A Ford is csatlakozik az EU-hoz intézett felhíváshoz

EXKLUZÍV FORD PODCASTOK >>>

27 vállalattal együtt a Ford Európa is aláírta azt az Európai Unióhoz címzett petíciót, aminek lényege, hogy 2035-től Európában minden új személyautó és haszonjármű nulla károsanyag-kibocsátású legyen, és amelyben kötelező jellegű célkitűzéseket kérnek a feltöltő infrastruktúrával kapcsolatban.

Az Unió jogalkotóinak ma elküldött levelükben az aláírók határozottan kiállnak amellett, hogy a kőolaj-alapú üzemanyagokkal működő járműveket mindenképpen el kell távolítani az utakról, ha 2050-re Európa szeretné elérni célját, a nettó nulla károsanyag-kibocsátást. A petíció kihangsúlyozza annak fontosságát is, hogy elengedhetetlen a szabványok meghatározása és az egyértelmű ütemterv kialakítása, amihez az autóipar és beszállítói igazodhatnak, biztosítva az elektromos járművekre való átállást.

“Az európai Fordnál szilárdan hisszük, hogy a mozgás szabadságához hozzátartozik az is, hogy törődünk a bolygónkkal és egymással,” – nyilatkozta Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke. „Ezért arra törekszünk, hogy 2035-re minden Ford jármű nulla emisszióval működjön. Ennek eléréséhez azonban az EU döntéshozóinak kötelező érvényű célokat is ki kell tűzniük egy jól működő feltöltési infrastruktúrára vonatkozóan, amely képes kiszolgálni az elektromos járművek iránti növekvő keresletet.”

A petíció beadásához kapcsolódóan Rowley részt vesz a Közlekedési és Környezetvédelmi kampánycsoport által május 18-án megrendezett Európai Autós Klímacsúcson, annak a kerekasztal-beszélgetésnek az egyik szereplőjeként, amely azt vitatja meg, hogy mi a legmegfelelőbb időszak a vállalkozások, a munkavállalók és a fogyasztók számára az elektromos hajtásra való átálláshoz.

Az EU döntéshozói most éppen a ‘tiszta autókra’ vonatkozó új szabályokról döntenek az Európai Bizottság javaslata nyomán, ami szerint 2035-től csak nulla károsanyag-kibocsátású új személygépkocsikat és kisteherautókat lehet majd értékesíteni az EU egész területén. Az Európai Parlament és az EU tagállamai júniusban döntenek a kérdésben, és a törvény várhatóan ősszel születik meg végleges formájában.

A zéró emissziójú járművek felé vezető út kitaposásában segít az Európában 2024-ig megjelenő hét új, tisztán elektromos hajtású, teljes konnektivitást kínáló Ford személyautó és haszonjármű is. Az új generációs modellek első képviselője a Mustang Mach-E, amely tavaly maximális biztonsági és zöld értékelést kapott az Euro NCAP és a Green NCAP vizsgálatán, illetve az E-Transit, amelynek fejlett vezetéssegítő rendszereit Aranyéremmel jutalmazta az Euro NCAP.

A Ford 2022-es Európai Fenntarthatósági Összefoglalója

A Ford elkötelezetten dolgozik a környezet megóvásán és annak biztosításán, hogy a jövő nemzedékei egy fenntartható világban éljenek. Az elmúlt 12 hónapban a Ford Európa egy sor kezdeményezést vezetett be, hogy aktívan hozzájáruljon a fenntarthatóbb jövő megvalósulásához, és e kezdeményezéseket a 2022-es Európai Fenntarthatósági Összefoglaló sorolja fel.

Az összefoglaló – ami a Ford globális Integrált Fenntarthatósági és Pénzügyi Jelentését követően jelent meg – részletesen ismerteti azokat a jelentős lépéseket, amelyeket a Ford azért tesz, hogy 2035-re megvalósítsa európai létesítményei, logisztikai tevékenysége és beszállítói karbonsemlegességét. 1

A vállalat európai gyáraiban az összes felhasznált villamos energia már jelenleg is megújuló forrásból származik. A tervek szerint a következő hat évben1,2 millió elektromos jármű készül majd Kölnben, ahol mintegy 2 milliárd dollárt ruház be a Ford, hogy Európában minél több elektromos autót kínálhasson vásárlóinak.

A Ford BlueOval Töltő Hálózata több mint 300.000 töltőponttal rendelkezik Európában, és a vállalat saját alkalmazottainak 2023-ig 1000 töltőállomás áll majd rendelkezésére a Ford európai létesítményeiben. A cég büszke arra, hogy részese lehet a RouteZero nevű globális szövetségnek, ami azon dolgozik, hogy 2040-re már kizárólag elektromos autók fussanak a világ útjain.

A beszállítói lánc fenntarthatóságának javítására a Ford Európa nemrég két kulcsfontosságú beszállítóilánc-kezdeményezéshez is csatlakozott, amelyek célja a partnerek közti adatmegosztás iparági szabványainak meghatározása és a gyártó létesítmények fenntartható működésének értékelése.