Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A hazugságok arca szerint a  szankciók miatt kell kivezetni a benzinárstopot

Posted on 2022.12.07.2022.12.07. By AztaCARom

    A hétfőn hatályba lépett kőolajszankciók után két nappal a kormány – a Mol javaslatára – az üzemanyagárstopot megszünteti – jelentette be kedden késő este Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter Budapesten.

    A tárcavezető hangsúlyozta: a brüsszeli szankciók eredménye az, hogy a 480 forintos üzemanyagárat nem lehet az ország összes benzinkútján a magyar családoknak biztosítani.


    Gulyás Gergely jelezte: a szankciók életbe lépése az elmúlt napokban mindenki által megtapasztalható módon zavarokat okozott Magyarország üzemanyag-ellátásában. A Mol hétfőn levélben tájékoztatta az energiaügyi minisztert, hogy import nélkül nem tudja megoldani az ország üzemanyag-ellátását – tette hozzá.


    Azt mondta: a Molt felkérte a kormány arra, hogy ha szükséges, akár a drágább, Brent olajból származó üzemanyagimport megszervezésével is biztosítsa az ország teljeskörű üzemanyagellátását.


    Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója közölte: töltőállomásaik negyedében volt leürülés az elmúlt napokban. Amióta a Mol van, ilyen nem történt – fogalmazott.


    Tájékoztatása szerint a Mol idén eddig 2,2 milliárd liter üzemanyagot adott el a tavalyi 1,5 milliárddal szemben. Az utóbbi hét napban több mint 50 millió liter üzemanyagot értékesítettek, amely 60 százalékkal haladja meg az egy évvel ezelőtti forgalmat.


    Benzinben az elmúlt napok forgalma csaknem duplája volt az előző évinek, két és félszerese a 2020-asnak. Múlt héten 2,2 millió vásárlót szolgáltak ki, ez a legrobosztusabb turistaforgalomnak felel meg a töltőállomásoknál – ismertette. Hozzátette: a nagykereskedelemben 871 rendelést nem tudtak kielégíteni.


    A kereslet az egekbe szökött, a fogyasztók készleteztek, beindult egyfajta pánik. A Mol eddig bírta – jelentette ki.


    Hernádi Zsolt hangsúlyozta: több mint egy évig tartott a hatósági áras rendszer, és a Mol mindent megtett az ellátás biztosításáért. Éjjel-nappal mennek teherautóik, de nem bírnak többet teljesíteni – fogalmazott.


    Közölte: a termelésből hiányzó áru nagy részét Szlovákiából hozták be, novemberben minden negyedik liter gázolajat a pozsonyi finomítóból szállítottak.


    Arra is kitért: fel kell készülni, hogy a már bevezetett brüsszeli szankciók késleltetett hatása mellett a február ötödikén életbe lépő újabb szankciók ismét kritikus helyzetet jelentenek majd. Februártól hiányozni fog az Oroszországból érkező, tíz százalékos arányú dízel üzemanyag az európai piacról – hívta fel a figyelmet.


    Ez a környező országokban is nagy problémát okoz, a pozsonyi finomító termelésének kétharmada orosz olajból exportra ment és korlátozás alá esik – mondta.


    Arra is fel kell készülni, hogy ha a Barátság kőolajvezeték szállításán bármiféle fennakadás van, az alternatív megoldásokat hogyan tudják életbe léptetni – jelezte.


    Emiatt vissza kell állítani az importot és újra kell tölteni a készleteket – hangsúlyozta Hernádi Zsolt, hozzátéve, hogy ma kell lépni ahhoz, hogy jövő év elejére egy stabil, importtal megtámogatott üzemanyagpiac legyen újra Magyarországon és jelentősen magasabb készletekkel rendelkezzen az ország.


    Nem jó, ha drága valami, de annál csak az sokkal rosszabb, ha nincs – vélekedett.


    Kiemelte: mindenáron el kell kerülni, hogy Magyarország ellátásbiztonsága sérüljön és ezek az intézkedések nagy lépést jelentenek annak érdekében, hogy az üzemanyagfronton kialakult káosz “elcsituljon” és az ország masszívan, erősen álljon a következő brüsszeli szankciós lépések elő.

Gulyás Gergely kérdésre válaszolva közölte: a Mol az ellátásbiztonsággal kapcsolatban “egy félreérthetetlenül egyértelmű” levelet írt az energiaügyi miniszternek, ezért nem tudtak tovább várni. “Szívünk szerint fenntartanánk a végtelenségig, de látni kell, hogy nincs mód” – jegyezte meg.

     Kijelentette: 13 hónapon át kitartottunk, miközben volt olyan európai ország, ahol ezer forint volt egy liter üzemanyag. “Ha úgy tetszik, ez siker, az a kár, hogy vége van” – jegyezte meg a miniszter. Gulyás Gergely hangsúlyozta, hogy a jövőre tekintettel nem számítanak a mostanihoz hasonló nehéz helyzetre, mert az importlehetőség helyre fog állni.


    Taxisok és árufuvarozók helyzetét firtató kérdésre azt mondta: a kormány eddig is mindenkivel készen állt arra, hogy tárgyaljon. “A taxisokkal is szívesen tárgyalunk” – jegyezte meg, hozzátéve, hogy a kormány mindenkinek szeretne segíteni abban a nehéz, rendkívüli helyzetben, amelyet a háború, az orosz agresszió és az arra adott szankciós válaszok okoztak.


    Hernádi Zsolt kérdésre válaszolva elmondta: a Molnak nagy veszteséget okozott az üzemanyagárstop, “ez egy fájdalmas” időszak volt. Hozzátette: “ne azért haragudjanak ránk, mert megszűnik az árstop, hanem annak örüljön mindenki, hogy ennyi ideig fennmaradt az árstop”.


    Elmondta, hogy a kis benzinkutaknak a szállítását folyamatosan növelik, bár hozzátette: a kis benzinkutak többsége nem tőlük vásárolt, hanem azoktól az importőröktől, amelyek a reményeik szerint visszatérnek újra a piacra. “Hajrá kis benzinkutak, keressék meg újra a régi kapcsolataikat” – fogalmazott Hernádi Zsolt.


    Hozzátette: azzal számolnak, hogy a következő évre sokkal magasabb ártartományban lesznek mind a jegyzésárak a termékekre, mind pedig a kőolajárak. Ez az unió szankciós rendszerének a következménye és annak, hogy Németország felfüggesztette az Északi Áramlat 2 üzembehelyezését. Ezek a lépések felborították a piacot.


    Hernádi Zsolt kitért arra is, hogy az alternatív ellátási útvonal megerősítésében nemcsak Magyarország, hanem két másik közép-európai ország, Szlovákia és Csehország is érintett, mert ugyanazzal a problémával küszködnek, hogy ha a Barátság kőolajvezeték nem működőképes, akkor az Adria vezetéken kell pótolni a kőolajat. Ehhez azonban a horvátoknak is partnernek kell lenniük, kapacitást kell bővíteni a rendszeren, ezt pedig elő kell készíteni. Hozzátette: azt is át kell tekinteni, hogy ha orosz kőolajat nem tud fogadni Magyarország, akkor milyen mást és ahhoz milyen beruházások kellenek.


    Gulyás Gergely hangsúlyozta: az eddig bevezetett szankciók Európának iszonyatosan fájnak, és a korábban fennált versenyhelyzetet elbillentik a többi földrész javára. Ezért várja annak a józan mérlegelését, hogy az uniós energetikai szankcióknak volt-e olyan haszna, ami miatt megéri fenntartani azokat.


    Matolcsy Györgyről szólva Gulyás Gergely azt mondta: a Magyar Nemzeti Bank függetlenségét és döntéseit a kormány mindig is tiszteletben tartotta, és a kormány alkotmányos kötelezettsége az, hogy az ország pénzügyi stabilitása érdekében a lehető legnagyobb mértékben működjön együtt a jegybankkal.


    Gulyás Gergely megjegyezte: a kormány nem tárgyalt arról, hogy módosítson azon a szabályozáson, miszerint a jegybankelnököt kétszer lehet kinevezni.

„A  Mol eddig bírta”
Hírek Tags:#azseigazamitkérdeznek, #cigányorbán, #csutibácsi, #fityeszpropaganda, #hazugorbánc, #KariGeri, #KariGeri rakpart, #KariGeriKerékpársáv, #karigerikerékpársugárút, #karigerirakpart, #tolvajbanda, álhír, alternatív média, árdtop, árstop, autósok szavazata, benzin, benzinár, benzinársapka, benzinárstop, benzinkút, birság, bla-bla, bla-bla-bla, cigánybűnözés, dakota, dízel, ferdítés, fideSS, fityesz, gázolaj, GULYÁS GERGELY, gulyáságyú, hatósági benzinár, hazugság, Hernádi Zsolt, Innovációs és Technológiai Minisztérium, kampány, kampányidőszak, kamu, kamukampány, külföldi rendszám, magyar rendszám, mese, MOL, Mol elnök-vezérigazgató, nyilvántartott szolgáltató, rendszám, szolgáltató, üzemanyag, üzemanyag-ellátás, választási kampány

Bejegyzés navigáció

Previous Post: “A  Mol eddig bírta”
Next Post: Vasárnap lép életbe a MÁV-START és a Volánbusz új menetrendje

Kapcsolódó cikkek

  • Megkezdődött Kecskeméten a CLA Coupé és CLA Shooting Brake Plug-in Hybrid modellek gyártása Ctrl+C - Ctrl+V
  • Earth Photo Ctrl+C - Ctrl+V
  • Kedvezménnyel ad kórházi dolgozóknak gumiabroncsot két cég Hírek
  • Hertlik Donoven újabb dobogós eredménye Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Tesla Giga Berlin engedélyezése az utolsó szakaszában tart Ctrl+C - Ctrl+V
  • 25 éves a TT Hírek

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • SHAZAM!
  • Lassuljunk bele a tavaszba!
  • Országos rendezvénysorozattal ünnepel a harmincéves magyar IQ-klub
  • A magyarok 26 százaléka rossznak ítéli meg a saját mentális egészségét
  • GBD-H2000 – Polar™ algoritmusok, könnyebb súly és még sok más
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Van képünk hozzá (23.03.20.) – Can-Am Outlander
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Az érdeklődők virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek
  • Online IQ-próbatesztet is kitölthetnek a szellemi kalandra vágyók
  • Jeep Wrangler IIHS törésteszt
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató
  • A Jet Power Hungary az AMTS-en emlékezik Ken Blockra, a Can-Am márkanagykövetére Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT