Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A Forza 300 főbb jellemzői

Posted on 2018.03.12.2018.03.12. By Iroda Távirati

Főbb jellemzők

1 Felszereltség és megjelenés

  1. Kormányról vezérelhető, motorosan állítható légterelő

  2. Analóg órákból és digitális kijelzőből álló vadonatúj műszeregység

  3. Két zárt sisakot elnyelő ülés alatti poggyásztér

  4. LED-lámpák

  5. Még átütőbb, sportosabb megjelenés

https://www.youtube.com/watch?v=QaNcFoF0ViI&feature=youtu.be

A Forza 300-on feltűnő egyik legfontosabb újítás a 14 cm-es tartományban állítható, nagyméretű plexi, amit egy villanymotor mozgat fel és le a kormány baloldalán található gombok megnyomásával. Tervezésekor nemcsak arra törekedtek, hogy minél hatékonyabban védje a vezetőt, hanem az is elsőrendű szempont volt, hogy ne keltsen zavaró légörvényeket. Ennek köszönhetően a vezető – illetve utasa – még kényelmesebben utazhat nagy sebességgel és bármikor egyszerűen, gyorsan változtathat a légterelő helyzetén.

Az ülést felnyitva két zárt sisak rejthető a Forza 300 csomagterébe, vagy ha erre nincs szükség, ugyanitt elfér egy kb. A4-es méretű hátizsák és egy esőruha. Emellett további rekeszek is rendelkezésre állnak, például a lábpajzson zárható fakkba rejthető a telefon vagy akár egy palack üdítő, sőt ez a kis kesztyűtartó 12V-os aljzatot is rejt.

Most először okoskulccsal vezérelhető hátsó doboz is elérhető – gyári kiegészítőként – a Honda robogójához, és mint azt megszokhattuk, ez a speciális kulcs nyitja az ülés alatti poggyászteret, illetve értelemszerűen ezzel kelthetjük életre az erőforrást is. Amint a vezető leszáll a Forzáról és megtesz pár lépést, a hátsó doboz automatikusan lezár, de ezt manuálisan is megteheti a tulajdonos a kulcson található gombbal. Lényeges, hogy a zárómechanika a dobozon kívül, a robogó hátsó részén kapott helyet, ezáltal a hátsó doboz (Topcase) űrtartalma nem csökkent.

A megújult műszeregységben – az analóg sebesség- és fordulatszámmérő mellett – helyet kapott egy folyadékkristályos kijelző is. Ez utóbbiról leolvasható a futásteljesítmény, az aktuális hatótáv és fogyasztás, valamint a megtett távolságon túl a pontos idő, a környezeti hőmérséklet, az akkumulátor feszültsége és az átlagfogyasztás is.

Ezt a sok-sok újítást igazán csábító köntösbe csomagolták – mintha csak a Forza 125 tükörképét látnánk, pont olyan tetszetős és áramvonalas a 300-as rokon, s bátran kijelenthetjük, hogy álló helyzetben is dinamikus, sportos benyomást kelt. A fejlesztés nyomán teljes mértékben megújult a modell idomzata, ezáltal a Forza 300 csak nyomokban emlékeztet elődeire. Látványosabb burkolatai révén még modernebbnek hat, egyszersmind kihangsúlyozza, milyen karcsú és kompakt lett a Honda újdonsága. Az orridom ezüst betétei elegáns külsőt kölcsönöznek a robogónak, s ezt a hatást fokozzák az idomon feltűnő légterelők is.

A Forza 300 vásárlói a következő fényezések közül választhatnak *:

Crescent Blue Metallic (metálkék)

Pearl Nightstar Black (gyöngyház-fekete)

Matt Cynos Grey Metallic (matt szürke)

Matt Pearl Cool White (gyöngyház-fehér)

(*Országonként eltérhet)

2 Váz és futómű

  1. A Forza 300 tömege – a vadonatúj acél csőváz révén – 12 kg-mal csökkent

  2. A rövidebb tengelytávnak köszönhetően még fordulékonyabbá vált a motor

  3. Karcsúbb és rövidebb, mint elődei, míg ülésmagassága jelentősen nőtt

  4. Immáron nagyobb, 14” átmérőjű könnyűfém hátsó kerék található a Forzában

Vadonatúj vázzal lép színre a minden ízében átdolgozott Forza 300, az új alkatrésznek köszönhetően a menetkész tömeg 12 kg-mal szerényebb, mindössze 182 kg. Az átalakítás a fordulékonyságra is jó hatással volt, tudniillik a tengelytáv 35 mm-rel – 1510 mm-re – csökkent. Hegyesebb a villaszög (26,5 fok az eddigi 27 helyett), az utánfutás 89 mm-re módosult, míg a hűtőradiátor és az akkumulátor közelebb került a jármű tömegközéppontjához.

Szembetűnő, hogy a Forza karcsúbb és rövidebb elődjénél, hossza 25 mm-rel 2140 mm-re csökkent, míg a nyeregmagasság a korábbi 718-ról 780 mm-re nőtt. Ez utóbbi módosítás előnye, hogy a vezető egyenes derékkal, kényelmesen ülhet, s könnyebben áttekintheti a forgalmat. Ezen túlmenően 2 mm-rel keskenyebb a kormány, az első traktus csupán 580 mm széles, a tükrök külső sarkai pedig 860 mm-re esnek egymástól. A módosítások mindegyike azt szolgálja, hogy a Forza 300 tulajdonosa minél könnyebben átjusson a forgalmi dugókon, s maga mögött hagyja a feltorlódott kocsisorokat.

Elöl 33 mm-es csúszószárátmérőjű, strapabíró teleszkópok dolgoznak, míg a hátsó kereket alumínium lengőkarra támaszkodó rugóstagok fogják közre, melyek rugó-előfeszítése hét fokozatban állítható.

Elöl 15-ös, míg hátul elődjéhez mérten egy collal nagyobb, 14-es könnyűfém kerék kapott helyet, ezeken 120/70 R15, valamint 140/70 R14 méretű abroncsok feszülnek.

Ami a fékrendszert illeti, elöl 256-os, míg hátul 240 mm-es átmérőjű tárcsa teljesít szolgálatot, munkájukat kétcsatornás blokkolásgátló felügyeli, hogy a vezető vizes, csúszós felületen is biztonságosan lassíthasson.

3 Erőforrás

  1. Magasabb végsebesség és jobb gyorsulás mellett alacsonyabb fogyasztás

  2. A Honda saját fejlesztésű kipörgésgátlója (HSTC) a szériafelszereltség része

  3. A HSTC tetszés szerint kikapcsolható a kormány baloldalán található gombbal

A legendás SH300i-ben megismert 279 cm3-s, folyadékhűtésű, SOHC-vezérlésű, négyszelepes dolgozik a Forza 300-ban is. Ezt a hengerfej, a vezérlés és a gyújtás módosításával tették még rugalmasabbá, így a teljes fordulatszám-tartományban több erő áll a vezető rendelkezésére, ráadásul a négyütemű egyhengeres hajtómű fogyasztása is csökkent.

A furat 72, a löket 68,5 mm, a kompressziós viszony pedig 10,5:1. Az erőforrás 18,5 kW-os teljesítményt ad le hétezres percenkénti főtengelyfordulatnál, míg maximális forgatónyomatéka 27,2 Nm 5750-nél. Mivel az új Forza 300 lényegesen, 12 kg-mal könnyebb elődjénél, végsebessége 129 km/órára nőtt, illetve álló helyzetből 0,3 másodperccel hamarabb, 11,1 másodperc alatt tesz meg kétszáz métert. Emellett üzemanyag-fogyasztása is csökkent, a WMTC-szabvány szerint immáron 3,22 liter benzinnel beéri száz kilométerenként. Mindez a 11,5 literes üzemanyagtartállyal 350 kilométer feletti hatótávot eredményez.

Valódi mérföldkő a Honda történetében, hogy most először alkalmazzák robogón a gyár saját fejlesztésű kipörgésgátlóját, a HSTC-t. A rendszer roppant egyszerű és hatékony: ha fordulatszámkülönbséget észlel az első és hátsó kerék között, villámgyorsan kiszámítja az eltérés mértékét, és az üzemanyag-befecskendezés módosításával csökkenti a különbséget, hogy a hajtott kerék visszanyerje tapadását. Eközben a műszeregységen felvillanó narancssárga T jelzés tájékoztatja a vezetőt arról, hogy a kipörgésgátló aktív. Ha a pilóta úgy dönt, nincs szüksége a segédletre, a kormány baloldalára felszerelt kapcsolóval kiiktathatja a HSTC-t.

Igazi kiforrott, bevált darab a Forza 300 erőforrása, s olyan rendhagyó műszaki megoldásokat sorakoztat fel, mint a görgőscsapágyas szelephimba, a különösen alacsony belső súrlódású henger, az úgynevezett szemcsapágyas főtengely, illetve a Hondára jellemző, sajátos forgattyúház, melyben 1,7 liter motorolaj kering. A 18,5 kW-os teljesítmény V-Matic erőátvitelen keresztül jut el a hátsó kerékre, az automatikus váltót úgy hangolták, hogy rendkívül gyorsan reagáljon a gázadásra kis sebességnél, és egyenletes gyorsulást garantáljon.

http://egyszermarlattamautot.hu/2018/03/12/az-idei-alom-megerkezett/

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Szalay Balázs autóversenyző lett a szörfszövetség elnöke
Next Post: Kazár Miklós: “Az újjászületés éve lesz 2018”

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
  • Így teheti hatékonyabbá a mobilkommunikáció és az 5G az energiaszolgáltatókat és a közműveket
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT