Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A Honda és a Zöld Pokol – öt évtized a Nürburgringen

Posted on 2018.05.12.2018.05.12. By Iroda Távirati

  • A FIA WTCR hétvégi futamán tér vissza a Honda a Nordschleifére
  • A márka akkor debütált a legendás német aszfaltcsíkon, mikor elsőként indult a Formula 1-ben
  • A japán vállalat kétszer is megdöntötte itt a szériagyártású, elsőkerék-hajtású autók a körrekordját
  • A világhírű versenypályán számos GT-győzelmet aratott a Honda a hatvanas években

Komoly izgalmak várják azokat, akik a hétvégén ellátogatnak a Nürburgring Nordschleifére, ismét rajthoz áll ugyanis a Honda az ikonikus német versenypályán. A márka autói az ALL-INKL.COM Münnich Motorsport és a Boutsen Ginion Racing csapat színeiben, a 2018-as FIA Túraautó-világkupa harmadik fordulójára érkeznek a Rajna-vidékre, és természetesen a győzelemre hajtanak.

A Honda Civic Type R már korábban is bizonyította kiemelkedő tudását – tavaly a modell sorozatgyártású változata 7 perc 43,8 másodperc alatt ért körbe, így minden idők leggyorsabb elsőkerék-hajtású szériaautójának bizonyult a Nürburgringen.

A Honda és a Nürburgring Nordschleife kapcsolata több mint 50 évre, egészen a vállalat alapításáig tekint vissza. Elsőként az 1964-es F1-világbajnokság résztvevőjeként, a Német Nagydíjon állt rajthoz a távol-keleti gyártó, méghozzá az RA271 típuskódú versenyautóval, amelyet az amerikai Ronnie Bucknum terelgetett kanyarról kanyarra.

Ebben a szezonban az RA271 volt az egyetlen V12-es erőforrással felszerelt induló, a riválisokat egytől egyig V8-as motor hajtotta. Igen különleges koncepciót testesített meg utódja, a mezőny leggyorsabb tagjaként számon tartott RA272 is, nem véletlen, hogy 1965-ben sikerült is megszereznie a győzelmet.

Az 1964-es, 500 km-es nürburgringi verseny a Honda első európai kategóriagyőzelmét hozta el, a literes gépeknek kiírt viadalon a GT1.0 osztály (Grand Touring, 1000 cm3) első helyezését szerezte meg az – új-zélandi Denny Hulme vezette – S600. Leszármazottja, az S800 1967-ben szintén diadalmaskodott a Nürburgringen, akkor két belga sztárpilóta, Carl Smet és Hugues de Fierlant volt a kormánynál.

Persze a Honda nem csak versenyezni jár a Nürburgringre, a nyolcvanas évek végén például saját tesztpályát építettek az NSX fejlesztéséhez, méghozzá közvetlenül az ikonikus Nordschleife szomszédságában. Ezt tulajdonképpen Ayrton Senna javasolta a prototípus suzukai menetpróbáit követően, mikor kiderült, hogy az NSX karosszériaszerkezete nem elég merev. A kihívásokkal teli, 20,8 km-en át kígyózó Nürburgring tökéletes választásnak bizonyult, erről tanúskodnak a sportkocsi menettulajdonságai is.

A Honda első japán gyártóként végzett igazán mélyre ható járművizsgálatokat külföldön, és bizony remek döntést hozott: az NSX merevsége – hála a kocsitest és a felfüggesztés módosításának – 50 százalékkal nőtt. Ennek fényében kijelenthetjük, hogy a pálya kulcsfontosságú szerepet játszott az NSX fejlődéstörténetében, nem csoda, hogy a Honda máig rendszeresen tesztel a Zöld Pokolként is emlegetett küzdőtéren. Itt próbálgatták az NSX második nemzedékét és az S2000-et is, sőt a Type R modellek túlnyomó többségét is itt csiszolták tökélyre a Honda szakemberei. Emellett a Honda amerikai prémiummárkája, az Acura is számos modellt vizsgált a Nürburgringen, így a tengeren túli vásárlók is profitálhattak a pálya nyújtotta előnyökből.

A Nürburgring a Honda számos tevékenységére volt és van hatással. A hokkaidói tesztpályán például számos olyan kanyar, illetve szakasz van, ami a Nordschleifét idézi, ezzel is segítve a modellek úttartásának és a kezelhetőségnek fejlesztését.

A Honda elsőként az FK2-es típuskódú Civic Type R-rel döntötte meg az elsőkerékhajtású, sorozatgyártású autók rekordját, a fejlesztéshez használt modell 7 perc 50,63 másodperc alatt teljesítette a távot. A jelenlegi csúcstartó nem más, mint az elődjénél hét másodperccel jobb köridővel büszkélkedő FK8 Civic Type R.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Hétfőn egy napos pénzbehajtó akció indul
Next Post: Michelisz Norbert ötödik lett a szombati elsőn

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Egész évben a PENNY-vel főzhetnek
  • Így vészeld át az óraátállítást!
  • Ismét mozikban a Veszett a világ
  • Ezek az idei év fitnesztrendjei
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT