A járművezetők nem értik, hogyan működik az adaptív sebességtartó automatika

Gyakran fennáll a veszély a szakadékban aközött, amiben hiszünk, és ami igaz. Az AAA új tanulmánya szerint ez különösen igaz azokra a járművezetőkre, akik újak az adaptív sebességtartó automatikában.

A csoport kutatása szerint azok az emberek, akiknek járművei ACC-vel rendelkeznek, és nem tanították meg, hogyan kell megfelelően használni, végül jobban bíznak a rendszerben, mint amennyire indokolt. Ez arra késztetheti őket, hogy elhiggyék azokat a dolgokat, amelyek veszélyesen nem igazak.

KATTINTS IDE ÉS HALLGASD MEG, MIKÉNT MŰKÖDIK AZ ACC!

Egyes járművezetők, akik nem rendelkeztek hivatalos képzéssel az ACC használatára, úgy találták, hogy úgy vélik, hogy a rendszer reagál vagy megáll a sávjukban lévő álló tárgyra, például építési kúpokra vagy más akadályokra. Néhányan azt is hitték, hogy a rendszer olyan kormánybemeneteket biztosít, amelyek a sávjukban tarthatják őket, amikor valójában ez egy másik rendszer. Mások hajlamosak voltak azt hinni, hogy a rendszer minden időjárási körülmények között biztonságosan használható, ami szintén nem igaz.

“Ez a kutatás azt sugallja, hogy a mai járműtechnológiának többre van szüksége, mint az élő tanulás, hogy elsajátítsa” – mondta Gene LaDoucer, az AAA közügyekért felelős regionális igazgatója. “Nem lehet megjátszani, amíg meg nem csinálod” autópályán. Az új autótulajdonosoknak biztonságos, hatékony és élvezetes képzésben kell részesülniük, mielőtt használatba vennék az úton.”

Bár a járművezetők gyakran nem veszik figyelembe ezeket a fogalmakat, amikor a rendszert használják, és nagyobb elismerést kapnak az ACC rendszer korlátai iránt, még mindig nem érik el ugyanazt a megértési szintet, mint azok a járművezetők, akik rövid, de kiterjedt utasításokat kaptak a rendszer használatára vonatkozóan. Ami azonban még rosszabb, hogy annak ellenére, hogy nem teljesen értették, hogyan működik a rendszer, néhány olyan járművezető, aki formálisan nem tanult, nagyon biztos volt abban, hogy tudják, hogyan működik a rendszer.

Ha nem szeretne az emberek ezen részhalmazához tartozni, az AAA azt javasolja, hogy kövesse a TERV-et. Ez azt jelenti, hogy ismerjük a vezetéstámogató technológiák célját, a rendszerek korlátait, időt hagyunk a gyakorlatra, és soha nem támaszkodunk egyedül a rendszerekre.