A legújabb Honda ADV350 váza és futóműve

22YM HONDA ADV350
  • Könnyű, acél csőváz, 37 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított első villa és külső gáztartályos hátsó rugóstag felel a gyors irányváltásért, valamint a könnyű kezelhetőségért
  • Hatküllős, öntött alumínium kerekek és tömlő nélküli terepgumik
  • Első és hátsó tárcsafék, valamint Automatikus Vészvillogó (ESS)

Az ADV350 tervezésekor elsőrangú szempont volt, hogy a váz és a felfüggesztés ideális legyen rosszabb minőségű, kátyús utcák és földutak leküzdésére. Ezért aztán az acél csőváz – amellett, hogy rendkívül könnyű –, merevségével nagyban hozzájárul a robogó kiváló kezelhetőségéhez. Szintén a könnyed irányíthatóságot és a stabil egyenesfutást szolgálja az 1520 mm-es tengelytáv, a 26,5°-os villaszög, a 90 mm-es utánfutás és a menetkészen is csak 186 kilós saját tömeg.

Mintha egy valódi terepmotorból érkezett volna, olyan látványos a 125 mm-es mozgástartományú, 37 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkóppár, melyet szintén masszív, „nagymotoros” alsó és felső villahíd köt össze, jelentősen fokozva az első villa merevségét. A két külső gáztartályos rugóstag még ennél is nagyobb mozgási tartományt biztosít a hátsó keréknek, egészen pontosan 130 mm-t. Hogy aszfalton és terepen, illetve teljes terhelés mellett is kényelmes, egyszersmind stabil legyen a robogó, a rugóstagokba három-három – különböző ellenállású – rugót építettek be a mérnökök. Szintén a stabilitást fokozza, hogy egy darabból készült, alumínium lengőkar köti össze a hátsó kereket a rugóstagokkal.

Különleges részlet az új, öntött alumíniumkerék is, tudniillik az ADV350 az első Honda, amibe ilyen könnyű, hatágú, küllőivel X-et formázó, fekete felniket építettek. A kerékméret elöl 15, hátul pedig 14”. Ez a méret és kialakítás tovább fokozza a robogó kezességét, míg a tömlő nélküli, 120/70-15-ös első és 140/70-14-es hátsó, terepmintás abroncsok – a széles futófelületnek és a remek öncsillapításnak köszönhetően – növelik a komfortérzetet.

Az ADV350 lassításáról 256 mm-es átmérőjű első és 240-es hátsó féktárcsa gondoskodik, a féknyergek működését, természetesen kétcsatornás blokkolásgátló felügyeli. Az ABS mellett az Automatikus Vészvillogó (ESS) is hasznos segédlet, hiszen – mint neve is utal rá – vészfékezéskor bekapcsolja a négy irányjelzőt, hogy figyelmeztesse a motor mögött haladókat a veszélyre. Amint újra gázt ad a vezető, a vészvillogó automatikusan kikapcsol.