A Ford nem fog havi díjat felszámolni a kényelmi szolgáltatásokért

Ez azonban nem azt jelenti, hogy nem foglalkoznak az előfizetés-alapú szolgáltatások kérdésével.


Alig hat hónappal azután, hogy a BMW lemondott arról, hogy előfizetésesé tegye az Apple CarPlay szolgáltatást, a bajor gyártó most azt tervezi, hogy az olyan kényelmi funkciókat, mint az ülésfűtés csak havidíj ellenében használhatják majd a vásárlók. A Ford vezérigazgatója, Jim Farley elmondta, az amerikai gyártó ennek a megközelítésnek semmi értelmét sem látja. 

A szakember kifejtette, hogy a Ford esetében nem kell azzal számolni, hogy a különféle kényelmi szolgáltatások használatáért elő kellene fizetni a jövőben. Ugyanakkor elismerte, hogy egy óriási üzletágról beszélünk, becslések szerint a kapcsolódó szolgáltatások piacának bevétele 2030-ra akár 20 milliárd dollárt is elérheti. 

„Lesznek olyan személyre szabott szoftverek, amelyek segítségével kiválaszthatjuk a szükséges szolgáltatásokat, mint egy éttermi menü esetében. Ez a kereskedelmi és lakossági ügyfeleink számára is hasznos lenne. Talán dinamikus útvonaltervezés vagy coaching a vezető számára. Azt hiszem, lesznek olyan előfizetések, mint amilyeneket a tartalomszolgáltatások esetében már megszokhattunk, de ezek a hasznosságuk alapján személyre szabhatók lesznek” – mondta Farley.

Az amerikai gyártó nemrég indította el a Ford Pro Intelligence programot, amelynek tesztelésében E-Transitok és F-150 Lightningok vesznek részt. Első körben integrálják a webalapú telematikai rendszert, amely a csatlakoztatott járművekkel működik együtt a mindennapi használat során. A cél a termelékenység és a fenntarthatóság növelése, valamint a járműflották üzemeltetési költségeinek 10-20 százalékos csökkentése.

Forrás:

Motor1 & mahzrt.hu