A Hyundai bemutatja a Supernal eVTOL megoldását

A Supernal, a Hyundai Motor Group légi mobilitási vállalata bemutatta az eVTOL kabinkoncepcióját, a városon belüli utasutakra tervezett, teljesen elektromos repülőgépet, amely a tervek szerint 2028-ban kezdi meg kereskedelmi járatait az Egyesült Államokban.


HALLGASS EXKLUZÍV PODCASTOKAT IDE, ILLETVE IDE KATTINTVA!

A Supernal eVTOL kabinkoncepciót a 2022-es Farnborough International Airshow-n mutatták be, bemutatva a közelgő utasszállító repülőgépeket. Az ötüléses utasteret a Hyundai autótervezői alkották meg, a „biomimikri filozófiából” és pontosabban a pillangókból merítve.

A koncepció úgy néz ki, mint egy helikopter fő transzfere, amely aerodinamikus sziluettel, két oldalsó nagy pillangóajtóval és organikus alakú ablakokkal rendelkezik. Mégis, ez egy kabinkoncepció, így a külső formatervezés még várat magára, és demonstrációs céllal készült.

Belül az öt ülés 1+2+2 elrendezésben van elrendezve, a pilótaszékbe integrált joystickek kerültek. Az utasülések kényelmes párnákkal, biztonsági övekkel és a háttámláknál egy okostelefon-tartóval rendelkeznek, amely ruhaakasztóként is funkcionál. Az ülések között kihelyezhető középkonzolokon néhány kezelőszerv és érintőképernyő található, míg egy nagyobb képernyőt a pilótaülés hátuljára szereltek fel. Végül a tető környezeti megvilágítású szerkezettel rendelkezik, amelyet fényterápiára terveztek.

A fejlesztés fontos tényezői az emberközpontú tervezés, a jármű könnyű súlya, a fenntarthatóság, valamint a hagyományos autókhoz hasonló biztonság és kényelem. A szerkezet kovácsolt szénszálból, az ülésvázak pedig a gyártási folyamatból származó felesleges alapanyagból készülnek. Az egyéb felhasznált anyagok közé tartozik a fejlett, újrahasznosítható szénszál-erősítésű, hőre lágyuló műanyag, a növényi alapú bőr, az újrahasznosított műanyagszövet és a felelősségteljes forrásból származó fa.

A Hyundai Motor Group több mint 50 leányvállalattal dolgozik együtt az autóipar, az autóalkatrészek, az építőipar, a robotika és az autonóm vezetés ágazatában annak érdekében, hogy felállítsák a repülőgép-fejlesztés és -gyártás ellátási láncát. Nem sokkal a Supernal eVTOL debütálása után a Rolls-Royce és a Hyundai Motor Group egyetértési megállapodást írt alá azzal a céllal, hogy a teljesen elektromos meghajtású és hidrogén üzemanyagcellás technológiát bevezessék az Advanced Air Mobility (AAM) piacára. Az első közösen kifejlesztett elektromos üzemanyagcellás technológiával rendelkező repülőgépet 2025-re mutatják be.

A Hyundai 2028-tól kereskedelmi használatra kívánja tanúsítani a Supernal eVTOL-t az Egyesült Államokban, majd nem sokkal később Európa és az Egyesült Királyság is. Az Urban Air Mobility (UAM) piacra szánt akkumulátoros repülőgépek mellett a vállalat egy hidrogénüzemű közepes méretű repülőgépen is dolgozik a regionális légi mobilitás (RAM) piacára, amely képes lesz rakományt és utasokat szállítani a városból. városba a 2030-as évektől Koreában.

A Hyundai nem említette repülőgépei célárait, de azt mondta, hogy a gyártási folyamat nagyságrendje miatt az elkövetkező évtizedekben egyre megfizethetőbb árszint lesz.