A Hyundai Motor rekord mértékű piaci részesedést ért el Európában 2022-ben

  • A Hyundai Motor tavaly 518 566 gépkocsit értékesített Európában, és ezzel minden korábbinál magasabb, 4,6 százalékos piaci részesedésre tett szert
  • Az előző évhez képest 19 százalékkal nőttek a zéró károsanyag-kibocsátású Hyundai gépjárművek európai eladásai
  • A vállalat rekord mértékű piaci részesedésre tett szert Spanyolországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban

Az előző, bizonytalansággal teli évben a Hyundai Motor képes volt tovább erősíteni pozícióját az európai piacokon. A vállalat erőteljes eladásokkal emelkedett felül az egész iparágat sújtó nehézségeken. A Hyundai lenyűgöző értékesítési eredményekkel zárta a 2022. évet Európában: összesen 518 566 gépkocsit adott el, 0,5 százalékkal többet, mint 2021-ben. Az év végére a Hyundai európai piaci részesedése elérte a 4,6 százalékot.

Összehasonlításként, a Hyundai 2022. évi globális eladásai elérték a 3,94 millió darabot, ami 1,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi értéket. Az elektromos járművek iránti, egyre erősödő keresletnek köszönhetően a vállalat 19 százalékkal növelte zéró károsanyag-kibocsátású járműveinek forgalmát. Mindezen felül tovább emelkedett a Hyundai piaci részesedése; a márka rekord mértékű piacrészt ért el Németországban, Spanyolországban, Olaszországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban.

„2022 a kihívások éve volt, ugyanakkor számtalan sikert is elkönyvelhettünk.” – mondta Michael Cole, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója. „Meggyőződésem, hogy a 2022 során megszerzett lendületünk – különös tekintettel a villamosításra és a zéró károsanyag-kibocsátású technológiákra – 2023-ban és azon túl is hozzásegít bennünket a további fejlődéshez. A Hyundai arra törekszik, hogy Koreán kívüli piacain 4,32 millió gépkocsit értékesítsen. Biztos vagyok abban, hogy ügyfélközpontú portfoliónk jóvoltából az európai eladások jelentős mértékben hozzájárulnak majd ennek a célnak az eléréséhez.”

Rekord teljesítmény a nemzeti piacokon

Az Európában elért, minden eddiginél magasabb piaci részesedésben kulcsszerepet játszott az, hogy a Hyundai megerősítette pozícióját a ‘G5’ piacokon – azaz Németországban, Spanyolországban, Olaszországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban. A 2022-as eladások túlszárnyalták az egy évvel korábbiakat; a márka minden korábbinál magasabb, 4,6 százalékos piaci részesedést el az EU és az Európai Szabadkereskedelmi Társulás (EFTA) piacain, valamint az Egyesült Királyságban.

A Hyundai típusai tették ki a Németországban eladott összes gépkocsi 4%-át. Ez 105 074 forgalomba helyezett új autónak felel meg. Ami az elektromos járművek németországi eladásait illeti, a Hyundai a harmadik helyen végzett.

A Hyundai Spanyolországban is rekord mértékű, 7,3 százalékos piaci részesedésre tett szert, 59 503 eladott gépkocsival.

Olaszországban a márka 3,1 százalékos piacrésszel zárta a 2022-es évet, itt 41 017 új Hyundai gépkocsi talált gazdára.

Ami a Hyundai franciaországi teljesítményét illeti, 3,1 százalékos piaci részesedés mellett a márka 4,1 százalékkal növelte eladásait az előző évhez képest; összesen 44 106 új Hyundai gépkocsit adtak el.

Az Egyesült Királyságban szintén komoly sikereket könyvelhetett el a Hyundai. A vállalat 80 419 eladott gépkocsival a teljes piac 5 százalékát fedte le – többet, mint valaha. Az eladások éves szinten 15 százalékkal emelkedtek.

Úton a villamosítás felé

A Hyundai az ‘Emberiséget szolgáló fejlődés’ filozófia jegyében tovább haladt a zéró károsanyag-kibocsátású mobilitás felé vezető úton. A részben és teljesen elektromos modellek 2022-ben minden korábbinál nagyobb arányban részesedtek az eladásokból. A Hyundai által eladott járművek több mint 16 százaléka rendelkezett zéró károsanyag-kibocsátású hajtáslánccal. A környezetbarát – full hibrid és plug-in hibrid – modellek az eladások 39,8 százalékát tették ki.

A tavalyi volt a Hyundai IONIQ almárka első típusának, az IONIQ 5 szabadidőjárműnek az első teljes éve. Amellett, hogy 38 970 példányban talált gazdára, a stílusos középkategóriás szabadidőjármű számtalan elismerésben részesült szerte a világon. Többek között elnyerte a ‘Világ év autója’, a ‘Világ év elektromos járműve’ és a ‘Világ év autós formaterve’ címeket, valamint egy sor további Év Autója díjat.

2022 a Hyundai tisztán elektromos almárkája, az IONIQ szempontjából fontos mérföldkőnek bizonyult: ekkor mutatkozott be a vadonatúj IONIQ 6 elektromos Streamliner. A különlegesen tetszetős akkumulátoros elektromos gépkocsi Európába szánt példányainak gyártása 2022 végén kezdődött meg, a modell első példányai 2023 első negyedévében érkeznek meg a Hyundai márkakereskedéseibe. Az IONIQ 5 és az IONIQ 6 együtt világszerte több mint 100 000 példányban találtak gazdára.

Emellett a Hyundai leendő nagyteljesítményű típusainak előfutárait is bemutatta 2022-ben. Az RN22e és az N Vision 74 a Hyundai N modellcsaládjának jövőjét vázolták. A Hyundai Motor júliusban leleplezett, elektromos üzemű „négykerekű laboratóriumai” arra szolgálnak, hogy a vállalat tesztelhesse és verifikálhassa azokat a fejlett technológiai megoldásokat, amelyeket későbbi, sorozatgyártású típusokban kíván alkalmazni. Az IONIQ 6 áramvonalas vonalait viselő RN22e maximálisan kiaknázza a vállalat elektromos, globális moduláris platformjában (Electric-Global Modular Platform, E-GMP) rejlő teljesítmény-potenciált. Az N Vision 74 nagyteljesítményű hibrid üzemanyagcellás technológiáját a 2015-ös Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo és az 1974-es Hyundai Pony Coupe tanulmányautók által ihletett karosszériába csomagolták. Mindkét modell bepillantást enged a Hyundai N nagyteljesítményű elektromos törekvéseibe, és a vállalat azon célkitűzését szemléltetik, hogy a zéró károsanyag-kibocsátású mobilitás első számú szereplőjévé váljon.

Európában, Európának készült

A Hyundai európai stratégiájának középpontjában az ügyfélközpontú fejlesztés és gyártás áll. Hogy az európai ügyfelek igényeit kielégíthesse, a Hyundai Európában gyártja Európába szánt típusait. Az európai piacon értékesített Hyundai járművek több mint 70 százaléka a Hyundai HMMC csehországi, illetve a Hyundai HAOS törökországi gyárában készül. A vállalat ’emberiséget szolgáló fejlődés’ filozófiájával, illetve szénsemlegességre való törekvésével összhangban a Hyundai Motor Manufacturing Czech gyártóüzeme 2022-ben a vállalat létesítményei közül elsőként teljes egészében megújuló forrásokra állította át energia-felhasználását. A fenntartható módon működtetett üzemben több mint 350 000, különböző hajtástechnológiákat alkalmazó gépkocsit gyártanak évente.

2023-as termékújdonságok

A fontos újdonságokban bővelkedő 2022 után az új évben további Hyundai modellek érkeznek a piacra. Ezek egyike a frissen bemutatott, második generációs KONA modellcsalád lesz, amelyet elsőként a vadonatúj KONA Electric képvisel majd. A merész, dinamikus megjelenésű városi szabadidőjármű technológia-központú formavilággal határozza meg a KONA modellcsalád arculatát. A KONA mind a négy kivitele ugyanazt az univerzális architektúrát alkalmazza, ám mindannyian egyedi stílusjegyeket és sajátos vezetési élményt kínálnak. A tisztán elektromos (EV), belső égésű (ICE) és full hibrid (HEV) hajtáslánc-variációk, valamint az N Line kivitel jóvoltából az ügyfelek személyes ízlésük és igényeik szerint élhetik meg a vadonatúj KONA élményét.

A vadonatúj KONA mellett egy sportos modellel bővül a Hyundai modellválasztéka. Az IONIQ 5 N 2023-ban lép piacra, mint a Hyundai N sportos almárka első elektromos típusa. Az IONIQ 5 N bevezetésével a Hyundai elkezdi nagyteljesítményű típusainak villamosítását.