A Honda Monkey 125 váza és stílusa

  • Acélváz, fordított teleszkópok, 12”-os abroncsok
  • Kétfázisú, progresszív hátsó rugók a jobb csillapításért rossz úton
  • Alacsony, 775 mm-es ülésmagasság

A Monkey precízen kidolgozott, acél gerincvázát merevség és rugalmasság tökéletes egyensúlya jellemzi, így változó minőségű úthálózaton is kiváló menetkomforttal, illetve útfekvéssel büszkélkedhet. A vázszerkezethez kapcsolt, ovális keresztmetszetű lengővilla remekül illik a motor számtalan pontján visszaköszönő, íves, gömbölyded vonalakhoz, és a vázgeometria is átgondolt: a villaszög 25°, az utánfutás 82 mm, a tengelytáv 1145 mm, a fordulókör sugara pedig mindössze 1,9 m. Az is beszédes, hogy a nedvestömeg csupán 104 kg, és a plüssbevonatú, nagy sűrűségű poliuretánból formázott ülés lapja is csak 775 mm-re esik a talajtól.

Igen látványosak a fordított, 100 mm-es rugóúttal felvértezett első teleszkópok is, pláne, hogy Alumite bevonattal teszik szebbé őket. A hátsó teleszkópok bekötési pontjainál új, áttervezett gumiágyazások jutottak szerephez, és kétfázisú, progresszív, idomok színére fényezett rugókat építettek be, hogy kevésbé üljön össze a motor nagy terhelés alatt és rossz minőségű útburkolaton is kiváló legyen a csillapítás. Maga a hátsó rugóút 102 mm, míg a szabad hasmagasságot 175 mm-ben határozták meg a hondások.

Nem ismertek kompromisszumot a fékrendszert illetően sem: elöl 220, hátul 190 milliméteres átmérőjű tárcsa emészti fel a mozgási energiát, s mivel a féknyergek működését IMU-alapú blokkolásgátló felügyeli, minden helyzetben garantált a biztonságos lassítás, illetve megállás. A gondtalan motorozáshoz a ballonos, „bütykös” abroncsok is hozzájárulnak, méretük 120/80-12 65J, illetve 130/80-12 69J.

A klasszikus Monkey-stílus (chopperes kormány, krómozott sárvédők, égbe meredő, hővédő lemezzel védett kipufogó, pufi ülés és mogyorótank) afféle tisztelgés a korábbi modellváltozatok előtt, nem mellesleg a fiatalok elcsábításának legfőbb eszköze.

Emellett természetesen a hetvenes években felnőtt, idősebb pilótákra is nagy hatással van, s úgy általában mindenkire, aki szereti a retró, funky cuccokat, amelyekkel kitűnhet a tömegből. Bárki is ül a Monkey-ra, egy biztos: fülig ér majd a szája. Ez egy ilyen motor…

Az 5,6 literes üzemanyagtartállyal azonos színű váz, lengővilla és rugóstagpár. Ráadásként a tradicionális, szárnyas Honda-logó is felkerül a Monkey-ra, méghozzá térhatású változatban. A 2023-es változathoz hivatalos tartozékként megrendelhető a 3,0 kg terhelhetőségű, acélcsőből készülő csomagtartó konzol.

A 2023-as Monkey az alábbi színekben elérhető:

**ÚJ** Pearl Shining Black (fekete váz, első-hátsó villa, rugópár, fekete-fehér üléskárpit, fehér betét az üzemanyagtartályon)

Banana Yellow (sárga váz, első-hátsó villa, rugópár, fekete-fehér üléskárpit, fehér betét az üzemanyagtartályon)

Pearl Nebula Red (piros váz, első-hátsó villa, rugópár, fekete-fehér-prios üléskárpit, ezüstszínű betét az üzemanyagtartályon)