Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A Ford GT tökéletes országúti versenygép

Posted on 2017.07.26. By AztaCARom

Teljesítményét 50 szenzor és 25 számítógép támogatja

A vadonatúj Ford GT az országúton is a Le Mans-győztes versenygép vezetésének élményét kínálja, s ehhez több mint 50 különféle szenzor ellenőrzi folyamatosan a jármű teljesítményét és működését, a külső környezetet és persze a vezető utasításait.
Az ultranagy teljesítményű Ford GT szenzorai valós idejű információkat adnak az olyan tényezőkről, mint a pedálok, a kormánykerék és a kiemelkedő hátsó légterelő pozíciója, a levegő páratartalma vagy éppen a napsütés erőssége.

Mindez körülbelül 100 MB információt jelent óránként – vagyis olyan adatmennyiséget, ami mintegy 25.000 zeneszám letöltésével egyenlő –, és ezt a rengeteg adatot több mint 25 fedélzeti számítógépes rendszer dolgozza fel, amelyeken összesen 10 millió sornyi szoftverkód fut, ami jóval több, mint egy Lockheed Martin F-35 Lightning II vadászgép szoftveres háttere.*

Ez a rendszer másodpercenként 300 megabájtnyi információ elemzésére képes; egy ekkora adatmennyiség egyórányi TV-műsor letöltésének felel meg.

“A Ford GT kifinomult számítógépes rendszere tökéletes összhangban működik az autó nagy teljesítményű motorjával, biztosítva a Ford GT lenyűgöző teljesítményét és irányíthatóságát,” mondta Dave Pericak, a Ford Performance globális igazgatója. “Azáltal, hogy e rendszer szakadatlanul ellenőrzi az autó terhelését és a környezetét, ezekhez igazítva a jármű viselkedését és reakcióit, sikerült elérnünk, hogy a Ford GT 300 km/órás sebességgel is ugyanolyan stabilan fut, mint 30 km/órás tempónál.”

A Ford GT számos szenzora gondoskodik arról, hogy a szupersportkocsi motorteljesítménye, elektronikus stabilitásvezérlése, F1-technológiájú aktív futóműve és aktív aerodinamikája mindig megfeleljen a vezető által választott üzemmódnak, hogy az autó minden vezetési helyzetben tökéletesen teljesítsen.

Más érzékelők viszont azt biztosítják, hogy a Ford GT országúton és versenypályán egyaránt komfortos legyen, ezért fontos információkat szállítanak a SYNC 3 kommunikációs rendszernek vagy az automata klímaberendezésnek.

A Ford GT-ben több innovatív megoldás is szolgálja a versenyautós teljesítményt és a 347 km/órás végsebességet; az egyik ilyen dolog a fix üléspozíció. A vezetőülés talapzatát szilárdan rögzítették abban a pozícióban, ami lehetővé tette, hogy a Ford Performance mérnökei a lehető leglaposabb orr-részt alakíthassák ki a karbonszál-erősítésű karosszérián, optimalizálva ezzel az autó aerodinamikai teljesítményét.

A vezető az ülés előre-hátra tolása helyett a pedál bekötési pontjának változtatásával és a multikontúr kormánykerék mozgatásával tudja beállítani az ideális üléshelyzetet.

Annak ellenére, hogy a gyártás négy éve alatt mindössze 1000 ilyen autó készül, a tervezők arra is nagy hangsúlyt fektettek, hogy biztosítsák a Ford családi autóiból már jól ismert komfortot.
A kihajtható pohártartók is szerepelnek azok közt a kényelmi kiegészítők közt, amelyek megkülönböztetik a Ford GT országúti változatát a pályaversenyautótól. Használaton kívül a kis tömegű alumíniumból készített pohártartók a középkonzolban bújnak meg. A vezetőülés alatt rejtett rekesz kapott helyet, és az ülések mögött tárolózsebek találhatók.

A Ford GT a márka teljes modellkínálatában elérhető, tanksapka nélküli Ford Easy Fuel üzemanyagtöltő rendszerét is megkapta. A rendszert arra tervezték, hogy megkönnyítse a tartály feltöltését, és megakadályozza a 647 lóerős***, 3,5 literes EcoBoost motor félretankolását.

“Párhuzamosan, egymás mellett fejlesztettük a Ford GT országúti- és versenyváltozatát, így jó néhány kreatív mérnöki megoldás született; például a közúti változat beépített bukókerete, ami néhány kiegészítő komponens hozzáadásával még a FIA versenybiztonsági előírásainak is megfelel,” tette hozzá Pericak. “A turbótöltőtől a pohártartóig minden egyes alkatrészt úgy fejlesztettünk, hogy közben mindvégig a Ford GT vezetési élményére koncentráltunk.”

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:autó, Ford, Ford GT, GT, kocsi, sportautó, versenygép

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A Toyota új limuzinjának korlátait a Nürburgringen tesztelik
Next Post: Földönkívüli erővel indult be Pataky Attila reklámfilmje

Kapcsolódó cikkek

  • További F-sorozatú modellek is érkezhetnek Ctrl+C - Ctrl+V
  • Szükség esetén nyilvántartott szolgáltató kijelölésével garantálható az ellátás biztonsága Hírek
  • Vádat emeltek a balesettel végződő ásotthalmi roncsderbi szervezőjével szemben Hírek
  • Eredeti F1-es versenyautót adományoz a Toyota Ctrl+C - Ctrl+V
  • Az optimalizált hajtáslánc-hatékonyság a hosszabbra nyúló utazások során is több lehetőséget rejt Bemutató
  • Épül az újabb toronydaru, lezárják egy szakaszon a Budai alsó rakpartot is Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Új csúcskategóriás okoseszközöket mutat be a Huawei Európában
  • A Sony 2023-as tévéi
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT