A jövő évi Honda CBR650R

2021 HONDA CBR650R

A Honda sokoldalú, középkategóriás sportmotorja 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, szeparált funkciójú, nagy dugattyús Showa villával és pörgős, négyhengeres, Euro5-ös erőforrással folytatja pályafutását. Emellett fontos újítás a továbbfejlesztett LCD-műszeregység és fényszóró, a nyereg alatt elhelyezett USB-C csatlakozó és a még szemrevalóbb fényezés.

Bevezetés 

A teljes idomzatba öltöztetett CBR650F 2014-ben, a meztelen CB650F társaságában robbant be a piacra, újfent rámutatva, hogy milyen elképesztő potenciál rejlik a Honda négyhengeres erőforrásaiban. Ez a középkategóriás modell a sporttúra szegmens legsportosabb gépei közé tartozik, ezért is kapott 2017-ben markánsabb, egyszersmind lengébb idomokat, Showa Dual Bending Valve teleszkópokat, módosított Nissin féknyergeket és jó pár plusz lóerőt.

A 2019-es változatot már nem CBR650F, hanem CBR650R típuskóddal vezették be a piacra, méghozzá a 2018-as CBR1000RR Fireblade átszabott köntösébe bújtatva. Bár az F betűjel R-re változott, mit sem veszített használati értékéből, a nagyobb teljesítmény dacára megmaradt végtelenül könnyen kezelhető, barátságos és takarékos motorkerékpárnak, amivel minden környezetben, így a hétköznapokon és a hétvégi kanyarvadászatok során is villámgyorsan és biztonságosan közlekedhet gazdája.

Remek fogadtatásra talált a modell, elvégre 2019-es megjelenésekor egyből a második legkelendőbb sportmotor lett Európában. Hogy folytatódjon ez a diadalmenet, a 2021-es CBR650R jelentősen átdolgozott első felfüggesztéssel és a felhasználói visszajelzéseknek megfelelő változtatásokkal kerül a szalonokba.

Áttekintés 

Egyértelmű, hogy a modellfrissítés lefontosabb eleme a fordított, szeparált funkciójú, nagy dugattyús Showa villa (Showa SFF-BP).[1] Az új felfüggesztésnek köszönhetően még kezesebb, könnyebben irányítható lett a motor. 

Noha jelentősen csökkent a CBR károsanyag-kibocsátása, és teljesíti az Euro5-ös környezetvédelmi norma előírásait, az erőforrás csúcsteljesítménye mit sem változott. Fontos újdonság, hogy könnyebben leolvasható az átdolgozott LCD-műszeregység, még hatékonyabb a fényszóró, USB-C aljzat került az ülés alá, a csinosabb oldalidom, valamint a rendszámtartó pedig már csak hab a tortán. 

Már első ránézésre is feltűnik, hogy a legújabb CBR650R áll előttünk, ugyanis két vadonatúj fényezés teszi még vonzóbbá a modellt. A Gunpowder Black Metallic (metálfekete) csillogását – a korábbi vörös helyett – ezentúl elegáns ezüst csíkozás fokozza, amitől valódi „lopakodó” benyomását kelti a gép. Emellett Candy Chromosphere Red (piros) színben is rendelhető a motor, ennek oldalidomán, üzemanyagtartályán és faridomán is feltűnő, fekete-fehér grafika fut végig, ellentétben az előd visszafogottabb fényezésével. 

[1] Teljes név: Showa szeparált funkciójú, nagy dugattyús első villa (SFF-BP)