A héten leleplezték az új Peugeot 408-ast

IGÉNYESSÉG és hatékonyságra törekvés: karosszéria és motorok

Az üzemanyag-fogyasztás és a CO₂-kibocsátás csökkentése érdekében az új 408 tervezése és fejlesztése során a PEUGEOT mérnökei a hatékonyságot állították a középpontba.

Kiemelt figyelmet kapott az aerodinamika, mivel jelentős befolyása van az energiahatékonyságra. A dizájnerek és az aerodinamikusok egymással szorosan együttműködve minden karosszériaelemet – lökhárítók, csomagtérfedél, diffúzor, karosszériaoszlopok, visszapillantó tükrök, karosszéria-védőlemezek stb. – optimalizáltak. Ez a fajta csapatmunka arra a munkastílusra emlékeztet, amelyet a Hypercar 9×8 létrehozásakor alakítottak ki a tervezők és a mérnökök. A kerekek megfelelő kialakítása is jobb aerodinamikai hatékonyságot eredményez, és jelentősen hozzájárul az autó általános teljesítményéhez.

A rezgéskomfort javítása érdekében a karosszéria merevségét a szerkezeti elemek összeragasztásával optimalizálták. Példás úttartás, nagyfokú menetkényelem, kimagasló vezetési élmény és a 11,8 méteres járdaszegélyek közötti fordulókörnek köszönhetően városban is tökéletes kormányozhatóság… a PEUGEOT 408-ban minden eddiginél jobban kódolva van a vezetés öröme.

Az új PEUGEOT 408 gumiabroncsai 17–20 colosak, és az A energiaosztályba tartoznak. A gördülési ellenállás csökkentése révén javítják a hatékonyságot, de a márka menettulajdonságokra vonatkozó szigorú követelményeit is szem előtt tartják.

Az új PEUGEOT 408 kínálatában két plug-in hibrid motor szerepel:

  • PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: kétkerék-meghajtás / egy 180 lóerős (132 kW) PureTech benzinmotor és egy 81 kW-os villanymotor párosa 8 fokozatú e-EAT8 automata sebességváltóval kiegészülve
  • PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8: kétkerék-meghajtás / egy 150 lóerős (110 kW) PureTech benzinmotor és egy 81 kW-os villanymotor párosa 8 fokozatú e-EAT8 automata sebességváltóval kiegészülve

A két plug-in hibrid változaton alkalmazott lítium-ion akkumulátor kapacitása 12,4 kWh, teljesítménye 102 kW. A modellhez a márka kétféle fedélzeti töltőt kínál: egy a szériafelszereltség részét képező, 3,7 kW-os egyfázisú töltőt és egy 7,4 kW-os egyfázisú opciós töltőt.

A hozzávetőleges feltöltési idők a következők:

  • 7,4 kW-os Wall Box (32 A) és 7,4 kW-os egyfázisú fedélzeti töltő használata esetén a teljes töltés mindössze 1 óra 55 percet vesz igénybe.
  • Nagy teljesítményű háztartási aljzat (16 A) és 3,7 kW-os egyfázisú fedélzeti töltő használata esetén a jármű teljes feltöltése 3 óra 50 percig tart.
  • Hagyományos otthoni csatlakozó (8 A) és 3,7 kW-os egyfázisú fedélzeti töltő használata esetén a teljes feltöltés ideje kb. 7 óra.

A modellhez egy tisztán belső égésű motor is rendelkezésre áll: a legújabb €6.4-es környezetvédelmi szabványnak megfelelő, háromhengeres, 1,2 literes, 130 lóerős PureTech benzinmotorhoz 8 fokozatú EAT8 automata sebeségváltó és Start & Stop rendszer tartozik.

Említésre méltó, hogy az új PEUGEOT 408-hoz kínált valamennyi motorhoz a nyugalom és hatékonyság zálogaként ugyanaz a 8 sebességes automata váltó társul.

A modellből nem készül dízelváltozat, de a későbbiekben egy tisztán elektromos verzió is bevezetésre kerül.

IGÉNYESSÉG és műszaki kiválóság: vezetéstámogató rendszerek

Az új PEUGEOT 408 a legújabb generációs vezetéstámogató rendszerek széles választékát kínálja. A 6 kamera és 9 radar információira építő funkciók biztonságosabbá és zökkenőmentesebbé teszik a vezetést, a manőverezést és az utazást. E rendszerek némelyike egyenesen a felsőbb kategóriákból származik:

  • Adaptív sebességtartó automatika állóra fékező (Stop and Go) funkcióval és programozható követési távolsággal
  • Automata vészfék ütközésveszélyre figyelmeztető rendszerrel: 7–140 km/h sebességtartományban (változattól függően) éjjel-nappal észleli a gyalogosokat és a kerékpárosokat.
  • Az útszegélyt is érzékelő aktív sávtartó asszisztens menetpálya-korrekcióval
  • Éberségfigyelő: 65 km/h sebesség felett hosszabb autóutakon a kormány apró mozgásainak elemzése révén érzékeli a vezetői figyelem lankadását.
  • Kibővített táblafelismerő rendszer műszerfali kijelzéssel: a sebességkorlátozásos táblákon felül a stoptáblákat, a behajtani tilos, előzni tilos, előzési tilalom vége táblákat is felismeri.
  • Éjjellátó rendszer (Night Vision): sötétben és rossz látási viszonyok között is érzékeli, ha a gépkocsi előtt az úton gyalogosok vagy állatok tartózkodnak. Hatótávolsága nagyobb, mint a távolsági fényszóróké. Az infravörös kamera által látott kép közvetlenül a vezető látóterében, a digitális műszeregységen kerül kijelzésre.
  • Nagy hatótávolságú holttérfigyelő rendszer (75 m)
  • Hátsó forgalomfigyelés: hátramenetben figyelmeztet a közeledő oldalirányú veszélyre.
  • 180°-os nagy felbontású tolatókamera beépített tisztítófúvókával
  • 360°-os parkolássegítő kamerarendszer 4 nagy felbontású kamerával(elöl, hátul és kétoldalt)
  • Hátramenetben lebillenthető visszapillantó tükrök
  • Matrix LED fényszórók: a távolsági fény maximális fényerejének kihasználása az előző vagy közeledő járművek vezetőinek elvakítása nélkül
  • Intelligens távolságifényszóró-vezérlés

Egy újabb lépést jelent a félautonóm vezetés felé a Drive Assist 2.0 csomag. A csomag az állóra fékező (Stop & Go) funkcióval rendelkező adaptív sebességtartó automatikát és a sávon belüli helyzetet tartó asszisztenst kombinálja.

Osztottpályás utakon 2 új funkciót is kínál:

  • Félautomata sávváltás: a rendszer 70 és 180 km/h közötti sebességtartományban felajánlja a vezetőnek az előtte haladó jármű megelőzését és az eredeti sávba történő visszasorolást.
  • Előzetes sebességajánlás: a rendszer a sebességkorlátozó tábláknak megfelelően sebességmódosítást (gyorsítást vagy lassítást) ajánlj a vezetőnek.

Az új PEUGEOT 408 mindennapi használatát további funkciók segítik:

  • Kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás
  • Lábmozdulattal nyitható, motoros működtetésű csomagtérfedél
  • Teljes felületén fűtött szélvédő és fűthető kormánykerék
  • Riasztó külső és belső védelmi funkcióval és szuperreteszelés
  • Elektromos rögzítőfék (minden változaton)
  • Árnyékolóval ellátott napfénytető

Az új PEUGEOT 408 e-call segélyhívó rendszerrel is rendelkezik:

  • E-call+” sürgősségi segélyhívás az utasok számára vonatkozó információval és a jármű haladási irányát is magában foglaló helyadatokkal

Folyt. köv.!

https://tesztalelkemindennek.hu/2022/06/20/zart-palyas-es-laboratoriumi-tesztek-varnak-meg/