Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A kecskeméti Neumann János Egyetem sikerét hozta a sűrített levegős futam

Posted on 2018.05.14.2018.05.14. By Iroda Távirati

Hazai siker született a XI. Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyen

Rengeteg innovatív megoldást, számtalan izgalmat és drámai pillanatot hozott a XI. Nemzetközi Aventics Pneumobil Verseny, aminek idén is az egri Érsekkert adott otthont. Május 11-12-én 9 ország, 20 egyetemének 36 csapata állt rajthoz, s ezúttal magyar siker született: a kecskeméti Neumann János Egyetem Jok-Air csapata nyerte az “AVENTICS legjobb Pneumobilja” díjat.

Tizenegyedik alkalommal szervezte meg az Aventics Hungary Kft. a Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyt május 11-12-én, Egerben. A léghajtányok 2018-as seregszemléjén ezúttal magyar siker született: a kecskeméti Neumann János Egyetem Jok-Air csapat végzett az élen 9 ország (Magyarország, Csehország, Észtország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Románia, Svédország, Szlovákia), 20 egyetemének, 36 csapata közül, miután összetettben a legjobbnak bizonyult. Az elmúlt évek tendenciájával szemben ezúttal több csapat versenyezett az “AVENTICS legjobb Pneumobilja” díjért, láthatóan kiegyensúlyozottabb volt a mezőny, éppen ezért mindegyik versenyszámban más társaság végzett az élen.

Május 11-én a csapatok prezentációival indult a Verseny, akik több tagú zsűri előtt mutatták be projektjeiket angol nyelven. Az idei rendezvény kapcsán is projektszemléletben kellett tehát felépíteni a munkát, ennek tükrében pontos időtervet, költségvetést, komplett projektleírást kellett tartalmaznia a beadott pályázatoknak. Ezt követően megkezdődtek a selejtezők, amik a szombati, május 12-i távolsági futam rajtsorrendjéről döntöttek.

Ebben a számban a Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem csapatai két helyezést is szereztek: első lett a BME Löködönc pneumobilja, ők 10.685 métert tettek meg egy palacktöltettel, a kötelező minimális 15 km/h sebességet és a két pilótacserét betartva. A lett Riga Airmobile (Riga Technical University) 9.612 méterre jutott, ezzel másodikként zártak, míg a harmadik legjobb eredményt a BME Löködönc v2 nevű gépe érte el (7.376 méter). A szokásokhoz hűen az idei évben is indultak szeniorok a normál mezőny mellett, akik most is kitettek magukért, s ugyan külön kategóriában, de 11 éves rekordott döntöttek: egy teli palackkal 13.336 métert tett meg a BME Műszakik Kanóc Team.

Az ügyességi futam ezúttal is három menetből állt, a továbbjutás kieséses alapon dőlt el. Ennek végén a későbbi bajnok, a Neumann János Egyetem (Kecskemét) Jok-Air csapat végzett az élen, a Riga Fresh (Riga Technical University, Lettország) és a Javelin (Brno University of Technology, Faculty of Mechanical Engineering, Csehország) egyetemistái előtt.

A cseh egyetem másik alakulata volt a legfürgébb a gyorsulási futamon, amin egy 220 méter hosszú, kanyarívvel nehezített pálya várt az egyetemistákra. A Falcon (Brno University of Technology, Faculty of Mechanical Engineering, Csehország) másfél másodpercet vert a BME Műszakik Air115 Teamre. A dobogó harmadik fokára – mindössze háromtized másodperccel lemaradva a második helyről – a Riga Fresh csapata léphetett.

A részeredmények összesítése után tehát a Jok-Air bizonyult a legjobbnak, ők vehették át az “AVENTICS legjobb Pneumobilja” díjat, amivel ezúttal 1.000.000 forintos pénzdíj is járt. Az egyetemek közötti pontversenyben a Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem végzett az élen, s így 1.000.000 forint értékű pneumatika eszközt nyert, amit a gyakorlati oktatás fejlesztésére használhat fel. A rendezvényen díjazták még a legeredetibb konstrukciót, a leginnovatívabb csapatot, a legnagyobb elért sebességet, a telemetriai megoldásokat, a legjobb futóművet és a legszebb karosszériát is.

“Az eredmény fontos tényező egy ilyen versenyen, de ipari cégként nagyon jelentős szerepet tulajdonítunk az innovációnak, így az izgalmas, olykor drámai futamok mellett a technológiai megoldásokat is nagyra értékeljük” – mondta el Gödri István, a versenyt szervező Aventics Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. “A mezőnyben volt olyan pneumobil, amelynek karosszériája karbonból készült, láthattunk távvezérelhető járművet, pneumatikus kormányzású, fékű, váltójú autót, vagy olyat, amely a Ford T-Modellt idézte meg. Emellett sokan hoztak különleges Ipar négy pont nullához fűződő megoldást, a gépek nagy része folyamatosan kommunikált a box utcával, pontosan úgy, mint a Forma egyben” – tette hozzá.

EREDMÉNYEK

A XI. Nemzetközi Aventics Pneumobil Verseny összetett győztese, az “AVENTICS legjobb pneumobilja”:
Jok-Air (Neumann János Egyetem, Kecskemét)
Konstrukció eredetisége
1. BME Műszakik Air115 Team (Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Budapest)
2. Technics 1 (Estonian University of Life Sciences, Észtország)
3. Technics 4 (Estonian University of Life Sciences, Észtország)

Távolsági futam
1. BME Löködönc (Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Budapest) – 10.685 méter
2. Riga Airmobile (Riga Technical University) – 9.612 méter
3. BME Löködönc v2 (Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Budapest) – 7.376 méter

Ügyességi futam
1. Jok-Air (Neumann János Egyetem, Kecskemét)
2. Riga Fresh (Riga Technical University, Lettország)
3. Javelin (Brno University of Technology, Faculty of Mechanical Engineering, Csehország)

Gyorsulási futam
1. Falcon (Brno University of Technology, Faculty of Mechanical Engineering, Csehország)
2. BME Műszakik Air115 Team (Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Budapest)
3. Riga Fresh (Riga Technical University, Lettország)

Projekt management: Falcon (Brno University of Technology, Faculty of Mechanical Engineering, Csehország)
Szenior kategória: BME Műszakik Kanóc Team (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Budapest)
Telemetria: Air Fury Poland (Gdańsk University of Technlonogy, Lengyelország)
Legötletesebb konstrukció: BME Műszakik Air115 Team (Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Budapest)
Leggyorsabb jármű: BME Műszakik Air115 Team (Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Budapest) – 50,35 km/óra
Legjobb futómű: Javelin (Brno University of Technology, Faculty of Mechanical Engineering, Csehország)
Legszebb karosszéria: Technics 4 (Estonian University of Life Sciences, Észtország)
Legjobb csapatmunka: Jok-Air (Neumann János Egyetem, Kecskemét)
NI pályázat fődíja: Technics 1 (Estonian University of Life Sciences, Észtország)

Egyetemi pontverseny nyertese: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem

 

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A BKK a Bringázz a munkába! kampányt is támogatja
Next Post: Megrázó videóval harcolnak a balesetek ellen

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
  • Így teheti hatékonyabbá a mobilkommunikáció és az 5G az energiaszolgáltatókat és a közműveket
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT