A Ford bevezeti az automatikus elektromos üzemmódot

Jól tudjuk, hogy a levegő minősége milyen hatással lehet egészségünkre, és ez arra ösztönzi a városokat, a vállalatokat és az embereket, hogy igyekezzenek csökkenteni a károsanyag-kibocsátást és vállalják a felelősséget annak környezeti hatásaiért.

A Ford egy új technológiát készül bevezetni, hogy segítsen jobb levegőt biztosítani ott, ahol az a legfontosabb – gondoskodva arról, hogy hálózatról tölthető hibrid elektromos haszongépjárműveinek új generációja kizárólag elektromos hajtással üzemeljen a levegőminőségre érzékeny területeken.

A valós idejű helymeghatározási adatokat felhasználva a Transit Custom Plug-In Hybrid (PHEV) haszongépjárművek automatikusan elektromos üzemmódba kapcsolnak, amikor olyan, előre meghatározott területre érnek, mint a túlzsúfolt utak vagy alacsony emissziós zónák, hatékonyan segítve abban, hogy a városi utcák levegője tisztábbá váljon.*

Ám ez a geofencing technológia nemcsak a városközpontokban alkalmazható, hanem a járművek üzemeltetői maguk is kijelölhetnek saját “zöld zónákat”, ezzel is szorgalmazva az alacsony károsanyag-kibocsátású közlekedést az iskolák, játszóterek és raktárak közelében.

A városi levegőminőség javítása


A Ford egyik nemrég készített felmérése szerint a hibrid-elektromos járművek hatékonyan segíthetnek a városi levegőminőség javításában: a felmérésben közreműködő szervezetek (például az Addison Lee Group, a British Gas, a Metropolitan Police és a Transport for London járműüzemeltetők) által London belvárosában megtett távolság 75 százalékát a Transitok nulla károsanyag-kibocsátású, tisztán elektromos üzemmódjában teljesítették. Hasonló felmérések készülnek jelenleg a németországi Kölnben és a spanyolországi Valenciában.Egyre gyakrabban találkozunk alacsony kibocsátású zónákkal Európában, mivel ez az egyik olyan megoldás, amivel a városok igyekeznek mérsékelni a járművek környezeti hatását. A mérések szerint a London Ultra Low Emission Zone (ULEZ), kijelölésének első hat hónapjában a nitrogén-dioxid (NO2, az egyik legártalmasabb, járművekből származó káros anyag) szintje közel 30 százalékkal csökkent.

A Transit PHEV modellekbe szerelt geofencing- modul rögzíti a behatárolt területen belül a tisztán elektromos üzemmóddal kapcsolatos információkat. Ezeket a titkosított adatokat biztonságos módon meg lehet osztani a helyi hatóságokkal, hogy ellenőrizhessék az alacsony kibocsátású zónákra érvényes előírások betartását, illetve, hogy megfelelő helyekre telepíthessék a töltőállomásokat.

Hibrid elektromos hajtás

A Transit Custom Plug-In Hybrid áruszállítók és a Tourneo Custom Plug-In Hybrid személyszállítók kategóriájuk első járművei, amelyek plug-in hibrid hajtást is kínálnak. 13,6 kWh teljesítményű akkumulátora segítségével a Transit Custom PHEV akár 56 km-t, a Tourneo Custom PHEV pedig 53 km-t is megtehet (NEDC ciklusban mérve) zéró károsanyag-kibocsátással. Mindkét járműben egy 1,0 literes EcoBoost benzinmotor is működik, ami szükség esetén tölti az akkumulátort, és akár 500 km-re bővíti a járművek hatótávolságát (NEDC).**

Mindkét modell akkumulátorát négy és fél óra alatt lehet teljesen feltölteni egy szabványos háztartási elektromos csatlakozásról, illetve három óra alatt egy nyilvános feltöltő pontról.*** Lassítás vagy fékezés közben a jármű további elektromos töltést nyer a regeneratív fékezéssel. A Ford Transit Custom Plug-In Hybrid és a Tourneo Custom Plug-In Hybrid modellek sorozatgyártása 2019 végén kezdődött.

A Ford által Európa-szerte elvégzett tesztüzemek megmutatták, hogy a PHEV-k miként tudnak gyakorlati, hétköznapi megoldást kínálni a városban dolgozó fuvarozók és vállalkozások számára, lehetővé téve számukra, hogy szükség esetén nagyobb távolságokat is megtegyenek. Mivel a járművek nem függnek a töltőállomás-infrastruktúrától, nem kell aggódni a feltöltés vagy a hatótávolság miatt, ezért alkalmazásuk kettős előnnyel jár: a zéró károsanyag-kibocsátású autózás képessége mellett kompormisszummentesen végezhető el velük a munka. Egy hagyományos dízelmotoros áruszállítóhoz képest ezeknek az autóknak sem kisebb a hasznos teherbírásuk vagy a rakodóterük.