A Lexusnál beköszönt a sporthibridek kora
Környezettudatosságát megőrizve dinamikusabb fokozatba kapcsol a Lexus: a következő évtizedben minden eddiginél sportosabb modellekkel rukkolnak elő – egytől egyig hibrid hajtással.
Egyetlen prémium márkánál sem olyan magas fokú a hibrid modellek részaránya, mint a Lexusnál: az év első félévében a Nyugat- és Közép-Európában eladott modellek 95 százalékát öntöltő hibrid hajtáslánccal rendelték meg az ügyfelek. A Lexus minden más márkánál többet tett a prémium szegmensben a hibrid technológia elfogadtatásáért, most pedig a jelek szerint elérkezettnek látja az időt, hogy a tétet emelve ismét forradalmasítsa a piacot.
„A Lexus és a hibrid kapcsán mindenkinek az üzemanyag-takarékosság jut eszébe. A jövőben azonban szeretnénk tartalmasabbá tenni ezt a szinergiát, mind nagyobb hangsúlyt fektetve a hibrid technológiával megvalósítható sportosságra” – jelezte a márka lépésváltásának irányát Chika Kako, az UX projekt főmérnöke. „Szeretnénk kiaknázni a technológiából adódó teljesítményt, menetdinamikai előnyöket. Konkrétumokról természetesen nem beszélhetünk, a szándék azonban egyértelmű. A hibrid villanymotor megfelelő hangolásával teljesen megváltoztathatjuk az autó dinamikáját. Jelenleg ennek az optimális módjait tanulmányozzuk.”
Nemvéletlen, hogy éppen az UX-ért felelős műszaki szakember beszéltezekről a tervekről: a kompakt szabadidőjármű hangvételében ésdizájnjában már most is ezt a megcélzott sportosságot közvetíti.Ez azonban csak a kezdet, Chika Kako a közelmúltbanis megerősítette, hogy megfelelő kereslet esetén nincselméleti akadálya egy különösen sportos verzió, az UX Fmegépítésének. „Ha azok azügyfelek, akik rajonganak az UX-ért, valós érdeklődést mutatnakegy kifejezetten dinamikus verzió iránt, akkor magától értetődőmódon komolyan meg kell fontolnunk ennek a lehetőségét.”
Ha tehát egyáltalán megvalósul, az UX F minden bizonnyal hibrid hajtásláncot kap. Ezzel azonban nem érne véget a történet, hiszen a TNGA platformból építkező, moduláris padlólemezeken belül könnyedén mozgatható lenne a nagyteljesítményű hibrid rendszer, így több modell is megkaphatja ugyanazt a hajtásláncot – természetesen egyedi adottságaihoz és a célcsoport igényeihez hangolva.
„Folyamatosanfejlődik az elektromos meghajtás, és ezen belül meg kelltalálnunk azt az irányt, amelyik a leginkább megfelel a Lexusegyéniségének. Ha minden piaci szereplő ugyanarra mozdul el,elveszítik karakterüket. A villamosítás fantasztikuslehetőségeket teremt, ideális helyzetben vagyunk ahhoz, hogyfeltérképezzük a benne rejlő potenciált”– tette hozzá Chika Kako.
Fotók: Lexus