Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A Mercedes-Benz Cars egymilliárd eurót fektet magyarországi személyautógyárába

Posted on 2018.06.05.2018.06.05. By Iroda Távirati

 

  • A Mercedes-Benz Cars full-flex gyárat épít Kecskeméten. A vállalat a Factory 56 üzem rugalmas és zöld termelési megoldásait egy komplett gyárra kiterjesztve valósítja meg: ez az okosgyártás felé vezető út következő lépése.
  • Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Cars termelésért és ellátási láncért felelős igazgatótanácsi tagja: „Az egymilliárd eurós beruházás keretében Magyarországon építjük fel a Mercedes-Benz Cars világméretű termelési hálózatának első full-flex gyárát. Ebben rugalmasan, egyazon gyártósoron állíthatóak elő a legkülönbözőbb járműmodellek a kompakt autóktól a hátsókerék-meghajtású limuzinon át a különböző meghajtással rendelkező járművekig, az elektromos autókat is beleértve. Ezzel a gyárral továbbfejlesztjük a Factory 56 gyártási koncepcióját.”
  • Az épülő új gyáregységében a legmodernebb, az ipar 4.0 szellemében kialakított gyártási technológiákat alkalmazza a Mercedes-Benz. A középpontban az ember áll, a gyártás pedig digitális, rugalmas és zöld lesz. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter: „Az autóiparnak ma kulcsszerepe van abban, hogy Magyarország mennyire tud sikeres lenni az új világgazdasági korszakban. Ez a beruházás egyértelmű jele annak a bizalomnak, amelyet a Daimler a magyar gazdaságba, a magyar befektetési környezetbe, de mindenekelőtt a magyar emberekbe helyezett.”
  • A Mercedes-Benz Cars a kecskeméti telephelyen tovább bővíti gyártókapacitásait, és ezzel több mint 2.500 új munkahelyet teremt.

A Mercedes-Benz Cars Kecskeméten megkezdi az első full-flex gyár építését. A vállalat az új személygépkocsi-gyárba összesen egymilliárd eurót invesztál, és több mint 2.500 új munkahelyet teremt. A full-flex gyár a következő lépés az okosgyártás felé vezető úton: a februárban bemutatott Factory 56 elvén épül fel, azaz teljes mértékben digitalizált, fenntartható termelést valósít meg, és az embert állítja a középpontba.

„Az egymilliárd eurós beruházás keretében a Mercedes-Benz Cars világméretű termelési hálózatának első full-flex gyárát hozzuk létre Magyarországon. A gyárban rugalmasan, egyazon gyártósoron állíthatók elő a legkülönbözőbb járműmodellek a kompakt autóktól a hátsókerék-meghajtású limuzinon át a különböző meghajtással rendelkező járművekig, az elektromos autókat is beleértve. Ezzel továbbfejlesztjük a Factory 56 gyártási koncepcióját”, mondta Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Cars termelésért és ellátási láncért felelős igazgatótanácsi tagja.

Az új kecskeméti személygépjármű-gyár présüzemből, karosszériaüzemből, felületkezelő és összeszerelő üzemből áll majd. A gyár csúcshatékonysággal fog működni, és széndioxid-semleges energiaellátással rendelkezik. A full-flex gyárral a Mercedes-Benz Cars a jövő járműveinek rugalmas gyártásához szükséges kapacitást és technikai feltételeket teremti meg. Ez a legkülönbözőbb felépítésű és meghajtású személygépkocsikat foglalja magában. Gyárthatók lesznek Kecskeméten a hagyományos meghajtású autók, de a legújabb technológiának megfelelő, önvezetésre is alkalmas elektromos autók is – az érvényes biztonsági előírások és törvényi rendelkezések figyelembevételével.

A kecskeméti telephely második gyárának alapkőletételére 2018. június 5-én a politika és a gazdasági élet képviselői gyűltek egybe. Markus Schäfer mellett Szijjártó Péter magyar külgazdasági és külügyminiszter, Szemereyné Pataki Klaudia, Kecskemét Megyei Jogú Város polgármestere, valamint Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója vett részt az ünnepségen.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter: „Az autóiparnak ma kulcsszerepe van abban, hogy Magyarország mennyire tud sikeres lenni az új világgazdasági korszakban. Ez a beruházás egyértelmű jele annak a bizalomnak, amelyet a Daimler a magyar gazdaságba, a magyar befektetési környezetbe, de mindenekelőtt a magyar emberekbe helyezett.”

A Factory 56 alapeszméje egy teljes telephelyre kiterjesztve

A Mercedes-Benz Cars februárban Factory 56 néven mutatta be Sindelfingenben a világ egyik legmodernebb autógyártási koncepcióját. Ez az új gyártási mód az embert helyezi a középpontba, mindemellett minden elemében rugalmas, digitális és zöld. Alapvető eleme valamennyi berendezés és folyamat teljes összekapcsolása, egy papírmentes gyár komplex megvalósítása, valamint az anyagáramlás digitális vezérlése. A munkatársak mindennapi munkáját tabletek, elektronikus kézi eszközök (PDA-k), okostelefonok és okosórák segítik. A Factory 56 alapelvei mentén megvalósuló új kecskeméti gyár – az ipar 4.0 értelmében – teljesen digitalizált, és összeköttetésben áll a globális termelési hálózat többi egységével.

A Factory 56 alapeszméjét a vállalat most egy komplett gyárra kiterjesztve valósítja meg. Mivel mindegyik gyáregység – a présüzemtől az összeszerelő üzemig – újonnan épül fel, a teljes folyamatlánc optimálisan összehangolható. Az első- és hátsókerék-meghajtású járművek rugalmas termelése mellett ugyanazon a gyártósoron állíthatók elő más-más meghajtási változatok, például elektromos meghajtású autók is. A termelés a következő évtized elején indul majd el Kecskeméten.

Az új full-flex gyár létrehozásához 972.700 m3 földet kell megmozgatni. A beépített terület nagysága 382.033 m2 lesz. Ez körülbelül 54 futballpálya méretének felel meg. A kecskeméti telephely második gyárának építéséhez több mint 17.000 tonna acélt használnak fel. Ebből az acélmennyiségből körülbelül 1,7-szer lehetne felépíteni a párizsi Eiffel-tornyot.

„A Mercedes-Benz már működő kecskeméti gyára a termelés 2012-es indulása óta igazi sikertörténet. Elsőkerék-meghajtású kompakt autókat gyártunk itt a világ minden részére. Ma tovább írjuk a történelmet, hiszen a második kecskeméti gyár nemcsak hozzájárul Magyarország járműipari szárnyalásához, de a jövő generációi számára is biztosítja a nemzetközi tudáshoz való közvetlen hozzáférést, s hosszú távon teremt vonzó munkahelyeket” – hangsúlyozta Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

A legmodernebb gyártási technológiák

A rugalmas termelésre tervezett kecskeméti gyárat már a tervezési szakaszban is teljes mértékben digitálisan alakították ki és optimalizálták. A teljes gyár megfelel a jövő követelményeinek: az új présüzem, a karosszériaüzem, a felületkezelés és az új, flexibilis összeszerelési rendszer – az ipar 4.0 jegyében – a jármű típusától és meghajtási formájától függetlenül teremti meg a rugalmas gyártás előfeltételeit.

A gyártás az ún. lean, azaz csúcshatékony gyártás normáin fog alapulni: ideális termelési rendszert valósít meg, rövid utakkal és átfutási időkkel a maximális hatékonyság eléréshez. A teljes gyártás ezáltal azonos ritmusban zajlik majd. Ez magában foglalja az ember és gép együttműködését, illetve a digitálisan támogatott folyamatokat, beleértve a munkaszervezést, a logisztikát és minőségbiztosítást is.

A karosszériaüzem is új gyártási koncepciókkal rendelkezik: a gyártási láncolat már a legelső alkatrésztől kezdve úgy illeszkedik össze, mint egy gyöngysor szemei. A jövő karosszériaüzemében az egyes állomások rugalmasan kombinálhatók egymással. Ennek a rugalmasságnak köszönhetően egy-egy gépjármű-sorozat különböző változatait egyidejűleg lehet előállítani. Jelenleg ugyanehhez több speciális gyártósorra van még szükség.

A rendszerbe modern logisztikai megoldások is illeszkednek: az új komissiózó (alkatrész-válogató és -előkészítő) területeken a legmodernebb „pick-by-light” vagy „pick-by-voice” technológiákat alkalmazzák. Míg a pick-by-light esetében a kommissiózó munkatárs a beépítendő cikkek típusát és mennyiségét a kivételi polc feletti kijelzőn keresztül kapja a rendszertől, addig a pick-by-voice esetében a dolgozó a megbízásokat a raktárkezelő rendszertől rádión keresztül, hangutasításban kapja.

Valamennyi tevékenységnél az ember áll a középpontban: a munkatársak ergonomikus kialakítású munkahelyeken dolgoznak, és tevékenységükben digitális eszközök segítik őket. Az intelligens ember-gép együttműködésnek köszönhetően lehetőség van a részleges automatizációra a munkatársak tehermentesítése érdekében. A munkahelyek és pihenőzónák kialakítása szintén az ergonómiai elvekhez igazodik, és új kommunikációs formákat tesz lehetővé a modern belső térben.

Fenntartható és energiahatékony autógyártás a Mercedes-Benz Cars-nál

A jövő autógyártására, és ezzel a kecskeméti telephely második gyárára is moduláris épületszerkezetek lesznek jellemzőek, amelyek energiahatékony és környezetbarát megoldásokat jelentenek. Ezenkívül a hulladéktermelés megelőzése és a vízfogyasztás csökkentése is az egész gyárra jellemző lesz. A kecskeméti telephely második gyára megújuló energiaforrásokat fog használni, s ennek köszönhetően széndioxid-semleges energiaellátással rendelkezik majd.

Németországban és Európában a Mercedes-Benz Cars élen jár a zöld gyártási megoldások terén. 2022-ig valamennyi németországi gyárának széndioxid-semleges energiaellátással kell rendelkeznie. Az új európai gyárakat már jelenleg is eleve széndioxid-semleges energiaellátással tervezik.

A Mercedes-Benz Cars Operations

A Mercedes-Benz Cars Operations világszerte több mint 30 telephely személygépjármű-gyártásáért felel, ebből hármat jelenleg is építenek. Egy rugalmas és hatékony, mintegy 78.000 főt foglalkoztató gyártási hálózaton belül ide tartoznak az olyan központi feladatkörök, mint a gyártástervezés, a TECFABRIK – egy, az új ötletek és koncepciók kipróbálására szolgáló fejlesztési központ –, a logisztika és a minőségbiztosítás. Az elmúlt évben a Mercedes-Benz Cars a Mercedes-Benz és a smart márka több mint 2,4 millió személygépkocsiját állította elő, és ezzel sorozatban hetedik rekordját állította fel. A hálózat az elsőkerék-meghajtású (kompakt autók) és hátsókerék-meghajtású (például S-, E- és C-osztály) sorozatok, valamint a SUV- és sportkocsi-modellek gyártását foglalja magában. Ehhez jön a hajtásláncok (motor, hajtómű, tengelyek, alkatrészek) gyártási hálózata. Valamennyi típus gyártási hálózatának középpontjában egy-egy vezető gyár áll, amely a gyártásbevezetés, a technológia és a minőségbiztosítás szakértői központjaként működik. A Mercedes-Benz Cars készen áll az elektromobilitásra: már világszerte épülnek azok a központok, amelyek az elektromos járműveket és azok akkumulátorait gyártani fogják. A mindennapi munka fókuszában a modern gyártási eljárások folyamatos tökéletesítése, továbbfejlesztése áll, amelyek lehetővé teszik a jövő hightech-járműveinek hatékony, rugalmas és környezetbarát előállítását a megszokott Mercedes-Benz minőségben. A középpontban a munkatársak állnak a maguk szakmai felkészültségével, munkájukat pedig a munkahely ergonomikus kialakítása, valamint az intelligens automatizáció segíti. Saját gyártóhálózatai mellett a Mercedes-Benz a növekedés jegyében egyre nagyobb hangsúlyt fektet a külső együttműködésekre is.

A Mercedes-Benz kecskeméti gyára

A kecskeméti Mercedes-Benz gyár jelenleg mintegy 4.000 munkatársat foglalkoztat. 2017-ben több mint 190.000 Mercedes-Benz kompakt autót állítottak elő. Első modellként 2012-ben a Mercedes-Benz B-osztálya gördült le a szalagról. Ezt követte 2013-ban a négyajtós kompakt CLA kupé, majd 2015-ben a CLA Shooting Brake. Ez utóbbi két modellt az egész világon kizárólag Kecskeméten gyártják. 2018 májusa óta az új A-osztály egészíti ki a magyar gyártóhelyszín termékpalettáját.

 

 

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Mustang specifikációk
Next Post: Érkezik az új BMW Z4, a vezetés színtiszta élményével

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A streaming hozza a hangfelvételipar legtöbb bevételét
  • Családi hétvége a Városligetben
  • Kezdődik a Reflex5!
  • Meghosszabbították a 16. KAFF nevezési határidejét
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT