A Lamborghini LMDh prototípusa új V8-as ikerturbó hibrid motort kap

A Lamborghini egy V8-as motorral hajtott versenyautó prototípusával készül az állóképességi verseny legmagasabb szintjére való belépésre.

Pontosabban, a motor egy nyolchengeres, 90 fokos V-szögű, ikerturbós egység lesz, amelyet a cég motorsport részlege, a Squadra Corse fejlesztett ki. Az előírásoknak megfelelően egyforrású ERS hibrid készlettel működik együtt.

Az elektromos motort a Bosch Motorsport fejleszti, az energiagazdálkodásról és az energiatárolásról pedig a Williams Advanced Engineering gondoskodik. A hétfokozatú P1359 hibrid sebességváltót eközben az Xtrac fejleszti.

Az FIA előírásai szerint az erőforrás 671 LE-re (500 kW/680 LE), az autó minimális tömege 1030 kg (2271 font) lesz korlátozva, végsebessége pedig 340 km/ h (211 mph). A gerincét eközben a Ligier Automotive-val közösen fejlesztik, a szénszálas elemeket pedig Olaszországban gyártja majd a HP Composites, amellyel a Lamborghini régóta dolgozik a Super Trofeo és a GT3 platformokon.

Lehet, hogy előfutára a Huracan hibrid cseréjének?

„Mivel az Automobili Lamborghini a hibridizáció jövőjébe kezd a közúti autógyártásban, az LMDh egy sajátos energia/teljesítmény-projektet képvisel, amely sportkocsii következő generációinak tapasztalatain alapul, és teljes mértékben illeszkedik a Cor Tauri vállalati stratégiához” – írta Lamborghini. nyilatkozatban.

Valójában ez a bejelentés azt a pletykát követi, hogy a Lamborghini Huracánt egy újonnan kifejlesztett hibrid V8-as hajtja majd. Ez a motor állítólag villamosítással növeli a teljesítményt 7000 ford./percig, ezt követően pedig a turbók egészen 10.000 ford./percig növelik a motor teljesítményét.

Az autógyártó azt állítja, hogy új versenyautója a 2024-es versenyszezonban debütál, és részt vesz az IMSA Endurance Cup-on és az FIA Endurance Világbajnokságon is, és valószínűleg a 2024-es Le Mans-i 24 órás versenyen is részt vesz.