A LIQUI MOLY több millió euró értékben adományoz árukat

Több, mint 20.000 ingyenes csomag olaj, adalék és ápolótermék a mentőszolgálatok és a tűzoltóságok számára

A LIQUI MOLY ingyenes termékeket tartalmazó adományakciója a mentőszolgálatok, tűzoltóságok és más, a frontvonalban dolgozó segítők számára teljes siker volt. Az áprilisi kezdet óta hatalmas érdeklődés mutatkozott. Nyolc hónappal és 20.000 csomaggal később a millió eurós büdzsé elfogyott. “A roham és a hála magával ragadó volt”, foglalja össze Ernst Prost ügyvezető.

Az adományakció április elején egy millió eurós büdzsével indult útjára. A cél: Világszerte segíteni a kivonuló szerveknek a koronavírus elleni küzdelemben úgy, hogy biztosítjuk nekik a stabil hátteret. A díjtalanul átadott termékekkel a LIQUI MOLY a tűzoltóságoknak, kórházaknak, mentőszolgálatoknak, mobil étkeztetőknek, rászorulókat élelmiszerrel segítő üzleteknek, mobil ápolást nyújtó szervezeteknek, illetve elsősegélynyújtó szervezeteknek és más, közhasznú egyesületeknek kívántak pénzügyi tehermentesítést nyújtani, hogy más, szükséges felszerelési tárgyakat tudjanak beszerezni. Ezekben az időkben nem csak a fertőtlenítőszerek és arcmaszkok fontosak. “Azt adtuk, amihez a legjobban értünk: olajat, adalékot és más autóápolószereket”, mondja a LIQUI MOLY ügyvezetője, Ernst Prost. A járművek üzemképessége végső soron magas prioritással bír. “A mentőszolgálatok és a tűzoltók motorolaj nélkül el sem jutnak az esethez. Ezért fontosak a termékeink az egészségügyi rendszer működéséhez, még akkor is, ha a háttérben teszik a dolgukat”, hangsúlyozza az ügyvezető.

A tűzoltóságok, a mentőszolgálatok és a segélyszervezetek a világ minden részéről érdeklődést mutattak. Így az adományakció nem korlátozódott Németországra. A cég hasonló terjedelmű programot indított a nemzetközi piac számára is. “A termékadományaink épp olyan keresettek voltak, mint a tészta és a WC-papír az üzletekben a járvány kezdetén”, viccelődik Ernst Prost. Összességében közel 15.000 megkeresés érkezett a cég ulmi székhelyére, amelyekből több, mint 13.000 megbízás és több, mint 22.000 csomag lett. Ehhez az eredeti összeg nem volt elegendő, ezért a segélyprogramot két alkalommal, összesen öt millió euróra bővítették csak Németországban. Ez az összeg is az utolsó centig elfogyott, sőt jelentősen túl is lépték azt. Az összeg végül hihetetlen 5,6 millió euró volt. Ebben nincs benne: a komissiózás, a postázás és a világszerte történő kiszállítás költsége. “Magától értetődik, hogy ezt az összeget is átvállaltuk. Az adományigazolás nem számított”, teszi hozzá a LIQUI MOLY ügyvezetője. Nem cél, hogy a rendkívüli kiadás csökkentse az adóterheket.

A hangsúly a társadalmi felelősségvállaláson volt. “Sok ember minden nap a legnehezebb munkát végzi, hogy a koronaválság ne terjedjen tovább. Az első vonalban dolgozó segítők számára az adományunk igazi könnyebbség”, mondja Ernst Prost. A mentőszolgálatok és szervezetek pénzügyi helyzete megfeszített, és minden kiadást, amelyet nem nekik kell eszközölniük, órási segítség a társadalmat szolgáló nők és férfiak számára. A koronaválság megmutatja, mely szolgáltatások és termékek nélkülözhetetlenek, és mennyi minden függ össze egymással anélkül, hogy ez egyből szembeötlő lenne. “A termékeink rendszerrelevánsak”, hangsúlyozza a LIQUI MOLY ügyvezetője.

A válságban minden segítségre szükség volt. A LIQUI MOLY-nál azt kérdeztük, mit tehetünk a társadalom jólétéért. “Ez a nagyszerű akció is ebből sarjadt”, zárja Ernst Prost.