A hidrogén technológia vasúti alkalmazását segíti a Toyota
A fenntartható, alacsony szénkibocsátású társadalom megvalósítása céljával a helyi közösségekkel együttműködve mérlegeli a Toyota a vasút és az autók közötti hidrogénalapú mobilitási partnerség lehetőségét.
A jövő abszolút zöld hajtása, a melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás technológia vezető fejlesztőjének számító, és versenytársaival számos ezzel kapcsolatos szabadalmat ingyenesen megosztó Toyota és az East Japan Railway Company (JR East) megállapodást írt alá egy átfogó üzleti partnerségre vonatkozóan a vasutak és autók közötti, hidrogénalapú mobilitási együttműködés tárgyában. A partnerség célja a fenntartható, alacsony szénkibocsátású társadalom megvalósítása, válaszként a globális felmelegedésre és az energiatermelés diverzifikációjára.
A megállapodás a Toyota és a JR East közös szándékán alapul abból a célból, hogy összekapcsolják az autókat és a vasutakat (a szárazföldi közlekedés két alapvető eszközét), egyesítsék menedzsment erőforrásaikat, és felgyorsítsák az alacsony szénkibocsátású társadalom felé vezető lépéseket a hidrogént hasznosító kezdeményezések előmozdítása révén.
A Toyota olyan üzemanyagcellás járműveket (FCEV) és buszokat (FC Bus) készített, amelyekben a vállalat által fejlesztett üzemanyagcellás technológiákat (FC) alkalmazzák. A Toyota elegendő tapasztalattal rendelkezik a hidrogén infrastruktúra kialakításának támogatása terén, beleértve a hidrogéntöltő állomásokat. A JR East pedig birtokában van a megfelelő technológiáknak, tudásnak és rendelkezik menedzsment erőforrásokkal is, mind a vasút-üzemeltetés, mind az állomások, illetve azok környezetének kialakítása terén. A két vállalat szándéka erősségeik ötvözése, s ezért jelenleg részletes egyeztetéseket folytatnak számos, a hidrogén alkalmazásához kapcsolódó területen. Ezek közé tartozik a hidrogéntöltő állomások létesítése a JR East tulajdonában álló ingatlanokon, üzemanyagcellás járművek és buszok alkalmazása helyi közlekedési eszközként, és az üzemanyagcellás technológia alkalmazása vasúti kocsikban.
Emellett a Toyota és a JR East szeretnék garantálni, hogy a két vállalat közti együttműködés olyan kezdeményezéseket eredményez majd, amelyek teljes mértékben integrálódnak a helyi közösségek életébe. Ennek érdekében a két vállalat szándéka, hogy bevonják az együttműködésbe a helyi önkormányzatokat, vállalakozásokat, lakosokat és más szereplőket is. Az a céljuk, hogy olyan hidrogénellátási-láncot hozzanak létre, ami hozzájárul a regionális növekedéshez és fejlődéshez.
A két japán vállalat jövőbeni célja:
- Együttműködni a helyi önkormányzatokkal, vállalkozásokkal, lakosokkal és más szereplőkkel
- Létrehozni a vasútállomásokat hasznosító hidrogénellátási-láncot
- Alacsony szénkibocsátású kezdeményezések révén hozzájárulni a regionális fejlődéshez
- Hidrogéntöltő állomásokat létesíteni, számukat növelni, előmozdítani a hidrogénenergia széleskörű alkalmazását a JR East Shinagawa Fejlesztési Projektjének keretében
- Üzemanyagcellás járműveket és buszokat alkalmazni a vasúthoz kapcsolódó regionális közlekedési hálózatokban
- Hasznosítani a JR East tulajdonában álló ingatlanokat a hidrogéntöltő állomások létesítéséhez és elterjesztéséhez Kelet-Japánban
- Üzemanyagcellás technológiákat alkalmazni a vasúti kocsikban
- Technológiai kutatásokat végezni a nagymennyiségű hidrogént szállító, mozgó járművek biztonságával kapcsolatban
- Az üzemanyagcellás technológiák vasúti szerelvényekben történő alkalmazásához kapcsolódó különféle fejlesztések és megoldások