éves összege eléri a 2,5 milliárd angol fontot.

A Ford átfogó villamosítása Európában

A mai bejelentést megelőzően a Ford idén már több fontos hírt is közzétett európai villamosítási terveiről.

A legfontosabb ezek közül egy 1 milliárd dolláros beruházással megvalósított modernizálás a kölni autógyárban, a vállalat egyik legnagyobb európai gyártási központjában, ami egyben a Ford Európa központja is.

A beruházás révén a jelenlegi autógyárat átalakítják Kölni Villamosítási Központtá; ez lesz a Ford első olyan üzeme Európában, ahol tisztán elektromos hajtású személyautókat gyártanak majd. A Ford első európai építésű, nagy sorozatú, tisztán elektromos személyautója 2023-ban gördül le a kölni gyártósorról.

Ugyancsak idén jelentette be a Ford, hogy a tisztán elektromos E-Transit 2022-ben induló gyártása mellett a Ford Otosan (a Ford törökországi vegyesvállalata) gyártja majd 2023-tól az új generációs Transit Custom tisztán elektromos hajtású változatát is a Kocaeli üzemben. Ugyanakkor a romániai Krajovában összeszerelt új kishaszongépjárműből is készül majd egy tisztán elektromos hajtású változat 2024-től.