A harmadik legnépszerűbb márka volt tavaly a Toyota Magyarországon

2020: ismét egy év amely a Toyotáé lehet?

Bár a Toyota 2020-ra nem ígér olyan modellinváziót, mint amelyet a tavalyi évben tapasztalhattunk tőle, minden jel arra utat, hogy ez az év is a világ legzöldebb autógyártójának további európai és hazai erősödését hozhatja. Hazai szinten nagy bővülési potenciált jelenthet a Toyota számára, hogy tavasszal érkezik a Proace City és Proace City Verso modell – utóbbi hétüléses változata ugyanis végre az a modell lesz, amely abszolút favoritja lehet a nagycsaládos autóvásárlási programnak. Legalább ilyen fontos tényező ugyanakkor az általános piac helyzet: rengeteg autógyártó néz szembe komoly kihívásokkal annak köszönhetően, hogy az új európai környezetvédelmi szabályozás miatt nem egy korábban népszerű modelljét egész egyszerűen le kell vennie a kínálatából, a meglévő modellek esetében pedig – ha nem akarnak veszteségesen üzemelni – áremelésekre kényszerülnek és szállítási fennakadások is várhatóak. Ezzel szemben a Toyota európai eladásainak már tavaly több mint a felét tették ki a környezetbarát öntöltő hibrid elektromos modellek (az autógyártó prémium márkája, a Lexus esetén ez az arány még ennél is megdöbbentőbben magas, 96%), így a piac legszélesebb, a haszongépjárműveket leszámítva gyakorlatilag minden szegmens lefedő hibrid modellkínálata révén az autógyártó könnyedén teljesíti majd azokat az előírásokat amelyek a többi gyártónak olyan nagy fejfájást okoznak. Az Európában értékesített modelljeinek több, mint 75%-át itt is gyártó Toyota esetében így nem lesznek eltűnő modellek vagy szállítási fennakadások, ahogyan extrém áremelések sem. A márka tudatosan fel is készült a helyzetre, évindító ajánlatai pedig meglehetősen attraktívak. Ha ez nem volna elég, érkezik fontos új Toyota az év második felében is: nyár végén mutatkozik be a márka legnépszerűbb európai modellje, a Yaris vadonatúj generációja, év végén pedig a RAV4 plug-in hibrid elektromos változata is megérkezik a kontinensre. Ráadásul alacsony flottaszintű károsanyagkibocsátásának köszönhetően a Toyota megteheti, hogy a sportautók szerelmeseinek is kínáljon meglepetést ebben az évben is az új Yaris GR és a Supra 2 literes változata révén.

„A 2019-es példátlan környezetbarát modellinvázió után 2020 részben a konszolidáció, részben a további növekedés éve lehet számunkra. A tavaly bemutatott és elképesztően sikeresnek bizonyuló vadonatúj RAV4, Corolla és Camry esetében rövidülnek a szállítási idők, az idei lesz az első teljes éve az immáron a Corollához hasonlóan 2 eltérő teljesítményű öntöltő hibrid elektromos hajtással elérhető új C-HR-nek, tavasszal érkezik a Proace City és a nagycsaládos autóvásárlási programban résztvevők által régóta várt Proace City Verso, nyár végén a vadonatúj Yaris, késő ősszel pedig a vadonatúj RAV4 plug-in hibrid. Mindezeken felül bemutatkozik az év során a Supra 2 literes változata és a WRC versenyautónk által ihletett Yaris GR sportautó is.” –avat be Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője.

„Impozáns sor ez önmagában is, a piaci környezet és a számos versenytársunkat sújtó szállítási nehézségek, áremelések és eltűnő modellek fényében ugyanakkor kétségkívül hatalmas lehetőségeket rejt a Toyota számára az idei év, amelyre komoly ajánlatokkal készültünk már most, az év elejétől. Az említett modellek mellett ezen felül a haszongépjármű és személyszállító fronton, a Proace és Proace Verso modellek tekintetében is erősíteni szeretnénk pozíciónkat, hasonlóan a pickup szegmensben hagyományosan erős szereplő Hiluxhoz. A versenytársak kvázi eltűnésével egyedülálló helyzetben van népszerű városi kisautónk, az Aygo is, amely ennek köszönhetően akár rekordévet is produkálhat.” – véli a szakember, hozzátéve hogy várakozásaik szerint mindezek fényében 2020, 2019-hez hasonlóan ismét a környezetbarát átállást már több, mint két évtizede a világ első öntöltő hibrid elektromos autója, a Prius bemutatásával megkezdő, és azóta világszerte közel 15 millió hibrid autót értékesítő Toyota éve lehet.