A legenda visszatérésével új legenda születik?

Vezetői környezet: az események középpontjában

A Toyota GR Supra vezetője a hagyományos GT elemeket ultramodern funkcionalitással kombináló környezetben foglalhat helyet. Az együléses versenyautók kezelőfelületének elrendezését követő kialakítás célja, hogy a felhasználó maximálisan a vezetésre tudjon koncentrálni. A mélyen húzódó, keskeny, vízszintes műszerfal a legcsekélyebb mértékben sem akadályozza az előre tekintést, így a vezető pontosan irányíthatja járművét nagysebességű manőverezés során, míg az elsődleges kezelőszerveket egymáshoz közel helyezték el, így gyorsan és könnyen működtethetők. A műszerfal, a középkonzol és az ajtókárpit egybefüggő kialakítása erőteljes, egységes hatást kelt. Az ajtópanelek és a középkonzol oldalán lendületesen kialakított, puha térdtámaszt találunk; ezeket a TOYOTA GAZOO Racing versenypályákon szerzett tapasztalatát felhasználva alakították ki. A head-up kijelző, a műszeregység elemei, valamint a váltófülek közvetlenül a vezető előtt helyezkednek el, a háromküllős kormánykeréken további kapcsolók találhatók. A bőrbe burkolt kormánykerék kialakítása elősegíti a stabil fogást. A 8,8 colos, nagy felbontású digitális műszeregység tökéletesen leolvasható a kormánykerék mögött. Középen kapott helyet a térhatású fordulatszámmérő és a fokozatjelző; balra a digitális sebességkijelzés, jobbra pedig az infotainment és a navigációs adatok olvashatók le. Az aszimmetrikus középkonzol markánsan elhatárolja a vezetőt szorosan körülölelő cockpitet az utas szellősebb környezetétől. Ezen az oldalon is megtalálhatók a párnázott térdtámaszok. A klímaszabályozó panel a középkonzolon kapott helyet, a könnyű kezelhetőséget memóriás érintőgombok segítik elő; a középkonzol fölött található a 8,8 colos központi multimédiás kijelző. Ez utóbbi érintőképernyőként, illetve egy forgótárcsa segítségével is kezelhető. A csomagtartó kellően tágas két személy hétvégi csomagjai számára. A hely szükség esetén egy kiemelhető panel segítségével az utastér felé bővíthető, így elfér akár egy golftáska vagy egy pályanap rekvizitumai.

Motorsport ihletésű ülések

Az új Toyota GR Supra üléseinek kialakítását a motorsportból nyert tapasztalatok segítették, így azok minden helyzetben kényelmesek, mégis kiváló megtámasztást biztosítanak, különösen versenypályán. Az ülőlapon és a hátlapon egyaránt határozott oldalsó párnázat tartja szorosan a testet, a fejtámasz integrált kialakítású. Az ülések megrendelhetők teljes bőrkárpitozással, illetve bőr oldaltámaszokkal kombinált, perforált Alcantara huzattal, amely még határozottabban tartja a testet, és bizonyos fokú szellőzést is biztosít.

Lenyűgöző motorteljesítmény

Az új Toyota GR Supra szíve a 3,0 literes, soros hathengeres benzinmotor, 340 LE maximális teljesítménnyel és 500 Nm forgatónyomatékkal. A motor kettős megfúvású turbófeltöltőt, nagy precizitású, közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel, valamint folyamatosan változó szelepvezérléssel szerelték fel, ami már egészen alacsony fordulatszámon kategóriaelső nyomatékleadást szavatol. Az erőteljes, kiegyensúlyozott és finom járású, pörgős motor lenyűgöző gyorsítási érzetet kínál. A motorhoz csatlakozó, nyolcfokozatú automata sebességváltó villámgyors fel- és visszakapcsolást biztosít, alsó fokozatai rövid áttételezést kaptak. A fokozatok a kormánykeréken elhelyezett váltófülekkel kézzel is kapcsolhatók; a váltómű a vezetési stílustól és a körülményektől függően normál vagy sport üzemmódban használható. A rajtautomatika maximális tapadást és intenzív álló helyzetből való gyorsítóképességet biztosít; használatával az autó mindössze 4,3 másodperc alatt eléri a 100 km/órát. Sport üzemmód választásakor változik a motorhang, a gázreakciók, a váltási pontok, továbbá a lengéscsillapítás, a kormánymű, valamint az aktív differenciálmű beállításai. A VSC menetstabilizáló rendszer különleges „versenypálya” állásában a rendszer korlátozottan avatkozik közbe, így a vezető nagyobb mértékben uralhatja a jármű dinamikus képességeit.

Aktív differenciálmű

A Toyota GR Supra Európában forgalmazott kiviteleit minden esetben gyorsítás és lassítás esetén egyaránt működőképes, aktív differenciálművel szerelik fel, amely késlekedés nélkül, zökkenőmentesen képes a teljesen nyitott állásból a 100%-ig zárt állásba kapcsolni. A rendszerhez rendelt ECU számos bemeneti jel – többek között a kormány, a fojtószelep és a fékpedál működtetése, motorfordulatszám vagy perdületi ráta – alapján, a helyzetnek megfelelően működteti a differenciálművet. Az aktív differenciálmű az abroncsok tapadási határán nagy mértékben javítja a jármű stabilitását és tapadását. A rendszer kedvező hatása a kanyarvétel minden fázisában érezhető; fokozott stabilitást nyújt a fékezés és az ívmenet során, majd maximális tapadással segíti a kigyorsítást.