A lélegzetelállító formai megoldások ismerős, mégis friss megjelenéssel ruházzák fel az új Civic e:HEV modellt

2022 Honda Civic e:HEV
  • A kortárs, letisztult formavilágon visszaköszön az ikonikus elődmodellek stílusa
  • Hosszabb tengelytáv és alacsonyabb tetővonal a kupészerű sziluett érdekében
  • A vízszintes, alacsonyan futó övvonal javítja a karosszéria áttekinthetőségét
  • Fokozott aerodinamikai hatékonyság esztétikai kompromisszumok nélkül

A vadonatúj Civic tervezésénél arra összpontosítottak a Honda mérnökei, hogy olyan autó szülessen, ami stílusában és menetdinamikáját illetően is a vásárlók elvárásaihoz igazodik. A fejlesztést meghatározó „felüdítő Civic” kifejezéshez hűen letisztult, mégis jellegzetes vonalvezetést álmodtak meg, számos olyan kifinomult formai elemet kidolgozva, melyek fokozzák az autó nyújtotta kellemes élményt.

Akárcsak a többi kortárs Honda, az új Civic is zavaró elemektől mentes, elegáns stílusban fogant, tökéletesen passzol tehát a márka modellválasztékának arculatához. A vékonyabb tetővonal és az alacsonyra helyezett övvonal révén nagyobb üvegfelületeket alakíthattak ki, ennek tudható be az utastér valóban légies, üdítő mivolta.

Hogy sportos, kupészerű kocsitest jöhessen létre, a tengelytávot 35 mm-rel megnövelték, a hátsó túlnyúlás viszont 20 mm-rel rövidebbre vették, és kisebb lett az autó magassága is. Mindazonáltal a tető legmagasabb pontja előrébb került a kifutó változathoz mérten, így enyhe lejtést kapott a tetővonal, s nyújtottabbá, sportosabbá vált a farrész. Utóbbit a műgyanta alapú, új technológiával gyártott csomagtérajtó teszi igazán különlegessé, ami 20%-kal könnyebb, mint az elődmodell acél poggyászfedele, s nem utolsó sorban elengedhetetlen ahhoz, hogy a fejtér csökkenése nélkül legyen alacsonyabban a tetővonal.

Az új Civic első lökhárítója élesebb vonásokat hordoz, mint a kifutó modellé, fölé pedig méhsejtrácsos hűtőrácsot ágyaztak be, ami kihangsúlyozza az autó sportos mivoltát. A lökhárító alsó részét ékesítő, fekete ködlámpakeret új formát kapott, át is helyezték, hogy még talajközelibbnek hasson a Civic. Ezt a célt szolgálja az eddiginél alacsonyabb hátsó rész és az ugyancsak alacsonyra helyezett hátsó lámpa is.

A motorháztető utastér felöli vége 25 mm-rel alacsonyabbra került, az A-oszlopot pedig 50 mm-t hátrébb tolták, hogy az első kerekek középpontjára mutasson, ezzel ugyanis, bármely szögből is vizsgáljuk, még kiegyensúlyozottabbá váltak a formai arányok, és még szélesebbnek, stabilabbnak, jobb úttartású autónak hat a Civic. E megoldással a kerekek és az abroncsok is nagyobbnak tűnnek, pláne, hogy a hátsó nyomtáv is nőtt és a kerékjárati ívek is hangsúlyosabb peremet kaptak. Bár a nyomtáv nőtt, a jármű teljes szélessége 1800 mm maradt, ami megegyezik az előző modellével.

Ha oldalról szemléljük, a Civic e:HEV kortárs, zavaró részletektől mentes sziluettjével varázsolja el az embert, s olyan csemegékkel veszi lábáról, mint az érintőszenzoros, gomb nélküli kilincs. A külső tükröket közvetlenül az ajtóra, az övvonal alá szerelték, ezáltal még egységesebb a formaterv, és ami még fontosabb, kisebb a holttér. 

A modell történetében először lézerforrasztással rögzítették a tetőlemezt. E fejlett technológia révén közelebb kerülhettek egymáshoz a karosszériaelemek, így letisztultabb a megjelenés és magasabb a minőségérzet. A megoldás lényege, hogy nincs szükség – teljes tetőhosszban – varratra, így jobban elférnek a lemezek és kisebb lehet az illesztési hézag.

A letisztult profilhoz a karosszériába süllyesztett fényszórók is hozzájárulnak, sőt kihangsúlyozzák a Civic alacsony súlypontját és lendületes formavilágát. Fényforrásként 9 LED-et alkalmaztak, természetesen nem maradt el a nappali menetfény sem, ami még vadabbá teszi az összhatást. A középre helyezett, pupillának tűnő távolsági fényszóró ismerős arculatot kölcsönöz a Civicnek, már csak azért is, mert a nappali menetfény LED-jei ölelik körbe. A hátsó lámpák szinte beleolvadnak a műgyanta alapú, zavaró formajegyektől mentes csomagtérajtóba, s mivel nincsenek kirívó vonalaik, páratlanul egyszerű és letisztult a hátsó traktus. Az elődmodellnél is megfigyelhető, C-alakú vonal immáron világít fékezésnél, így fényes, jellegzetes keret öleli körbe a lámpát.

Az első lökhárítót úgy formálták, hogy megakadályozza a légörvények kialakulását, valamint úgy irányítsa a menetszelet, hogy finoman áramoljon az autó oldala mentén. Szintúgy az aerodinamika hatékonyság jegyében és a légörvények kialakulását elkerülendő döntöttek úgy, hogy a lámpákat és a rakodóperemet integrálják a csomagtérajtóba, amellett persze, hogy ez esztétikailag is roppant előnyös.

A vadonatúj Civic vásárlói könnyűfém kerekek széles választékából szemezgethetnek, melyekkel egytől egyig szofisztikáltabbá és lendületesebbé varázsolható az összhatás. Az Elegance felszereltségi szinten álló kivitel 17”-os, a Sport és az Advance verzió 18”-os felniken gördül és hogy igazán ütős legyen a Civic stílusa, utóbbiak kétszínű felületkezelést kapnak. Mindegy melyik garnitúra mellett dönt a vásárló, sportos és kifinomult benyomást kelt a Civic.

Álomszép, kortárs ízlést követő fényezések palettájáról választhatnak a vásárlók, feltéve, hogy a Sonic Grey névre keresztelt, lenyűgöző alapszínnél is érdekesebb tónust szeretnének. Akik merészebb árnyalatokban gondolkodnak, a Premium Crystal Red és a Premium Crystal Blue fantázianevű gyöngyházmetál-, valamint a Crystal Black és a Platinum White metálfény mellett dönthetnek.

Folyt. köv.