A Mercedes bemutatta az eActros LongHaul-t, amely akár 497 mérföldet is megtehet egy töltéssel

Az első alkalommal 2020-ban bejelentett Mercedes most bemutatta az eActros LongHaul prototípust, egy nagy teherbírású elektromos szállítóteherautót, amelyet nagy távolságok megtételére terveztek, és amelyet először a németországi Hannoverben, a 2022-es IAA Transportation kiállításon mutatnak be.

Ahogyan azt korábban bemutattuk, a karosszéria elején kontúrvonalak és LED-es fénycsíkok találhatók. A Mercedes szerint azonban ez még csak egy első pillantás arra, hogy milyen lesz a sorozatgyártású jármű, miután gyártásba kerül.

Az igazán fontos dolog azonban a teljesítmény. Az akár 600 kWh akkumulátorkapacitású teherautó feltöltéssel több mint 500 km-t (311 mérföldet) tesz meg. A nagy akkumulátorok ellenére a Mercedes szerint a sofőrök mindössze 30 perc alatt 20-ról 80 százalékra tudják feltölteni teherautóikat a tesztelés alatt álló speciális megawattos töltőállomásoknak köszönhetően.

A normál traktor pótkocsijával ellentétben azonban az eActrosnak nem kell mindent egyedül csinálnia. A Mercedes szerint olyan cégek, mint a Trailer Dynamics és a Krone fejlesztenek eTrailert. Saját akkumulátoraikkal és meghajtott tengelyeikkel ezek a pótkocsik még tovább növelhetik az eActros hatótávolságát. A Mercedes becslései szerint a teherautó egy feltöltéssel több mint 800 km-t (497 mérföldet) tud megtenni ilyen konfigurációban.

Alternatív megoldásként a Mercedes azt állítja, hogy egy merev teherautón is dolgozik, amely egy egységben egyesíti a vontatót és a pótkocsit. Mindazonáltal az akkumulátorok lítium-vas-foszfát kémiai összetételűek lesznek, hogy hosszú élettartammal és több felhasználható energiával rendelkezzenek. Valójában a teherautót 10 évre és több mint 1,2 millió km-re (745 645 mérföldre) tervezték, akárcsak a hagyományos teherautóit.

A meghajtáshoz a teherautó az e-tengely új generációját fogja használni, amely folyamatosan 536 LE (400 kW/544 LE) teljesítményre képes. Mindazonáltal 805 LE (600 kW/816 LE) teljesítményre lesz képes rövid sorozatokban.

Az eActros lesz az első teljesen elektromos teherautó, amelyet a Mercedes-Benz Trucks wörthi gyárában gyártanak majd, ahol hagyományos modellek mellé építik majd. A gyártás 2024-ben kezdődik.